بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 8, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

نحوه استعلام ویزای کانادا برای تشخیص اصالت چگونه است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 8, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

نحوه استعلام ویزای کانادا برای تشخیص اصالت چگونه است؟

در حال حاضر کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است. کشور کانادا توانسته عنوان دومین کشور بزرگ جهان را از آن خود کند. اکنون این کشور به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورهای مقصد برای ادامه تحصیل دانشجویان شناخته شده است. دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی، دانشگاه‌های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند.
علاوه بر سیستم آموزشی، کشور کانادا از اقتصاد با ثبات و پایداری برخوردار است و همین امر باعث شده تا امید به زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورها افزایش پیدا کند. این موضوع مردم را تشویق می‌کند تا علاوه بر مهاجرت تحصیلی از طریق سرمایه‌گذاری و… برای ادامه زندگی این کشور را انتخاب کنند.

با توجه به مطالعاتی که Statistics Canada انجام داده است: کشور کانادا در سه ماه ابتدای سال گذشته(2020 میلادی) با افزایش جمعیت 76 هزار نفری همراه بوده است. طبق آمار حدود 86 درصد این افزایش جمعیت، نتیجه مهاجرت به این کشور بوده است. در سه ماه ابتدای سال 2019 میلادی حدود 66 هزار نفر به این کشور مهاجرت کرده‌اند. درحالی که آمار در سه ماه ابتدای سال 2020 میلادی، افزایش میزان مهاجرت به این کشور را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.
اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای مهاجرت چگونه باید استعلام ویزای کانادا را بگیرید؟ چقدر طول می‌کشد تا پاسخ مثبت یا منفی را از سفارت این کشور دریافت کنید؟ مدت زمان صدور ویزای کانادا چقدر است؟

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر پاسخ به سوالاتتان با استعلام ویزای کانادا و نحوه ثبت نام آن بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

روش های ثبت نام ویزای کانادا چگونه است؟

برای ثبت نام و دریافت ویزای کانادا می‌توانید به دو روش مختلف اقدام کنید:

روش اینترنتی

برای ثبت نام ویزای کانادا به روش اینترنتی (آنلاین) ابتدا باید برای خود یک حساب کاربری بسازید، سپس با استفاده از حساب کاربری خود می‌توانید ادامه پروسه اخذ ویزا را انجام دهید. در پروسه اخذ ویزا در هر مرحله باید هزینه‌ی مربوطه را پرداخت کنید، به همین منظور بعد از ثبت نام آنلاین و واریز هزینه اولیه یک Tracking No(شماره پیگیری) به فرد متقاضی می‌دهند تا زین پس، تمام درخواست‌های خود را با این شماره پیگیری کند.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های ثبت نام ویزای کانادا به صورت اینترنتی(آنلاین)، پر کردن فرم5257 یا فرم ویزای کانادا است. در پر کردن این فرم باید به نکات مهمی توجه کنید، به همین دلیل بهتر است در حین انجام این کار از یک مشاور و متخصص کمک بگیرید. ثبت‌ نام ویزای کانادا به صورت اینترنتی (آنلاین) در مقایسه با روش حضوری هزینه‌ی بسیار کمتری را برای فرد خواهد داشت. در ادامه با مراحل ثبت نام ویزای کانادا به روش آنلاین بیشتر آشنا خواهید شد:

    • ایجاد حساب کاربری برای فرد متقاضی
    • پر کردن فرم درخواست ویزای کانادا با کمک یک فرد متخصص و مشاور
    • پرداخت هزینه‌ انگشت نگاری
    • دریافت برگه تایید پرداخت هزینه انگشت نگاری به همراه شماره پیگیری
    • دریافت فرم انگشت نگاری و رفتن به یکی از سفارت‌ها برای انگشت نگاری فرد متقاضی
    • بررسی نهایی مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا مربوط به درخواست ویزا
    • در صورت پذیرش مراجعه به سفارت، تحویل پاسپورت و دریافت ویزا

