بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 30, 2021
10 دقیقه زمان مطالعه

معرفی ارزانترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 30, 2021
10 دقیقه زمان مطالعه

معرفی ارزانترین کالج های کانادا برای دانشجویان بین المللی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کالج‌ها یا دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، می‌دانند که ادامه تحصیل در یک کشور دیگر می‌تواند با هزینه‌‌های بالایی همراه باشد. این هزینه‌ها علاوه بر هزینه‌ی زندگی، شامل هزینه‌ی دانشگاه و کالج است. هزینه دانشگاه و کالج به عوامل مختلفی چون نوع دانشگاه، نوع رشته مورد نظر و… بستگی دارد.
در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر معرفی ارزانترین کالج های کانادا، شما را با شهریه تحصیل در کالج های کانادا بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

چرا تحصیل در کالج های کانادا بهترین انتخاب است؟

در مقایسه با بهترین دانشگاه های ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای انگلیسی زبان، تحصیل در کانادا ارزان است.

کانادا به یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد و کالج‌های آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

تحصیل در کشوری خارجی می‌تواند استرس زا باشد. اما تحصیل در در یک کشور انگلیسی زبان و جهان اول، با تنوع فرهنگی بالا این استرس را کمتر می‌کند.

متوسط شهریه کالج‌های کانادا چقدر است؟

شهریه دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند به نوع برنامه و محل تحصیل بستگی دارد. مدارک لیسانس از 7203 دلار تا 49800 دلار  شهریه در سال متفاوت است، در حالی که هزینه تحصیل سالانه برای مقاطع کارشناسی ارشد بین 3222 دلار تا 42850 دلار است.

کالج لمبتون

این کالج علاوه بر اینکه یکی از ارزانترین کالج های کاناداست به عنوان قدیمی‌ترین کالج این کشور با 47 سال سابقه آموزش شناخته شده است. بارعلمی مطالبی که در زمینه‌های بهداشت، تجارت و فناوری اطلاعات به دانش‌آموزان تدریس می‌شود به قدری بالا است که، دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی از هم سن و سالان خود بسیار داناتر هستند. هزینه تحصیل در این کالج برای دانش‌آموزان بین‌المللی سالانه 7 هزار دلار است، اما این شهریه هرسال با توجه به شرایط کشور کانادا کمی تغییر می‌کند.

کالج الگون کویین 

یکی از کالج‌های کشور کانادا بوده که به دلیل شهریه پایینی که دارد در لیست ارزانترین کالج های کانادا قرار گرفته است. این موسسه با وجود شهریه پایینی که دارد از کیفیت آموزش خود کم نکرده است. همین موضوع می‌تواند یکی از دلایلی باشد که بسیاری از دانش‌آموزان را به سمت خود جذب می‌کند. این کالج در شهر اتاوا، استان انتاریو قرار گرفته است. معمولا میانگین شهریه این موسسه برای یک ماه حدود 4527 دلار و برای یک سال شهریه‌ای بالغ بر 9054 دلار است. البته این میزان شهریه جدا از شهریه کتاب‌های آموزشی بوده، برای کتاب‌های آموزشی یک سال باید مبلغ 12 هزار دلار را به کالج بپردازید.

کالج فنشاوا

یکی از بهترین و ارزانترین کالج های کانادا که پردیس آن در کشورهای دیگر جهان چون انگلیس قرار دارد، کالج فنشاوا است. این کالج با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش‌آموزان ارائه می‌کند، شهریه مقرون به صرفه‌ای دارد. اکنون بیش از 43 هزار دانش‌آموز به صورت تمام وقت، پاره وقت و آنلاین در این کالج مشغول به تحصیل هستند. معمولا کالج فنشاوا سالانه 1000 دانشجو بین‌المللی را پذیرش می‌کند. هزینه تحصیل در کالج فنشاوا سالانه حدود 13 هزار دلار است.

