بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
می 28, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته حقوق کدامند؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
می 28, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته حقوق کدامند؟

برای دانشجویان و دانش‌پژوهان علاقمند به تحصیل در رشته حقوق در  کانادا، پیدا کردن دانشگاهی مناسب یکی از مراحل ابتدایی و اساسی است. در این مقاله با معرفی ده مورد از بهترین دانشگاه های حقوق کانادا به شما کمک می‌کنیم تا دید بهتری برای انتخاب داشته باشید.

کانادا دانشگاه‌های معتبر و با قدمتی چندین ساله دارد، که برای طیف وسیعی از شاخه‌های علم حقوق دوره تحصیلی برگزار می‌کنند. هر ساله متقاضیانی از سراسر دنیا برای تحصیل و ساختن آینده شغلی ایده‌آل راهی این کشور می‌شوند. اگر شما هم قصد اپلای برای رشته حقوق کانادا را دارید، بهتر است برای شروع نگاهی بیاندازیم به شرایطی که برای این هدف باید آماده کنید.

شرایط تحصیل رشته حقوق در کانادا

دانشکده‌های حقوق در کانادا مدارک متفاوتی را برای اپلای از متقاضیان می‌خواهند. کارنامه مقطع قبلی (حداقل دیپلم)، نمرهLSAT ، گواهینامه زبان (تافل و آیلتس) و انگیزه نامه ازجمله مدارکی هستند که برای تمامی دانشکده‌های حقوق کانادا لازم است.

شرایط تحصیل در کانادا از قوانین این کشور پیروی می‌کند. برای تحصیل رشته حقوق در بهترین دانشگاه های کانادا در مواردی داشتن مدرک دیپلم کافی نیست. معمولا قبل از اپلای برای برخی از گرایش‌های رشته‌ حقوق متقاضی باید مدرک دوره چهارساله کارشناسی را گرفته باشد.

علاوه بر این گذراندن آزمون LSAT یکی دیگر از شروط تحصیل رشته حقوق در کانادا است. داشتن مدرک زبان (تافل یا آیلتس) و همچنین انگیزه نامه‌ای که در آن شرح مختصری از دلایل شما برای تحصیل در این دوره نوشته شده باشد، هم از شرایط دیگر دانشگاه‌های این کشور است.

پذیرش در رشته‌های حقوق و مطالعات حقوقی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزون بر موارد گفته‌شده نیاز به مدارک بیشتری دارد. داشتن معدل بالا، ارائه پروپوزال، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه تحصیلی، ارائه مقاله‌های علمی و ریزنمرات زبان برای اثبات مهارت‌های چهارگانۀ زبان از جملۀ این مدارک و امتیازهایی است که شانس شما را برای پذیرش بهترین دانشگاه های حقوق کانادا بالا می‌برد.

بیشتر بخوانید:

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته حقوق

در ادامه فهرستی از دانشگاه‌های معتبری که بالاترین جایگاه را در رتبه‌بندی دانشگاه‌های حقوق این کشور دارند بخوانید.

یک: دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

در صدر جدول رنکینگ دانشگاه‌های کانادا در رشته حقوق نام دانشگاه تورنتو می‌درخشد. برنامه تحصیلی دانشگاه شاخه‌های متنوع این حوزه از جمله تئوری حقوق، حقوق جزایی، حقوق تجارت و حقوق سلامت را دربرمی‌گیرد. به دلیل دوره‌های حقوق سلامت، این موسسه به عنوان یکی از ده مرکز برتر در سطح جهانی شناخته شده است.

دو: دانشگاه مک گیل (McGill University)

جایگاه دوم در رتبه‌بندی QS معمولا به دانشکده‌های حقوق دانشگاه مک گیل کانادا می‌رسد. یکی از معتبرترین مراکز برای دانشجویان بین‌ا‌لمللی و داخلی که به دلیل شهرتش با عنوان هاروارد شمال هم شناخته می‌شود.

مک گیل یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های حقوق کانادا، واقع در کبک، است که برخی از دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. معمولا برای رشته‌های حقوق تسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در این موسسه به صورت پیش‌نیاز در نظر گرفته می‌شود.

سه: دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

دانشکده حقوق آلارد در بریتیش کلمبیا بیش از هفت دهه قدمت دارد و افراد شناخته‌شده و رهبران سیاسی و وکلای بزرگی را آموزش داده است.

این دانشگاه در ونکوور و در ساحل غربی کانادا قرار دارد. دانشجویان علاوه بر اینکه آموزش‌های پایه‌ای حقوق را فرامی‌گیرند، شرایط کار وکالت در سراسر این کشور را به‌دست می‌آورند. از دوره‌های اصلی دانشکده حقوق UBC به مالیات و حقوق عمومی می‌توان اشاره کرد.

چهار: دانشگاه مونترال (University of Montreal)

یکی از بهترین دانشگاه های حقوق کانادا، دانشکده حقوق مدنی دانشگاه مونترال است. معمولا دانشجویان بین المللی فرانسوی‌زبان این دانشگاه را انتخاب می‌کنند؛ زیرا طیف وسیعی از دوره‌های حقوقی به زبان فرانسوی دارد. با وجود این همچنان دوره‌هایی مانند قانون تجارت در این موسسه به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

پنج: دانشگاه اوتاوا (University of Ottawa)

دانشکده حقوق دانشگاه اتاوا در طی سالیان رنکینگ بالای خود را حفظ کرده است. این دانشگاه دوزبانه در کانادا دوره‌های حقوقی شگفت‌انگیزی دارد که بعضی به زبان فرانسوی، برخی انگلیسی و بقیه به صورت ترکیبی ارائه می‌شوند.

