بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
می 7, 2022
11 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی کدامند؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
می 7, 2022
11 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی کدامند؟

همه ما به واسطه حالت روحی و روانی که در شرایط مختلف داشته‌ایم با روانشناس آشنا هستیم. در واقع روانشناس به واسطه علم و دانشی که دارد به دنبال درمان روحی و روانی فرد است. روانشناس سعی می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌های مختلف با صحبت کردن و مشاوره، مشکلات را برطرف کند. یک روانشناس به هیچ عنوان از دارو استفاده نمی‌کند و تنها سعی می‌کند تا با صحبت کردن مشکل خود را برطرف کند.
در حال حاضر به دلیل مشکلات موجود، تغییر شیوه زندگی مردم در سراسر جهان، افزایش میزان استرس و اضطراب افراد و…. نقش روانشناس بسیار پررنگ‌تر از قبل شده است. در واقع متقاضیان ادامه تحصیل در این رشته، در کشور کانادا روز به روز در حال افزایش است. به دنبال این موضوع دانشگاه‌های کشور کانادا هم توانسته‌اند امکانات و خدمات مناسبی برای دانشجویان این رشته مهیا کنند.
برای اینکه بتوانید علاوه بر آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوید، لازم است که ابتدا با رشته روانشناسی و مدارک لازم برای اپلای تحصیلی آن آشنا شوید. سپس می‌توانید با توجه به شرایط خود دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس تا انتها ما را در این مقاله همراهی کنید.  

بیشتر بخوانید:

شرایط تحصیل در دانشگاه های روانشناسی کانادا

یک روانشناس به تفکر، دیدگاه و رفتار ما از دید علمی نگاه می‌کند. در واقع با توجه به علم و دانش خود در زمینه‌های مختلف روحی و روانی به دیگران کمک می‌کند. روانشناسان در کشور کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی ابتدا به عنوان محقق و استاد در سازمان‌های دولتی و غیردولتی مشغول به کار می‌شوند. سپس به عنوان پزشک می‌توانند در بیمارستان‌ها، مراکز تربیتی، مشاوره و… مشغول به کار شوند. اما برای ادامه تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های کشور کانادا باید چه شرایطی داشته باشید؟

  • ارائه ریزنمرات به همراه آخرین مدرک تحصیلی
  • تسلط به زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی(هرچه نمرات شما بالاتر باشد شانس پذیرشتان هم افزایش پیدا خواهد کرد)
  • داشتن انگیزه‌نامه یا SOP خوب
  • نوشتن استادی پلن قوی
  • کسب نمرات قابل قبول در دروس ریاضی، زیست، زبان انگلیسی
  • حداقل معدل 15 برای ورود به مقطع کارشناسی
  • اخذ توصیه نامه از اساتید
  • ارائه رزومه کاری یا تحصیلی
  • ارائه سوابق پژوهشی و سوابق کار با اساتید

بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی

دانشگاه‌های کشور کانادا به واسطه سیستم آموزشی که دارند توانسته‌اند رتبه علمی بالایی را کسب کنند. هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور هستند. یکی از رشته‌های پر متقاضی در این کشور، رشته روانشناسی است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا در رابطه با بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین دانشگاه های کانادا رشته حسابداری را نیز مطالعه کنید.

دانشگاه مک گیل

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی دانشگاه‌های مونترال و یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان استان کبک، دانشگاه مک گیل است. در سال 1850 اولین دوره آموزش روانشناسی در این دانشگاه آغاز شد. رشته روانشناسی در این دانشگاه به صورت  دوره‌های تحصیلی کارشناسی علوم انسانی و هنر (B.A) یا کارشناسی علوم پایه (B.Sc) و یا دوره مشترک بین هر دوی این دو نوع کارشناسی ارائه شده است. دانشحویان در این رشته علاوه بر اینکه می‌توانند دروس مختلفی چون روانشناسی دو زبانگی، روانشناسی سلامت و هورمون‌ها و رفتار را مطالعه کنند. پروژه‌های تحقیقاتی بسیاری را می‌توانند انجام دهند. این دانشگاه در حال حاضر حدود 100 دانشجو در بخش روانشناسی بالینی و تجربی می‌پذیرد.

در طول تاریخ، دانشگاه مک گیل با پشتکار تلاش کرده است تا بهترین برنامه آموزش روانشناسی را به دانشجویان خود ارائه دهد.

پس از ارائه اولین دوره روانشناسی در سال 1850، این دانشگاه به ساخت برنامه متمایز خود ادامه داد که منجر به ایجاد اولین آزمایشگاه خود در سال 1910 شد.

امروزه دانشگاه مک گیل این سنت بزرگ را با خدمت به عنوان یکی از مراکز پیشرو تحقیقات روانشناسی ادامه می دهد.

