بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 11, 2021
13 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه های کانادا : لیست بهترین دانشگاه های 2023

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 11, 2021
13 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه های کانادا : لیست بهترین دانشگاه های 2023

سیستم آموزشی سطح بالا، شرایط زندگی و اقتصادی مناسب ازجمله معیارهایی است که دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان، به تحصیل در کشور کانادا تشویق می‌کند. تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا همواره آرزوی بسیاری از دانشجویان است.
بیش از 90 درصد کسانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند اکنون در بهترین سمت‌ها مشغول به کار هستند. اگر تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های این کشور بروید، بهتر است با بهترین دانشگاه های کانادا بیشتر آشنا شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های کانادا و بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا

کشور کانادا دانشگاه‌ها و موسسات علمی بسیاری دارد اما تنها تعدادی از آن‌ها به عنوان بهترین دانشگاه های کانادا شناخته شده‌اند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو دارای هفت کالج است. این دانشگاه اولین دانشگاه مستعمره Upper Canada بوده و توسط کلیسای انگلیس اداره می‌شد. دانشگاه تورنتو توانسته به موفقیت‌های چشمگیری برسد، همین موضوع باعث شده تا آن به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا معرفی شود. از افتخارات این دانشگاه می‌توانیم به اولین انتشارات دانشگاهی در کشور کانادا و نخستین دانشکده علوم جنگل در این کشور اشاره کنیم. در سایت utoronto.ca درباره این دانشگاه می‌خوانیم:

ما مفتخریم که یکی از برترین دانشگاه‌های پژوهش‌محور جهان هستیم که ذهن‌های برتر را از هر پیشینه و رشته‌ای قابل تصور برای همکاری در مهم‌ترین چالش‌های جهان گرد هم می‌آوریم.

جامعه ما کاتالیزوری برای کشف، نوآوری و پیشرفت، ایجاد دانش و راه حل هایی است که تفاوت محسوسی در سراسر جهان ایجاد می کند. و ما دانش آموزان خود را از طریق آموزش جهانی برجسته که ریشه در تعالی، فراگیری و جوامع یادگیری نزدیک دارد، برای موفقیت آماده می کنیم.

ایده‌ها، نوآوری‌ها و مشارکت بیش از 640000 فارغ‌التحصیل، تأثیر U of T را بر جوامع در سراسر جهان افزایش می‌دهد.

ما با هم، با پذیرفتن آنچه که امروزه دست نیافتنی به نظر می رسد و ایجاد ایده ها و استعدادهای مورد نیاز برای ساختن آینده ای عادلانه تر، پایدارتر و موفق تر، به مبارزه با جاذبه ادامه می دهیم.

اکنون این دانشگاه در 700 رشته کارشناسی و 200 رشته تکمیلی در حال پذیرش دانشجو است. در واقع این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی در جهان معرفی شده است. علاوه بر فارغ‌التحصیلی افراد معروف و سرشناس از این دانشگاه می‌توان به 10 برنده جایزه نوبل هم اشاره کرد.

دانشگاه تورنتو تنها دانشگاه کانادایی است که در 20 دانشگاه برتر رتبه بندی جهانی 2023 قرار دارد. فارغ التحصیلان برجسته شامل پنج نخست وزیر کانادا و نویسندگان مایکل اونداتجه و مارگارت اتوود هستند. در مجموع، 10 برنده جایزه نوبل وابسته به این دانشگاه هستند. دانشگاه تورنتو مانند دانشگاه‌های معتبر بریتانیا مانند دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج به عنوان یک سیستم دانشگاهی ساختار یافته است.  حدود 25 درصد از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند.

دانشگاه تورنتو در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

  • باستان‌شناسی، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری
  • جغرافیا، مطالعات ارتباطات و مخابرات، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
  • کشاورزی و جنگل‌داری، تربیت بدنی، زیست‌شناسی
  • علوم کامپیوتری
  • فیزیولوژی
  • اقتصاد و اقتصادسنجی، مالی و حسابداری، مدیریت و بازرگانی
  • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط‌زیست، علوم دریایی و زمینی

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از برترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این دانشگاه دارای دو پردیس بوده که در ونکوور و کلونا قرار گرفته‌اند. پردیس اصلی این دانشگاه پردیسی است که در ونکوور قرار دارد، مشرف به کوه‌های ساحل شمالی بوده و توسط چندین ساحل احاطه شده است. این دانشگاه بورسیه تحصیلی کانادا برای افراد جنگ زده اختصاص داده است. به همین دلیل می‌توان گفت بهترین دانشگاه کانادا برای بورسیه است. از افتخارات این دانشگاه می‌توان به ارتباط با 71 دانشمند و پژوهشگر، 65 مدال‌آور المپیک و 8 برنده جایزه نوبل اشاره کرد.