روش حضوری
متاسفانه سفارت کانادا حدود 9 سال است که در ایران هیچگونه فعالیتی ندارد، به همین دلیل انتخاب روش حضوری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌تواند کمی مشکل‌ساز باشد. اولین قدم برای اخذ ویزای کانادا به روش حضوری گرفتن وقت از سفارت کانادا است. سپس با مدارک لازم به سفارت مراجعه می‌کنید و با پرداخت تمام هزینه‌ها، مراحل انگشت نگاری و… را انجام خواهید داد. در اخذ ویزای کانادا به روش حضوری هم همانند روش آنلاین، باید تمام هزینه‌ها پرداخت شود.
سپس بعد از انجام مراحل مربوطه باید منتظر پاسخ از جانب سفارت کانادا باشید. در صورت گرفتن پاسخ مثبت، باید برای اخذ ویزای کانادا و انجام مراحل نهایی به سفارت کانادا به یکی از کشورهای همسایه  مراجعه کنید.

آیا ممکن است ویزای کانادا تقلبی باشد؟

اگر به دنبال اخذ ویزای کانادا هستید، ممکن است جملاتی چون فروش لیبل یا ویزای کانادا به گوشتان خورده باشد. به طور کلی جعل و تقلب در ویزای کانادا تنها در دو صورت امکان‌پذیر است:

  1. دروغ به افسر مهاجرتی کانادا و تحویل مدارک غیرواقعی و غیر قابل استناد
  2. ارائه ویزای تقلبی و جعلی کانادا

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا چرا یک فرد، باید به فکر ویزای تقلبی و جعل آن باشد؟ باید بگوییم که کشور کانادا در حال حاضر شرایط مهاجرت و اخذ ویزا را در مقایسه با سال‌های گذشته کمی سخت‌تر کرده است. افرادی که قصد اخذ ویزای کانادا از کشور ایران را دارند هم، شامل این سخت‌گیری‌ها می‌شوند. به همین دلیل است که بعضی از مردم ترجیح می‌دهند برای دور زدن این سخت‌گیری‌ها و قوانین به دنبال جعل ویزای کانادا باشند.
البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در صورت محرز شدن جعل مدارک توسط افسران کانادایی، با عواقب و نتایج بسیار سنگینی روبه‌رو خواهید شد. در صورت جعل ویزا یک تا سه سال حبس تعزیری، ثبت تخلف در پرونده، پنج سال محرومیت از ورود به کشور کانادا از جمله عواقب این کار است. درصورتی که لیبل تقلبی روی ویزای خود داشته باشید سه سال حبس تعزیری و جریمه نقدی سنگین در انتظار شما خواهد بود.

جواب ویزای کانادا چقدر طول میکشد؟

یکی از بیشترین سوالاتی که بعد از ارسال مدارک به سفارت کانادا برای افراد ایجاد می‌شود، آن است که جواب ویزای کانادا کی به دست ما می‌رسد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پروسه‌ی دریافت ویزای کانادا کمی زمان‌بر است پس باید صبور باشید. بعد از اینکه مدارک خود را به سفارت ارسال کردید باید از یکی از کشورهای همسایه وقت انگشت نگاری در سفارت کانادا را بگیرید، و پس از انجام انگشت نگاری پاسخ را از طریق ایمیل به شما اعلام می‌کنند.
این ارسال ایمیل و پاسخ مثبت یا منفی ممکن است 1 تا 6 ماه طول بکشد، البته عوامل بسیاری می‌تواند روی این بازه زمانی تاثیرگذار باشد. درست پرکردن فرم، کامل بودن مدارک و… می‌تواند این بازه زمانی را کوتاه‌تر کند و پاسخ خود را سریع‌تر دریافت کنید.

اگر پاسخ به درخواست ویزای شما منفی باشد معمولا چند روز پس از انگشت نگاری، پاسخ منفی و دلایل آن را برای شما ایمیل می‌کنند. پس اگر این پروسه کمی طولانی شد جای هیچگونه نگرانی نیست. 

