بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 11, 2021
9 دقیقه زمان مطالعه

بررسی هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 11, 2021
9 دقیقه زمان مطالعه

بررسی هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

کشور کانادا از آن دسته کشورهایی است که هر ساله توجه عده بسیاری از توریست‌ها، گردشگران، دانشجویان، دانش آموزان، سرمایه گذاران و.. را به سمت خود جلب می‌کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به دلیل داشتن سیستم آموزشی سطح بالا و با کیفیت، قصد دارید برای ادامه تحصیل به کانادا بروید در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله علاوه بر آشنایی با هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا، با هزینه مدارس خصوصی در کانادا هم بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

شهریه مدارس ابتدایی کانادا

یکی از امن‌ترین و بهترین کشورها برای ادامه تحصیل، کشور کاناداست. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی به سایت مدرسه مورد نظر مراجعه کنید و از شرایط و هزینه تحصیل آن‌ها آگاه شوید همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات مقاله شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال را مطالعه کنید. در ادامه با شهریه مدارس مختلف در کشور کانادا آشنا خواهید شد:

دولتی

مدارس ابتدایی دولتی در کشور کانادا با بودجه فدرال اداره می‌شوند. تحصیل در این نوع مدارس برای دانش آموزان کانادایی و کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند کاملا رایگان است. اما دانش‌آموزان بین‌المللی باید برای ادامه تحصیل در این مدارس شهریه بپردازند. در مدارس دولتی با توجه به امکاناتی که ارائه می‌کنند این هزینه متفاوت خواهد بود. مدارس دولتی کشور کانادا با توجه به این خدمات و امکانات ارائه شده رتبه‌بندی می‌شوند. معمولا بهترین مدارس ابتدایی دولتی در کشور کانادا در بهترین و گرانقیمت‌ترین محله‌های آن قرار گرفته‌اند.
هزینه تحصیل هر دانش آموز در پایه ابتدایی در مدارس دولتی کشور کانادا حدود 13 تا 15 هزار دلار در سال خواهد بود. این مقدار با توجه به امکانات مدرسه متغیر است.

خصوصی

یکی دیگر از مدارس روزانه کشور کانادا، مدارس خصوصی هستند. تنها عده خاصی از افراد می‌توانند در این مدارس ادامه تحصیل دهند. ساختار و سیستم آموزشی این مدارس با دیگر مدارس کمی متفاوت بوده، شهریه بالای آن حاکی از امکانات و خدماتی است که به دانش آموزان ارائه می‌دهند. همه دانش آموزان چه از کشور کانادا و چه از ملیت‌های مختلف باید برای ادامه تحصیل در مقطع ابتدایی شهریه بپردازند. مدارس خصوصی در استان‌های مختلف کانادا با توجه به قوانینی که دارند کمی متفاوت هستند. معمولا شهریه مدارس خصوصی در مقطع ابتدایی 12 تا 20 هزار دلار در سال است.

شبانه روزی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در کشور دیگر، انتخاب مدرسه شبانه روزی است. این مدارس به دلیل داشتن خوابگاه مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفته است. هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا در مقایسه با سایر مدارس کمی بالا بوده و میزان شهریه پرداختی به این مدارس 20 تا 30 هزار دلار در سال خواهد بود. تنها دلیل آن هم امکانات، خدماتی و سطح آموزش بالایی است که به دانش آموزان ارائه می‌کنند.

مدارس ایرانی

در برخی از استان‌های کشور کانادا، مدارس ایرانی تاسیس شده‌اند. در این مدارس علاوه بر زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان و ادبیات فارسی را هم تدریس می‌کنند. بسیاری از ایرانیان مقیم کشور کانادا برای ادامه تحصیل این مدارس را انتخاب می‌کنند. این مدارس تازه تاسیس در مقاطع مختلف ابتدایی، دبیرستان، مهدکودک و… دانش آموز می‌پذیرد. میزان شهریه آن‌ها با توجه به نوع مدرسه و امکاناتی که به دانش آموزان ارائه می‌دهند بسیار متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از شرایط ثبت نام و میزان شهریه در مقطع ابتدایی بهتر است به وب سایت مدرسه مراجعه کنید.