حدود 33 درصد از دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا بین المللی هستند. این دانشگاه به 12 دانشکده در پردیس ونکوور و هفت دانشکده دیگر در پردیس اوکاناگان سازماندهی شده است. این دانشگاه یک برنامه لیسانس مشترک ویژه با Sciences Po در پاریس ارائه می دهد. دانشکده های این دانشگاه شامل علوم کاربردی، آموزش، موسیقی، پرستاری، هنر، حقوق و پزشکی و غیره است.

این دانشگاه تعدادی بورسیه برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، از جمله جایزه دانشجویی بین المللی Donald A. Wehrung برای نامزدهای کشورهای جنگ زده. سه نخست وزیر کانادا در UBC تحصیل کرده اند، از جمله نخست وزیر فعلی جاستین ترودو، که با مدرک لیسانس آموزش فارغ التحصیل شده است.

البته فارغ‌التحصیلی جاستین ترودو رئیس جمهور حال حاضر این کشور هم از این دانشگاه روی محبوبیت آن بی تاثیر نبوده، وی مدرک کارشناسی آموزش خود را از این دانشگاه گرفته است.
ازجمله رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشگاه:  

  • علوم سیاسی، جغرافیا، ارتباطات و مطبوعات، جامعه شناسی
  • آموزش
  • تربیت بدنی
  • شیمی، ریاضیات، آمار، نجوم، معماری، تاریخ، فلسفه، ادبیات و زبان
  • مهندسی برق، مهندسی راه و ساختمان، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و علوم کامپیوتر
  • کشاورزی، جنگلداری، زیست‌‌شناسی

بیشتر دوره های کارشناسی این دانشگاه به سه ساعت کلاس در هفته می رسد. این شامل تعداد ساعاتی که ممکن است برای انجام تکالیف، پروژه ها، آموزش ها، یا کارهای آزمایشگاهی خارج از سخنرانی صرف کنید، نمی شود.

در اکثر دانشکده ها، دروس 100 سطحی عمدتاً برای دانشجویان سال اول، دروس 200 سطحی برای دانشجویان سال دوم و غیره است. دوره های 500 و 600 سطح تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می شوند و فقط با مجوز از گروه و دانشکده تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان کارشناسی در دسترس هستند.

برخی از دوره ها نیاز به پیش نیاز دارند، دروسی که باید قبل از ثبت نام در یک دوره یا برنامه خاص گذرانده باشید.

به طور مشابه، corequisites دوره هایی هستند که باید همزمان با دوره یا برنامه دیگری ثبت نام کنید یا از قبل تکمیل کنید.

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه از سال 1821 فعالیت خود را آغاز کرده است، پردیس اصلی آن در دامنه کوه رویال در مونترال کانادا قرار دارد. هرساله تعداد زیادی از دانشجویان برای اخذ پذیرش این دانشگاه و اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام می‌کنند. دانشگاه مک گیل دارای 300 رشته تحصیلی بوده که تا به امروز توانسته بیش از 31 هزار دانشجو از 150 کشور جهان را در آن‌ها پذیرش کند.

دانشجویان دانشگاه مک گیل از بیش از 150 کشور جهان هستند.دانشجویان سال اول این امکان را دارند که در محوطه پارک مانند دانشگاه زندگی کنند. طیف وسیعی از خدمات برای دانشجویان از جمله خدمات برنامه ریزی شغلی، دفتر دانش آموزان دارای معلولیت و خدمات مشاوره تحصیلی در مک گیل وجود دارد. لئونارد کوهن خواننده و ترانه سرا و ویلیام شاتنر بازیگر فارغ التحصیل مک گیل هستند. این دانشگاه همچنین نسبت به سایر مؤسسات کانادایی، دانش پژوهان رودز را آموزش می دهد.

از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیزیولوژی
  • کشاورزی، جنگلداری، زیست‌‌شناسی
  • حقوق
  • اقتصاد و بازرگانی
  • پزشکی و دندان‌پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط
  • شیمی، ریاضیات، آمار، نجوم، معماری، تاریخ، فلسفه، ادبیات و زبان
  • علوم سیاسی، جغرافیا، ارتباطات و مطبوعات، جامعه شناسی
  • مهندسی برق، مهندسی راه و ساختمان، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک
  • علوم کامپیوتر

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستردر همیلتون انتاریو قرار دارد. این دانشگاه را یک سناتور و بانکدار کانادایی به نام مک مستر تاسیس کرد، وی با بودجه 900 هزار دلاری خود این دانشگاه را راه‌اندازی کرد. علاوه بر بخش پزشکی در زمینه‌های دیگری چون مهندسی، تجارت، علوم انسانی و علوم اجتماعی هم دانشجو می‌پذیرد.