مک گیل با همکاری با برخی از مراکز و مؤسسات برتر دیگر در سراسر کشور کانادا، از هر فرصتی برای دسترسی دانشجویان خود به امکانات تحقیقاتی برتر در جهان استفاده می کند.

دانش‌آموزانی که امیدوارند درک عمیق‌تری از نقشی که آرایش فیزیکی مغز در آسیب‌های روانی ایفا می‌کند به دست آورند، با کمک مؤسسه و بیمارستان عصب‌شناسی مونترال در یادگیری آنچه باید بدانند مشکلی ندارند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو توانسته بیشتر زیرشاخه‌های روانشناسی را تحت پوشش خود قرار دهد. این دانشگاه همواره در کنار زمینه‌سازی عمومی که انجام داده است توانسته دروس رشته روانشناسی را به روزرسانی کند و تحقیقات جدیدی در رابطه با این رشته انجام دهد.
چالش‌های جدیدی برای دانشجویان ایجاد می‌کنند که می‌توان به اخلاق زیست عصب شناسانه یا neuro-ethics و روابط بین گروهی اشاره کرد. دانشجویان کارشناسی این رشته از دانشجویان منتخب هستند که وظیفه آن‌ها حفظ ارتباط بین دانشگاه و دانشجویان است.
این دانشگاه دارای سه شعبه در تورنتو، در میسیساگا، اسکاربورگ و سنت جورج است که شرایط را برای تحصیلات تکمیلی دانشجویان مهیا کرده است.

دپارتمان روانشناسی دانشگاه تورنتو به مطالعه ذهن انسان در هر مرحله از سفر خود، از بدو تولد به بعد، میپردازد. هیچ چیز به اندازه مرکز مطالعات کودک این دانشگاه بیانگر این موضوع نیست.

این دانشگاه  متشکل از شش مرکز تحقیقاتی مختلف، دانشجویان را در تمام سطوح تحصیلی، از مقطع کارشناسی تا دکترا  برای درک بیشتر در مورد رفتار نوزادان، کودکان و نوجوانان کمک می کند.

هر یک از این شش آزمایشگاه بر روی حوزه متفاوتی از تمرکز می‌کنند و فرصت‌های فراوانی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند تا در هر زمینه‌ای که بیشتر مورد علاقه‌شان است تحقیق کنند.

در StarLab، مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز به محققان این فرصت را می‌دهد که درباره نحوه پردازش اخلاقیات کودکان و همدلی با اطرافیانشان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دانشجویانی که بیشتر به فرآیند ساخت حافظه علاقه‌مند هستند، در آزمایشگاه Budding Minds فعالیت می‌کنند جایی که ترکیبی از مطالعات رفتاری و تصویربرداری عصبی استفاده می‌شوند تا چگونگی رشد و حفظ اولین و حیاتی‌ترین خاطرات کودکان را مطالعه کنند.

دانشگاه تورنتو با تولید و به اشتراک گذاری برخی از یافته های برتر خود، تلاش می کند تا عنوان خود را به عنوان دانشگاه روانشناسی شماره یک در کانادا حفظ کند.

دانشگاه وسترن

یکی از زیباترین و بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسیدانشگاه‌ وسترن است که در شهر لندن استان انتاریو قرار گرفته، دانشگاه وسترن می‌باشد. رشته روانشناسی عمومی برای مقاطع کارشناسی و هفت گرایش دیگر در بخش تحصیلات تکمیلی به دانشجویان روانشناسی ارائه شده است. دانشجویان بسیاری از 115 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، دلیل متقاضی بالا برای این دانشگاه هم می‌تواند فرصت تحقیقاتی و کار داوطلبانه برای دانشجویان باشد.
دانشجویان این دانشگاه می‌توانند آزادانه با دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها در ارتباط باشند. از این رو فضای بسیار مناسبی برای تعامل دانشجویان ایجاد شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی و دولتی کشور کانادا که در سال 1908 فعالیت خود را آغاز کرده است، دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌باشد. یکی از رشته‌های پرطرفدار در این دانشگاه روانشناسی بوده و هر ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در این رشته وارد بریتیش کلمبیا می‌شوند.

بخش روانشناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا وعده داده است که از طریق کمک هزینه ها، جوایز و دسترسی به برخی از فرصت های تحقیقاتی برتر در کشور، شانس موفقیت بی نظیری را به دانشجویان خود ارائه دهد.

این دانشگاه در سال 2022 شاهد موفقیت مالی بزرگی بود و بیش از 10،000،00 دلار کمک هزینه تحقیقاتی به پروژه های مختلف در سراسر دانشگاه  ارائه شد.

هر پروژه تحقیقاتی فرصت هایی را برای دانشجویان در محوطه دانشگاه فراهم می کند تا به عنوان دستیار پژوهشی و سایر روش های مشارکت درگیر شوند.