شهریه کلاس های زبان 

برای ادامه تحصیل در کشور کانادا در هر مقطعی که باشید، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی می‌تواند یکی از شرایط اخذ ویزا یا پذیرش در مدارس کانادا باشد. در حال حاضر برای ثبت نام در مدارس کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی اجباری نیست، اما دانش آموز پس از ثبت نام در مدرسه باید در کشور کانادا دوره‌های مربوط به آموزش زبان را با موفقیت پشت سر بگذارد. به این ترتیب می‌تواند تحصیلات خود را در مدارس کانادا به راحتی ادامه دهد. کشور کانادا فرهنگ چند ملیتی دارد، اما زبان اصلی این کشور انگلیسی و در برخی از شهرها فرانسوی است.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که در صورت حضور در کلاس‌‌های آموزش زبان کشور کانادا، چه مقدار هزینه باید بپردازید؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که میزان پرداخت شهریه کلاس‌های زبان در کشور کانادا در هر استانی، با توجه به قوانینی که دارند کمی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شهریه 12 هفته کلاس آموزش زبان انگلیسی در شهر تورنتو حدود 3500 دلار و در شهر ونکوور 4085 دلار خواهد بود. شهریه 12 هفته آموزش زبان فرانسوی در شهر کبک حدود 3570 دلار و در شهر کلگری حدود 3446 دلار خواهد بود.

هزینه برنامه های تکمیلی مدارس ابتدایی کانادا

مدارس ابتدایی کانادا علاوه بر کلاس‌ درسی که برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند، کلاس‌های تکمیلی و برنامه‌های جانبی را هم در برنامه سالانه خود دارند. این موضوع می‌تواند میزان شهریه پرداختی دانش آموز را کمی افزایش دهد. از این رو مدرسه برای برنامه‌های تکمیلی مقطع ابتدایی هزینه مشخصی را اعلام می‌کند. این میزان هزینه با توجه نوع امکانات آموزشی و رفاهی برای دانش آموزان متفاوت خواهد بود. بهتر است در زمان ثبت نام این موضوع را مد نظر قرار دهید.

هزینه های زندگی

هزینه زندگی در کشور کانادا با توجه به نرخ دلار در کشور ما کمی بالاست. معمولا خانواده‌ها علاوه بر هزینه تحصیل دانش آموز، هزینه دیگری را بابت هزینه زندگی دانش آموز در کشور کانادا باید بپردازند که این هزینه شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه مسکن

بسیاری از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نمی‌توانند از تسهیلات خوابگاه برخوردار شوند، از این رو باید به سمت خوابگاه‌های خصوصی بروند. این موضوع می‌تواند هزینه سنگینی را برای دانش آموز در بر داشته باشد.

هزینه خورد و خوراک

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا، هزینه خورد و خوراک است. برای این بخش از هزینه‌های افراد نمی‌توان مقدار مشخصی را در نظر گرفت، معمولا هزینه خورد و خوراک با توجه به وعده‌های غذایی فرد و استفاده از غذای خانگی و رفتن به رستوران متفاوت خواهد بود. استفاده از غذاهای خانگی می‌تواند میزان هزینه خورد و خوراک را تا مقدار قابل توجهی کاهش دهد. رفتن به رستوران‌های مختلف طبیعتا می‌تواند هزینه سنگینی را به دنبال داشته باشد.

هزینه حمل و نقل

 برای جابه‌جایی در شهر می‌توانید از مترو، تاکسی، اتوبوس و.. استفاده کنید. بلیط مترو به ازای هر نفر سه دلار و 25 سنت است که این مبلغ برای دانش آموزان حدود دو دلار و 30 سنت خواهد بود. بهترین و کم هزینه‌ترین وسیله نقلیه برای رفت و آمد در سطح شهر، استفاده از مترو و اتوبوس است.

هزینه درمان

تمامی دانشجویان و دانش آموزان بین‌المللی تحت پوشش بیمه سلامت کشور کانادا هستند. مقدار پوشش این بیمه هم با توجه به نوع استان می‌تواند متفاوت باشد، هزینه بیمه سلامت برای دانش آموزان سالانه 600 تا 900 دلار کانادا است.

هزینه تفریح

 هزینه تفریح دانش آموزان بسته به نوع تفریحی که دارند می‌تواند متفاوت باشد. تفریحاتی چون رفتن به سینما، باشگاه، تئاتر، خرید کردن، خوردن قهوه و… هرکدام می‌تواند برای دانش آموز هزینه‌های مختلفی را در بر داشته باشد.

هزینه‌های آب، برق، اینترنت، موبایل و… هم جزو هزینه‌های اصلی و اولیه برای زندگی در این کشور است. به عنوان مثال برای 8 گیگ اینترنت در کشور کانادا باید ماهانه 50 دلار پرداخت کنید. البته هزینه اینترنت به اپراتور انتخابی شما هم بستگی دارد.
هزینه آب، برق و گاز در کشور کانادا با توجه به شهر و نوع منطقه متغیر است. اما به طور کلی هزینه آن بین 50 تا 100 دلار خواهد بود.