بنابراین اگر علاقمند به خواندن قانون تجارت و سرمایه‌گذاری بین المللی، قانون اسناد رسمی (فقط به زبان فرانسوی)، پایداری جهانی و حقوق محیط زیست هستید این موسسه انتخاب خوبی است.

یکی از امتیازات دانشگاه اوتاوا امکان تحصیل در پایتخت کشور است، که مسلما فرصت‌های درخشانی برای فعالیت حرفه‌ای دانشجویان فراهم می‌کند.

شش: دانشگاه یورک (York University)

در میان فهرست بهترین دانشگاه های حقوق کانادا نام دانشکده Osgoode Hall به چشم می‌خورد. این دانشکده در سال 1889 تاسیس شده و امروزه دوره‌های متنوع حقوق، مثل قانون تجارت یا حقوق عمومی را برگزار می‌کند.

دانشکده حقوق Osgoode Hall دانشگاه یورک به عنوان یکی از ده مدرسه برتر برای حل‌وفصل اختلافات جایگزین و مالکیت فکری شناخته می‌شود. این مرکز با دوره‌های آموزشی متنوع و آینده‌دار دانشجویان را برای حضور در مشاغل حقوقی آماده می‌کند.

هفت: دانشگاه کویین (Queen’s University)

دانشکده حقوق دانشگاه کوئین در کینگستون انتاریو قرار دارد. این دانشکده از سال 1861 شروع به کار کرده و جایگاه ویژه‌اش در بین معتبرترین دانشگاه های حقوق کانادا هنوز برجا است. 

طول دوره کارشناسی تمام‌وقت حقوق سه سال و دوره پاره‌وقت آن در دانشگاه کویین کانادا شش سال است. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید دانشجویان تحصیلات تکمیلی، که دوره LLM را می‌گذرانند، می‌توانند بخشی از دورۀ خود را در قلعه‌ای در انگلستان بخوانند.

علاوه براین دانشگاه کویین دوره‌هایی در زمینه اندیشه سیاسی و حقوقی برای دوستداران فلسفه حقوق و نظریه حقوقی دارد.

هشت: دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشکده حقوق در دانشگاه آلبرتا سومین دانشکده حقوقی قدیمی در کشور کانادا است. برخی از دوره‌های کارشناسی این موسسه به صورت پایان‌نامه‌ای ارائه می‌شود، که برای ادامه تحصیل مناسب‌تر هستند. در حالی که دوره‌های coursework فارغ‌التحصیلان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.  

بنابراین اگر مایل به اخذ مدرک دوره‌های حقوق انرژی در کانادا هستید، تحصیل در پایتخت نفتی این کشور آیندۀ شغلی خوبی برای شما دارد.

نه: دانشگاه وسترن (Western University)

دانشگاه وسترن کانادا در انتاریو واقع شده و براساس رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز در میان برترین دانشکده‌های حقوق کانادا قرار گرفته است. بیشترین شهرت و اعتبار این موسسه برای حوزه حقوق تجارت به‌دست آمده. بنابراین اگر می‌خواهید این رشته را در یکی از بهترین دانشگاه های حقوق کانادا بخوانید این گزینه را در فهرست گزینه‌های برتر خود جای دهید.

ده: دانشگاه حقوق دالهوزی (Dalhousie University (Schulich School of Law))

این دانشکده حقوقی معتبر در استان زیبای نوا اسکوشیا کانادا قرار دارد. اما تنها امتیاز آن مناظر دیدنی‌اش نیست. دانشگاه دالهوزی در سال 2022 در میان 15 دانشگاه برتر کانادا قرار گرفت.

دانشکده حقوق Dalhousie محل مناسبی برای تحقیق و تحصیل در حوزه‌های بین رشته‌ای است. طیف وسیعی موضوعات از تاریخ، جرم‌شناسی، حقوق، انسان‌شناسی حقوقی، اقتصاد سیاسی، ارتباطات جمعی، نظریه سیاسی و جامعه‌شناسی برای دانش‌پژوهانی از سراسر دنیا در دانشگاه حقوق دالهوزی ارائه می‌شود.

تحصیل در بهترین دانشگاه های حقوق کانادا

در این مقاله به معرفی معتبرترین دانشگاه‌های حقوق در کانادا پرداختیم. کشوری با قدیمی‌ترین دانشکده‌های حقوقی که فرصت تحقیق و پژوهش در رشته‌ها و دوره‌های متعدد و متنوع را برای علاقمندان به علم حقوق فراهم کرده است. از این رو تحصیل در کانادا فرصت‌های درخشانی برای دانشجویان بین المللی دارد.

آن‌چه خواندید دانشگاه‌های معتبر کانادا با رنکینگ بالا در سال‌های اخیر بود. به این فهرست می‌توان نام دانشگاه‌های دیگری را هم اضافه کرد؛ مانند دانشگاه کلگری، دانشگاه کارلتون، دانشگاه ویکتوریا و…  

پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین دانشگاه های کانادا رشته تربیت بدنی را از وبلاگ کن اپلای نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا دانشگاه‌های کشور کانادا برای تحصیل در رشته حقوق مناسب است؟
بله. دانشکده‌های حقوق کشور کانادا جز معتبرترین، قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه های حقوق در جهان هستند.
زبان تحصیل رشته حقوق در دانشگاه‌های کانادا چیست؟
برخی از دانشگاه‌های کانادا دوره‌های تحصیلی خود در مقاطع متفاوت را به زبان انگلیسی، فرانسوی یا ترکیبی از این دو زبان برگزار می‌کنند.
کدام‌یک از دانشگاه‌های کشور کانادا برای رشته حقوق مناسب‌تر است؟
دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشکده حقوق آلارد بریتیش کلمبیا و بسیاری از دانشگاه‌های برتر این کشور سالانه مقصد دانشجویان بین المللی است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.