کالج سلکرک

کالج سلکرک در سال 1966 در استان بریتیش کلمبیا تاسیس شد. این کالج به عنوان یکی از بزرگترین کالج‌های استان شناخته شده، همواره بیش از 90 درصد دانش‌آموزان از ادامه تحصیل در آن رضایت دارند. به منظور جذب دانش‌آموزان نخبه، سالانه مبلغ 400 هزار دلار را به بورسیه تحصیلی این دانش‌آموزان تخصیص می‌دهد. دوره‌های مختلفی برای دانش‌آموزان بین‌المللی در این کالج وجود دارد، تنها با پرداخت شهریه 5200 دلار می‌توانند در یکی از بهترین و ارزانترین کالج های کانادا ادامه تحصیل دهند.

کالج کموسان

یکی از کالج‌هایی بوده که با وجود اینکه به عنوان ارزانترین کالج های کانادا معرفی شده است، به دنبال خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان و موفقیت آن‌ها در بخش‌های تجارتی و مدیریتی است. در حال حاضر بیش از 19 هزار دانش‌آموز به صورت تمام وقت و نیمه وقت در این کالج مشغول به تحصیل‌اند. از این میزان حدود 1100 نفر آن‌ها دانش‌آموزان بین‌المللی هستند. این کالج بیشتر در زمینه آموزش‌های مربوط به حوزه تجارت و مدیریت فعالیت می‌کند.
به طور میانگین دانش‌آموزان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در این کالج‌ها باید سالانه حدود 7 هزار دلار پرداخت کنند.

کالج نیاگارا

یکی دیگر از کالج‌های کشور کانادا است که با وجود شهریه پایینی که دارد، کیفیت آموزش را در سطح بالا نگه‌داشته است. این کالج با کیفیت بالای سطح آموزشی خود همواره در حال جذب دانش‌آموزان بیشتری برای تحصیل در کانادا است. علاوه بر شهریه، بالا بودن سطح آموزشی یکی دیگر از معیارهای انتخاب کالج توسط دانش‌آموزان است.
یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کالج نیاگارا آن است که دانش‌آموزان ممتاز، می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی این کالج استفاده کنند. معمولا شهریه آموزش برای دانش‌آموزان بین‌المللی از کشورهای سراسر جهان، برای هر ساعت 420 دلار است.

کالج لویالیست

این کالج در زمینه جذب دانش‌آموزان بومی و دانش‌آموزان بین‌المللی توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد. بیشتر دانش‌آموزان، کالج لویالیست را به نام کالجی که پذیرش آن بالاست می‌شناسند. علاوه بر این موضوع در بین ارزانترین کالج های کانادا نام این کالج خودنمایی می‌کند.
کالج لویالیست یکی از بهترین کادر آموزشی را دارد و همواره در زمینه آموزش و تحصیل از کیفیت بالایی برخوردار است. شهریه سالانه این کالج حدود 13 هزار دلار در سال است. پس اگر به دنبال یک کالج با سطح آموزشی بالا و شهریه مقرون به صرفه هستید، کالج لویالیست می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.  

کالج سنکا

این کالج یکی از کالج‌های مورد علاقه افراد شاغل است. کالج سنکا شرایطی را مهیا کرده است که افراد شاغل بتوانند پس از پایان ساعت کاری خود به صورت پاره‌وقت به ادامه تحصیل بپردازند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل داشتن این شرایط، کالج سنکا را انتخاب می‌کنند. این دانش‌آموزان تنها با پرداخت 65 دلار می‌توانند پذیرش خود را از کالج دریافت کنند. از طرفی هزینه تحصیل در این کالج همانند سایر کالج‌های کشور کانادا بسیار مقرون به صرفه است، به طور میانگین سالانه باید 13 هزار دلار برای ادامه تحصیل در این کالج بپردازند. 

کالج کنستوگا

یکی دیگر از کالج‌های ارزان قیمت استان انتاریو برای دانش‌آموزان بین‌المللی، کالج کنستوگا است. در این کالج انواع برنامه‌های مهندسی تدریس می‌شود. اگر به دنبال یک کالج ارزان قیمت هستید، بی شک این کالج می‌تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. برای ادامه تحصیل در این کالج باید سالانه 13 هزار دلار بپردازید تا در صورت پایان تحصیلاتتان مدرک معتبری دریافت کنید.