نحوه استعلام ویزای کانادا چگونه است؟

در سال‌های گذشته برای استعلام و درخواست ویزای کانادا حتما باید به سفارت این کشور چه در ایران و چه در سایر کشورهای دیگر مراجعه می‌کردید. خوشبختانه اکنون به کمک فناوری و اینترنت می‌توانید بسیاری از مراحل پروسه اخذ ویزای کانادا و استعلام آن را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهید. در ادامه با دو روش استعلام ویزای کانادا آشنا خواهید شد:

استعلام اینترنتی

در این روش استعلام ویزای کانادا کاملا به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می‌شود. برای این کار ابتدا باید به وب سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کنید، سپس برای خود یک حساب کاربری بسازید. برای افرادی که به صورت آنلاین(اینترنتی) اقدام به اخذ استعلام ویزای کانادا می‌کنند تنها راه مراجعه، وب سایت سفارت کانادا است. به این ترتیب می‌توانید در حساب شخصی ایجاد شده فرم مربوط به درخواست ویزای کانادا و مدارک مورد نیاز را آپلود کنید.

استعلام حضوری از طریق VFS

یکی دیگر از روش‌های استعلام ویزای کانادا روش VFS است. درواقع VFS یک شرکت خصوصی است که بعد از بسته شدن سفارت کانادا در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. وظیفه این شرکت آن است که به کمک سفارت بریتانیا صحت و درستی مدارک و خدمات بیومتریک را انجام دهد. این موضوع باعث شده تا ایرانیان برای استعلام ویزای کانادا به دلیل نبود سفارت کانادا در کشور، به کشورهای همسایه سفر نکنند.
در حال حاضر شرکت VFS تنها فعالیت‌های مربوط به کشور کانادا را پیگیری نمی‌کند. کشورهایی چون بلژیک، اتریش، فرانسه، هلند، ایتالیا، اسپانیا و آلمان هم از طریق این شرکت فعالیت‌های مربوط به استعلام ویزای متقاضیان را انجام می‌دهند. 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا نحوه استعلام ویزای کانادا را با توجه به سختی‌هایی که در چند سال اخیر، به دلیل بسته شدن سفارت کانادا در ایران برای متقاضیان ایجاد شده است را به طور کامل بیان کنیم. خوشبختانه روش‌های آنلاین و غیرحضوری توانسته بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کند. اما این روش هم با توجه به مزایایی که برای فرد متقاضی دارد می‌تواند معایبی را هم به همراه داشته باشد. دیر رسیدن ایمیل، عدم دسترسی مخاطب به ایمیل و … می‌تواند ازجمله معایب این روش غیرحضوری(آنلاین) باشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین دانشگاه‌های کانادا از سایت کن اپلای را نیز مطالعه کنید تا بهترین دانشگاه را برای پذیرش انتخاب کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

از زمان درخواست ویزا تا صدور آن چه مدت زمانی طول می‌کشد؟
زمان صدور ویزا به نوع ویزای شما بستگی دارد اما حداکثر زمان برای صدور ویزا معمولا یک تا سه ماه پس از دریافت پاسخ مثبت از جانب سفارت است
اگر فرد متقاضی نتوانست برای انجام ادامه مراحل اخذ ویزای کانادا در کشور دوم بماند، چه کاری باید انجام دهد؟
می‌تواند وکالت خود را برای انجام کارهای مربوطه به شرکت‌های مهاجرتی معتبر بدهد. در اینصورت آن‌ها می‌توانند تمام کارهای شما را پیگیری کنند.
درصورت جعل مدارک، به هیچ عنوان نمی‌شود تا پنج سال برای اقامت این کشور اقدام کرد؟
خیر، درصورت جعل مدارک تا پنج سال به هر طریقی از ورود به خاک کانادا محروم خواهید شد.
اگر یک بار انگشت نگاری را انجام داده باشم باز هم برای اخذ ویزای کانادا نیاز به انجام آن است؟
خیر، نیازی نیست بار دیگر هزینه بپردازید. تنها باید هزینه بررسی پرونده خود را پرداخت کنید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه ایمان:

سلام وقت بخیر
گواهینامه ایران در کانادا قابل استعلام هست و ایا ترجمه رسمی ایران رو اداره رانندگی کانادا میپذیرند

دیدگاه شهروز اسماعیلی:

مجازات استفاده از ویزای تقلبی کانادا چیه؟

دیدگاه وصال شایسته:

لطفا میگید وب فرم کانادا چیه؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.