دانشجویان و اساتید مک مستر اهل بیش از 90 کشور دنیا هستند. دانشکده پزشکی مک مستر شهرت جهانی دارد و همچنین دانشکده‌های مهندسی، بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم نیز وجود دارد. این دانشگاه بر تحقیقاتی که برای هدف قرار دادن برخی از ضروری ترین نیازهای جامعه، به ویژه در زمینه علوم بهداشتی انجام می شود، تأکید زیادی دارد. این دانشگاه حدود 70 قرارداد تبادل بین المللی با موسسات در سراسر جهان دارد.

رشته‌های تحصیلی این دانشگاه عبارتنداز:

  • پزشکی و دندان‌پزشکی
  • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی
  • ارتباطات و مطبوعات، جغرافیا، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
  • فیزیولوژی
  • زیست شناسی
  • اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی، مالی و حسابداری
  • هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال علاوه بر اینکه یکی از پنج دانشگاه برتر این کشور است، تنها دانشگاهی است که در آن دروس تماما به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند. دانشگاه مونترال بیش از 41 هزار دانشجو دارد که از این تعداد تنها یک سوم آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. مسئولین این دانشگاه برای انجام کارهای تحقیقاتی بودجه ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند، معمولا سالانه مبلغی حدود 500 میلیون دلار را برای این کار اختصاص می‌دهند.

زبان اصلی تدریس دانشگاه مونترال فرانسوی است. این دانشگاه دارای یک اتحادیه دانشجویی است که نماینده دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است و دارای سه انجمن برادری است. این دانشگاه مسکن تمام وقت برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. ورزش دانشگاهی محبوب است و تیم ها به عنوان Carabins شناخته می شوند و در بدمینتون، فوتبال کانادایی و هاکی و سایر ورزش ها با هم رقابت می کنند. نخست وزیر پیشین پیر ترودو و 10 نخست وزیر کبک در میان فارغ التحصیلان دانشگاه مونترال بوده‌اند.

دانشگاه مونترال یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

  • کشاورزی و جنگل‌داری، تربیت بدنی، زیست‌شناسی، علوم دامی
  • هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی
  • آموزش، حقوق
  • ارتباطات و مطبوعات، جغرافیا، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
  • پزشکی و دندان‌پزشکی، فیزیولوژی
  • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی، علوم کامپیوتری
  • اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی، مالی و حسابداری
  • مهندسی راه‌وساختمان، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا

دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا در سال 2023 میلادی انتخاب شده است. دانشگاه آلبرتا در سال 1908 در شهر ادمونتون کانادا تاسیس شده و تا به امروز توانسته مهارت و دانش خوبی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهد. تا به این لحظه حدود 260 هزار دانشجو از دانشگاه آلبرتا فارغ‌التحصیل شده‌اند، این دانشگاه در حال حاضر بیش از 200 رشته کارشناسی و 500 رشته تحصیلات تکمیلی را درون خود جای داده است.
این دانشگاه با داشتن دانشکده‌های مختلف رشته‌های بسیاری را برای تحصیل دانشجویان ارائه کرده است:

    • ارتباطات و مطبوعات، جغرافیا، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
    • هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی
    • اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی، مالی و حسابداری
    • کشاورزی و جنگل‌داری، تربیت بدنی، زیست‌شناسی
    • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی
    • مهندسی راه‌ و ساختمان، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا
    • آموزش، حقوق
    • پزشکی و دندان‌پزشکی

دانشگاه واترلو

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر کشور کانادا که هنوز از زمان تاسیس(1957)آن نیم قرن نگذشته، دانشگاه واترلو است. یکی از معدود دانشگاه‌های نوآور و ایده‌پرداز در کشور کانادا است که در حال حاضر، با بیش از 35 هزار دانشجو به فعالیت خود ادامه می‌دهد. از این تعداد دانشجو، حدود 18 درصد آن را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. ساختمان اصلی این دانشگاه اکنون در 110 کیلومتری شهر تورنتو قرار دارد، دانشگاه واترلو یک دانشگاه دولتی، تحقیقاتی است.
این دانشکاه دارای 6 دانشکده بوده که در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