کالج نورترن لایتز

این کالج فعالیت خود را از سال 1975 از استان بریتیش کلمبیا، در زمینه آموزش معدنچیان و مهندسی نفت و گاز آغاز کرده است. در حال حاضر در سه حوزه آموزش نفت و گاز، فناوری انرژی پاک و هوافضا در حال جذب دانشجو است.
این کالج دارای پنج پردیس و سه واحد آموزشی بوده و یکی از ارزانترین کالج های کانادا به شمار می‌رود.

کالج هامبر

یکی دیگر از بهترین و قدیمی‌ترین کالج‌های کشور کانادا، کالج هامبر است که شامل 200 دوره پیوسته و 160 دوره تمام وقت است. این کالج با داشتن هشت پردیس دانشگاهی، همواره به عنوان یکی از بهترین کالج‌های کشور کانادا شناخته شده است. کالج هامبر با وجود هزینه تحصیل 7 هزار دلار تا 22 هزار دلار، همواره به عنوان یکی از ارزانترین کالج های کانادا شناخته می‌شود.

کالج سنت لارنس

یکی از کالج‌های معتبر کشور کانادا است که در زمینه فناوری و هنرهای کاربردی فعالیت می‌کند، اکنون در سطح جهانی بسیار شناخته شده و مطرح است. این کالج با داشتن سه پردیس توانسته 89 برنامه را در خود جای دهد. در حال حاضر 414 دانشکده این کالج مطرح آماده پذیرش دانش‌آموز از سراسر جهان است. میزان شهریه این کالج در مقایسه با سایر کالج‌ها کمی بالاتر است، معمولا میانگین شهریه سالانه کالج سنت لارنس 15 هزار دلار در سال است. در این کالج معمولا دانشجو می‌تواند  با پایان یافتن دوره، گواهینامه معتبر یا دیپلم خود را اخذ کند.

کالج سنتنیال

 این کالج در رشته‌هایی در زمینه هنر و فن‌آوری در حال جذب دانشجو است. کالج سنتنیال در شهر تورنتو استان انتاریو قرار دارد و در حال حاضر در بیش از 260 دوره مدرک دیپلم ارائه می‌کند. کالج سنتنیال هر ساله بیش از 22 هزار دانش‌آموز تمام وقت و 19 هزار دانش‌آموز نیمه وقت را پذیرش می‌کند. به طور میانگین دانشجویان بین‌المللی باید سالانه 17 هزار دلار برای ادامه تحصیل در این کالج بپردازند.

کالج لت بریج

یکی از کالج‌هایی که نشان دهنده تاریخ کشور کانادا بوده و همواره یکی از ارزانترین کالج های کانادا به شمار می‌رود، کالج لت بیج است. این کالج در سال 1957 تاسیس شد و در حال حاضر حدود 4 هزار دانش‌آموز در این کالج مشغول به تحصیل هستند. این کالج با ارائه 50 برنامه آموزشی توانسته رضایت دانش‌آموزان را به دست آورد. شهریه دانش‌آموزان با توجه به رشته تحصیلی و شرایط آن متغیر است، به طور میانگین شهریه این کالج برای هر دانش‌آموزی سالانه از 6 هزار دلار تا 22 هزار دلار متغیر خواهد بود.

کالج شریدان

این کالج یکی از ارزانترین کالج های کانادا بوده که در استان انتاریو قرار دارد. در این دانشگاه بیش از 130 رشته متمرکز قرار گرفته است، که با ادامه تحصیل در این رشته‌ها می‌توانید به آینده درخشانی برسید. در این کالج به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهند تا با استفاده از روش‌های خلاقانه و جدید بتوانند مشکلات را حل کنند. در این کالج شهریه دانش‌آموزان سالانه 8 هزار دلار است.

کالج CDI مونترال

این کالج خصوصی بوده و در سال 1970 تاسیس شد و اکنون دانشکده‌های زیادی در شهرهای مختلف کانادا دارد. رتبه این کالج بین موسسات کانادایی 194 است. شهریه این کالج با توجه به رشته بین  2650 تا 3200 دلار متغییر است.