روانشناسی هنوز برترین برنامه مقطع کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا است و دانشجویان علاقه بیشتری نسبت به سایر رشته‌های دانشگاهی برای تحصیل در این رشته دارند.

مهمتر از همه، این دانشگاه مفتخر است که از تحقیقات خود با حمایت مالی از نسل بعدی مربیان، پزشکان و روانشناسان دارای مجوز حمایت می کند.

دانشجویان دوره کارشناسی در این دانشگاه معمولا تحصیلات خود را با خواندن مقدمه‌ای درباره این رشته آغاز می‌کنند. در سال دوم و سوم زیرشاخه تخصصی رشته خود(روانشناسی ورزشی، روانشناسی فرهنگی و…) را انتخاب خواهند کرد.
مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه 24 ماهه است، از طرفی دانشجویان روانشناسی باید یک رساله از خود در فستیوال سالانه رشته روانشناسی ارائه دهند. تمرکز اصلی این دانشگاه به روی رشته‌هایی چون علوم اعصاب رفتاری، روانشناسی بالینی، شناختی، کمی، رشدی و…. می‌باشد.

دانشگاه یورک

سومین دانشگاه بزرگ در کشور کانادا دانشگاه یورک است. این دانشگاه در شهر تورنتو قرار گرفته و همواره در تلاش است دانشجویانی آینده‌نگر را فارغ‌التحصیل کند. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر در رشته روانشناسی در کشور کانادا انتخاب شده است.
دانشگاه یورک با 55 هزار دانشجو و 7 هزار نفر هیئت علمی که دارد دارای یکی از مراکز تحقیقاتی و پیشرفتی شناخته شده در زمینه علوم اجتماعی و روانشناسی در جهان است. وجود این امکانات و تجهیزات مدرن بهانه‌ای است تا دانشجویان بسیاری به سمت این دانشگاه جذب شوند.

دانشگاه کوینز

این دانشگاه به تحقیقات و توسعه مهارت‌ها اهمیت بسیاری می‌دهد. در دانشگاه کوینز دانشجویان در سال‌های دوم تا سوم می‌توانند رفته رفته تخصص خود را بالا برده و تحصیلات خود را با ارائه سه سمینار یا یک رساله به اتمام برسانند. مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه تحقیقات روانشناسی به چهار بخش بالینی، علوم اعصاب شناختی، رشدی و اجتماعی تقسیم می‌شوند.
در گروه روانشناسی حدود 31 آزمایشگاه وجود دارد که اعضای هیئت علمی تحقیقات تخصصی مختلفی در زمینه‌های مغز، رفتار و علوم شناختی و همچنین روانشناسی رشدی، اجتماعی و بالینی را در آنجا انجام می‌دهند.

مقالات بیشتر برای مطالعه:

دانشگاه واترلو

نزدیک به نیم قرن است که این رشته در دانشگاه واترلو تدریس می‌شود. رشته روانشناسی در این دانشگاه به عنوان یک رشته اصلی در دوره‌های سه تا چهارساله تدریس می‎شود. دانشگاه واترلو برای تحصیل دانشجویان روانشناسی دارای ابزارهای مختلفی چون دستگاه سنجش پتانسیل وابسته به رخداد (ERP)، ضبط دیجیتال و پخش زنده ویدئو، سنجش روان‌شناختی، ضبط حرکت چشم و دسترسی به اسکنر‌های ام‌آر‌آی هستند. اساتید این دانشگاه در شش حوزه بالینی، شناختی، علوم اعصاب شناختی، رشدی، صنعتی و سازمانی، و اجتماعی تحقیقات و پژوهش‌های خود را انجام می‌دهند.

دانشگاه اتاوا

دانشکده روانشناسی دانشگاه اتاوا که در سال 1941 تأسیس شد  پسزمان زیادی برای تمرین روش های مختلف آموزش دانشجویان خود در این زمینه داشته است و این تجربه در آموزش در سطح جهانی آنها می درخشد.

در این دانشگاه، آموزش در خارج از کلاس هم انجام می شود. برای مثال در سالن هایی به نام سالن سلامتی، این سالن که به عنوان راهی برای افزایش سلامت روان کلی در محوطه دانشگاه طراحی شده است، از تمام تحقیقات برتر برای کمک به دانشجویان برای مقابله با احساس استرس، از جمله اتاق نور درمانی و طبیعت استفاده می کند.

به طور مشابه، مجموعه‌ای از باشگاه‌های سلامت روان و تندرستی به دانشجویان جوان روان‌شناسی این فرصت را می‌دهند که پشتیبان داشته باشند و در عین حال در برای  آینده خود نیز تجربه کسب کنند. با کمک به همکلاسی های خود، آنها می‌توانند در مورد روش‌های تاب‌آوری، غلبه بر فرسودگی شغلی مرتبط با رشته، و بسیاری از زمینه‌های حیاتی دیگر مطالعه بیاموزند.