  • مهندسی راه‌وساختمان، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و هوافضا
    • ارتباطات و مطبوعات، جغرافیا، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل، جامعه‌شناسی
    • زیست‌شناسی، تربیت‌بدنی، فیزیولوژی
    • هنر، هنرهای کاربردی و طراحی، معماری، تاریخ، فلسفه و الهیات، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، باستان‌شناسی
    • اقتصاد و اقتصادسنجی، مدیریت و بازرگانی، مالی و حسابداری، علوم کامپیوتری
    • شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، زمین‌شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی

دانشگاه وسترن

این دانشگاه که در سال 1878 تاسیس شده، به دلیل انجام کارهای تحقیقاتی همیشه جزو بهترین دانشگاه‌های جهان بوده است. دانشگاه وسترن با دستاوردهای تحقیقاتی که داشته شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است و با بیش از 38 هزار دانشجو به فعالیت خود بهتر از قبل ادامه می‌دهد.
این دانشگاه در رشته‌های مهندسی، بازرگانی، هنر، علوم انسانی، موسیقی، علوم بهداشتی، حقوق، آموزش و اطلاعات و مطالعات رسانه دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه کلگری

یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا که در نزدیکی آلبرتا قرار دارد، دانشگاه کلگری است. این دانشگاه از سال 1966 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته به یکی از پنج دانشگاه مهم و تحقیقاتی کشور کانادا تبدیل شود. هرسال حدود 30 هزار دانشجو تحصیلات خود را در این دانشگاه آغاز می‌کنند، از این تعداد تنها 25 هزار نفر در مقطع کارشناسی و کاردانی تحصیل می‌کنند.
اکنون دانشگاه کلگری با 14 دانشکده و 85 مرکز تحقیقاتی در رشته‌های هنر، پزشکی، حقوق، بازرگانی، مهندسی، پرستاری، خدمات اجتماعی و دامپزشکی دانشجو می‌پذیرد.

دانشگاه کوئین

این دانشگاه که در شهر کینگستون قرار دارد. یکی از معدود دانشگاه‌های کانادا است که در محیط خود فضاهای آموزشی و خلاقانه، فرصت‌های مختلف و اساتید فعال و پویا دارد. در حال حاضر بیش از 12 درصد دانشجویان دانشگاه کوئین از دانشجویان بین‌المللی هستند.

دانشگاه یورک

این دانشگاه با رشته‌های سطح بالای خود در مقطع کارشناسی، در بین دانشجویان شناخته شده است. در حال حاضر حدود 53 هزار دانشجو در این دانشگاه در رشته‌های مختلفی چون مهندسی، حقوق، علوم تجارت، سلامت و… مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه یورک به دلیل بالا بودن سطح علمی که دارد، با 208 دانشگاه برتر در سراسر جهان در حال مشارکت و همکاری است.

دانشگاه اتاوا

یکی از دانشگاه‌های دولتی، تحقیقاتی که در انتاریو کانادا قرار گرفته است. این دانشگاه در سال 1847 فعالیت خود را در کانادا آغاز کرد، اکنون در این دانشگاه بیش از 42 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه اتاوا در بیش از 450 رشته تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. از دیگر رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به رشته‌های مهندسی، علوم اجتماعی، پزشکی، هنر، حقوق عمومی و مدنی اشاره کرد.

رتبه بندی دانشگاه‌های کانادا

نام دانشگاه

رتبه در کشور کانادا

تورنتو

1

بریتیش کلمبیا

3

مک گیل

2

مک مستر

6

مونترال

4

آلبرتا

5

واترلو

7

وسترن

8

کلگری

9

کوئین

9

اتاوا

11

یورک

16

سایمون فریزر

11

لاوال

11

ویکتوریا

15

کارلتون

19

ساسکاچوان

17

مانیتوبا

17

گلف

19

مموریال نیوفاندلند

19

کنکوردیا

22

کبک

22

رجینا

22

شربروک

22

ویندزور

22

بریتیش کلمبیا شمالی

27

دانشگاه های  کانادا مورد تایید وزارت علوم این کشور

به جز لیستی که برای شما در این مقاله تهیه کرده‌ایم دانشگاه‌های خوب دیگری نیز در کانادا وجود دارند که برای تحصیل گزینه مناسبی هستند اما هنگام انتخاب باید دقت کنید این دانشگاه‌ها باید مورد تایید وزارت علوم کانادا باشند. برای اینکار پس از اتخاب دانشگاه نام آن را در فهرست  DLI دانشگاه‌های کانادا جستجو کنید. اگر نام دانشگاه در این فهرست بود یعنی موسسه آموزشی اجازه پذیرش دانشجویان بین‌المللی را دارد. در مرحله بعدی بهتر است نام دانشگاه را در لیست اعلام شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز چک کنید. اگر نام دانشگاه در این فهرست باشد دیگر نگرانی بابت اعتبار مدرک داشنگاه و موسسه وجود ندارد و به راحتی می‌توانید مراحل درخواست پذیرش را شروع کنید.