کالج CDI بورسیه 25000 دلاری نیز به برخی دانشجویان اهدا می‌کند. این کالج خوابگاه نیز دارد که هزینه آن برای اتاق تک نفره حدود 1950 دلار در ماه است.

کالج ترباس مونترال

کالج دانشگاه ترباس کانادا در شهر تورنتو یکی از زیباترین شهرهای کانادا قرار دارد. این کالج دانشگاهی با داشتن دو پردیس و تمرکز ویژه روی هنرهای رسانه‌ای به یکی از بهترین موسسات آموزش عالی تبدیل‌شده است. این کالج حدود 12 دوره و 3000 دانشجو دارد. رتبه کالج ترباس در کانادا 222 است. شهریه این کالج با توجه به رشته از 9000 تا 32000 دلار در سال متغییر است.

کالج لاسال کانادا

کالج خصوصی لاسال در سال 1950 تاسیس شد. این کالج رتبه 46 در کانادا را دارد. دانشجویان این کالج حدود 3200 نفر در سال است و نرخ پذیرش این کالج برای دانشجویان بین‌المللی 76% است. این کالج 6 دوره اصلی دارد و میانگین شهریه آن 32000 دلار در سال است.

کالج جورجیا کانادا

کالج جورجیا رتبه 96 را در کانادا دارد. برای پذیرش در این کالج باید آیلتس 6.5 به بالا داشته باشید. نرخ پذیرش در این کالج 66 تا 70 درصد است و به رشته انتخابی نیز بستگی دارد. تعداد دانشجویان این کالج حدود 13000 نفر است.  متوسط شهریه این کالج به طور متوسط 17000 دلار در سال است.

کالج و دانشگاه چه تفاوتی دارند؟

  1. کالج‌ها کورس‌های دارای سرتیفیکیت و مدرک دیپلم و حتی کارشناسی را در دوره‌های مختلف پاره‌وقت و تمام وقت ارائه می‌دهند.
  2. بسیاری از کورس‌های ارائه شده در کالج‌های کانادا مناسب با بازار کار این کشور طراحی شده است.
  3. دانشگاه‌های کانادا می‌توانند بخش عظیمی از رشته‌های دانشگاهی را پوشش دهند.
  4. بیشتر دانشگاه‌ها به صورت مستقل عمل می‌کنند، درصورتی که بسیاری از کالج‌های کشور کانادا تحت مدیریت دولت فدرال هستند.
  5. دانشگاه اجازه دارد تا به دروس تخصصی بلند مدت دسترسی پیدا کند، اما این امکان برای کالج وجود ندارد.

کلام آخر

اگر به دنبال ارزانترین کالج های کانادا هستید بی شک مطالعه این مقاله می‌تواند کمک بسیاری در این زمینه به شما کند. با توجه به میزان هزینه و شهریه دریافتی این کالج‌ها و با توجه به پیشینه و رشته‌های تحصیلی موجود در آن‌ها می‌توانید یکی از بهترین و ارزانترین کالج های کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنمی مقاله لیست رشته های کالج کانادا را نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا برای ادامه تحصیل در کالج‌های دولتی هم باید شهریه بپردازیم؟
بله، دانشجویان بین‌المللی باید شهریه بپردازند.
آیا مدرک و گواهینامه کالج معتبر است؟
بله در صورتی که از یک کالج معتبر مدرک را دریافت کنید، به راحتی می‌توانید با آن مدرک وارد بازار کار و حتی دانشگاه شوید.
آیا تحصیل در کالج‌های کانادا شرایط سنی دارد؟
با وجود اینکه محدودیت سنی ندارد اما، حداکثر سن برای تحصیل در بیشتر کالج‌های این کشور 35 سال است.
آیا مدرک کالج همانند مدرک دانشگاهی است؟
در برخی از رشته‌ها مدرک ارائه شده برابر با مدرک کارشناسی دانشگاه است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.