تمکن مالی برای تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا

به طور کلی برای اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا در هر مقطعی نیاز به تمکن مالی است. در مقاطع ابتدایی، دبیرستان، دانشگاه و… اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی هستید باید به دولت کانادا این اطمینان را بدهید که می‌توانید علاوه بر هزینه تحصیل هزینه‌های زندگی خود را بپردازید. به همین دلیل است که دولت کانادا در زمان ثبت نام هزینه تحصیل یک سال آینده را از شما دریافت می‌کند.

هزینه اخذ پذیرش و ویزا

برای سفر به کشور کانادا باید هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی را بپردازید. معمولا درخواست پذیرش خود را یا باید به صورت آنلاین یا به صورت حضوری و مراجعه به یک سفارت کشور کانادا ثبت کنید. به دلیل تعطیلی سفارت کانادا در ایران، در حال حاضر بیشتر ایرانیان به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت می‌کنند. برای ثبت نام آنلاین به مدارک زیر نیاز دارید:

  • ابتدا یک حساب کاربری به اسم خود ایجاد کنید.
  • سپس فرم‌های مورد نیاز را با توجه به اطلاعات خواسته شده پر کنید.
  • هزینه‌های مربوط به انگشت نگاری(85 دلار) و ویزا(150 دلار) است که باید آن را پرداخت کنید.
  • بعد از دریافت تاییدیه باید به یکی از سفارت خانه‌های کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کنید تا انگشت نگاری کامل انجام شود.
  • سپس منتظر پاسخ درخواست خود از جانب سفارت کانادا باشید.
  • در صورت قبولی برای ارائه پاسپورت و اخذ ویزا به سفارت مراجعه کنید.
  • در نهایت با خرید یک بلیط پرواز به کشور کانادا سفر کنید.

آیا امکان اخذ بورسیه از مدارس ابتدایی کانادا وجود دارد؟

برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع ابتدایی، دانش‌آموز باید با ارائه یک درخواست کامل خود را به طور واضح معرفی کند. در این درخواست باید تمامی مهارت‌های درسی و غیر درسی خود را قید کند، در کنار این موضوع می‌تواند مدارک لازم را برای اثبات ادعای خود ارسال کند. به عنوان مثال کارنامه و ریز نمرات درسی سه سال گذشته می‌تواند یکی از بهترین مدارک برای اثبات این ادعا باشد. در برخی از بورسیه‌ها با توجه به پایه تحصیلی دانش آموز، ارائه یک مقاله می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی روی روند بورسیه دانش آموز داشته باشد.

به طور کلی شرایط واضح و دقیقی برای بورسیه دانش آموزان وجود ندارد، تنها دلیل آن هم می‌تواند این موضوع باشد که هرکدام از این مدارس ملاک‌ها و معیارهای مخصوص به خود را دارند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر آشنایی شما با هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا با انواع مدارس این کشور اعم از دولتی، خصوصی و هزینه مدارس خصوصی در کانادا و مدارس ایرانی در کانادا بیشتر آشنا شوید. اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از مدارس این کشور را دارید بهتر است با آگاهی کامل از شرایط و هزینه تحصیل اقدام به ثبت نام کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا در شرایط وجود کرونا هم ویزای دانش آموزی یا دانشجویی صادر می‌شود؟
بله، در این شرایط با توجه به داشتن کارت واکسن، ویزای دانشجویی برای افراد صادر خواهد شد.
آیا بعد از فارغ‌التحصیلی امکان اخذ اقامت در کانادا وجود دارد؟
در صورتی که دیپلم خود را گرفته باشید باید نسبت به ثبت نام در دانشگاه اقدام کنید، یا می‌توانید به دنبال یک شغل مناسب باشید و از آن طریق نسبت به اخذ اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنید.
آیا برای مقطع دبیرستان مدرک زبان اجباری است؟
تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه زندگی در این کشور را برای شما راحت‌تر می‌کند. اما تا مقطع دبیرستان ارائه مدرک زبان اجباری نیست، تنها در تحصیلات دانشگاهی ارائه این مدرک ضروری است.
در مقایسه با کشور آمریکا، ادامه تحصیل در کانادا بهتر است یا آمریکا؟
ادامه تحصیل در کشور آمریکا در مقایسه با دانشگاه‌های معتبری که دارد می‌تواند بسیار گران و پر هزینه باشد. دانشگاه‌های کشور کانادا از سطح بالایی برخوردار هستند و با هزینه کمتری می‌توان در آنجا ادامه تحصیل داد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.