دانشگاه آلبرتا

برنامه روانشناسی دانشگاه آلبرتا عمدتاً از طریق تلاش های اختصاصی کارکنان در سطح جهانی نامی برای خود دست و پا کرده است. در حین ثبت نام در این پردیس، دانشجویان این فرصت را دارند که از بهترین ها در این زمینه، از جمله دکتر یائو ژنگ، که اخیراً جایزه تحقیقاتی مارتا کوک پایپر در سال 2022 را برای کار خود در زمینه روانشناسی دریافت کرده است درس بیاموزند. دکتر بن دایسون به خاطر تلاش‌هایش جوایزی را دریافت کرد، زیرا او تلاش خود را برای الهام‌بخشی خلاقانه به دانش‌آموزان خود در اوج و فرودهای یادگیری آنلاین نشان داد. در طول مجموعه سخنرانی سالانه ، دانشگاه از نفوذ خود برای جذب برخی از محققان برتر از سراسر جهان استفاده می کند و فرصت های بیشتری برای یادگیری خارج از کلاس ارائه می دهد.

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری از طریق سمینارهای جذاب به دانش‌آموزانش آموزش می‌دهد. این موارد از لحن بالینی‌تر  مانند وبینار اخیر در مورد اهمیت یک رویکرد آگاهانه از تروما در تحقیق – تا شخصیت‌پذیر استفاده می‌کنند. در نهایت همدلی و آگاهی اجتماعی، دپارتمان روان‌شناسی دانشگاه کلگری راه‌های درمان آموزش بهداشت بومی را ایجاد کرده و به حمایت از آن ادامه می‌دهد.

پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین دانشگاه های کانادا رشته تربیت بدنی را نیز مطالعه کنید.

کلام آخر

در این بخش سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی در رابطه با بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی در اختیارتان قرار دهیم. اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در رشته روانشناسی در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید لازم است که قبل از هرگونه اقدامی اطلاعاتی در رابطه با نحوه اپلای تحصیلی در این رشته، بهترین دانشگاه های کانادا رشته روانشناسی به دست آورید. امیدواریم که با مطالعه این مطلب توانسته باشیم اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

هزینه تحصیل در رشته روانشناس در دانشگاه‌های کشور کانادا چقدر است؟
برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی 26 هزار دلار، در مقطع کارشناسی ارشد حدود 32 هزار دلار و در مقطع دکتری حدود 5 هزار دلار است.
کدام یک از استان‌های کشور کانادا برای ادامه تحصیل در رشته رواشناسی مناسب‌تر هستند؟
استان‌های مانیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا از بهترین استان‌ها برای ادامه تحصیل در رشته رواشناسی هستند.
شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکتری در این رشته چیست؟
توصیه نامه، انگیزه نامه، مدرک فوق لیسانس با معدل بالا-A، مدرک زبان با نمره قابل قبول
ادامه تحصیل در مقاطع مختلف رشته روانشناسی در دانشگاه‌های این کشور چند سال طول می‌کشد؟
ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی سه تا پنج سال، در مقطع کارشناسی ارشد دو تا سه سال، در مقطع دکتری چهار تا 6 سال طول خواهد کشید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه آریا موسوی:

کدام دانشگاه بهترین برنامه روانشناسی را در کانادا دارد؟

دیدگاه هدایت:

آیا کانادا کشور خوبی برای تحصیل روانشناسی است؟

دیدگاه بهرام گنجی:

آیا روانشناسان در کانادا حقوق خوبی دارند؟

دیدگاه گلپایگانی:

بهترین دانشگاه های کانادا برای روانشناسی رو با رنک معرفی میکنید لطفا؟

دیدگاه رادمان سبحانی:

کدام شاخه از روانشناسی بیشترین درآمد را دارد؟

دیدگاه زارع:

شرایط تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا چیست؟

دیدگاه رهی بهشتی:

دوره های روانشناسی در کانادا پس از فارغ التحصیلی کارشناسی رو معرفی میکنید لطفا؟

دیدگاه تابش:

آیا روانشناسی در کانادا تقاضای زیادی دارد؟

دیدگاه سیروس بردبار:

گرفتن مدرک روانشناسی در کانادا چقدر طول میکشه ؟

دیدگاه شادان آذری:

آیا روانشناسی شغل خوبی است؟

دیدگاه زندی:

کمی درباره تحصیل روانشناسی در دانشگاه سایمون فریزر توضیح می‌دید؟

دیدگاه kajal:

آیا روانشناسی گزینه شغلی خوبی در کانادا است؟

دیدگاه سوده امیری:

ارزانترین دانشگاه های روانشناسی کانادا رو معرفی میکنید؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.