شهریه دانشگاه های کانادا

خوشبختانه کشور کانادا جزور کشورهای ارزان برای تحصیل است. با این حال بالا بودن قیمت دلار در ایران باعث می‌شود همین شهریه‌های مناسب نیز برای بسیاری سنگین باشد.

 قطعا تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا خواست همه متقاضیان است. اما شهریه برخی دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های برتر بیشتر است. در این مواقع اگر محدودیت مالی دارید بهتر است دانشگاهی با شهریه کمتر انتخاب کنید یا اگر رزومه کاری و تحصیلی خوبی دارید، سعی کنید بورسیه بگیرید.

با توجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی شهریه می‌توانید بین 10000 دلار کانادا تا بیش از 100000 دلار کانادا متغییر باشد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ادامه تحصیل بیشتر آشنا کنیم. آشنایی بیشتر با آن‌ها باعث می‌شود تا بتوانید یکی از این دانشگاه‌ها را برای ادامه تحصیلات خود در هر مقطعی انتخاب کنید. اگر هزینه‌های تحصیل در کانادا برای شما مهم است بهتر است مقاله ارزانترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی را نیز مطالعه کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است؟
برای دانشجویان بین‌المللی تحصیل در دانشگاه‌های کانادا تنها با پرداخت هزینه میسر است
بهترین دانشگاه کانادا کدام دانشگاه است؟
دانشگاه تورنتو در حال حاضر رتبه اول را در کشور کانادا دارد.
آیا کالج‌های این کشور همانند دانشگاه‌های کانادا معتبر هستند؟
بله، کانادا علاوه بر دانشگاه کالج‌های معتبر بسیاری دارد.
در حال حاضر چند دانشگاه در کشور کانادا وجود دارد؟
در حال حاضر حدود 97 دانشگاه در این کشور تاسیس شده است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه بهمنان:

تو این مقاله لیست همه دانشگاه های کانادا رو آوردید؟

دیدگاه جعفرزاده:

کدوم از دانشگاه های کانادا برای تحصیل بهتره؟

دیدگاه امین رضایی:

آیا میشه برای چند تا از دانشگاه های کانادا به طور همزمان درخواست پذیرش بفرستیم؟

دیدگاه هاشمی:

امکان تحصیل کاملا رایگان در دانشگاه ها کانادا وجود داره؟

دیدگاه مه یاس نظری:

اینکه از دانشگاه های کانادا با رنکینگ بالا پذیرش بگیریم امکان اخذ ویزای تحصیلی رو بیشتر میکنه؟

دیدگاه صبوری:

از کجا بفهمم شرایط من با کدوم یکی از دانشگاه های کانادا بیشتر هماهنگ است؟

دیدگاه کوثر سپه‌وند:

دانشگاه رتبه 1 در کانادا کدام است؟

دیدگاه ملیکا جمادی:

چند دانشگاه کانادا در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند؟

دیدگاه استادی حجتی:

دانشگاه رتبه یک و برتر دنیا کدام است؟

دیدگاه فائزه:

کدام بخش از کانادا برای تحصیل بهتر است؟

دیدگاه یگانه شریعتمداری:

راحت ترین دانشگاه برای گرفتن پذیرش در کانادا کدام است؟

دیدگاه شیرمحمدی:

بزرگترین دانشگاه کانادا کدام است؟

دیدگاه پارسا دانایی‌فر:

سرگرم کننده ترین و جالبترین دانشگاه در کانادا کدام است؟

دیدگاه ضابطی:

تحصیل در دانشگاه های انگلستان بهتر است یا کانادا؟

دیدگاه بنیامین:

آیا یک دانشجوی فقیر می تواند در کانادا تحصیل کند؟

دیدگاه یوسف پایور:

کدام دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟

دیدگاه مانی:

کدام کشور بهترین دانشگاه ها را دارد؟

دیدگاه مهسا اکبری:

چند دانشگاه در کانادا وجود دارد؟

دیدگاه اشکان میرسپاسی:

آیا تحصیل در کانادا بهتر از آمریکا است؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.