بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
می 6, 2022
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در سال 2022

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
می 6, 2022
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در سال 2022

اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که بهترین رشته های تحصیلی در کانادا کدام رشته‌ها هستند؟
دانشگاه‌های کشور کانادا از رتبه علمی بسیار بالایی برخودار هستند، از این رو می‌توانند بهترین‌ رشته‌های تحصیلی را ارائه دهند. این کشور توانست در سال 2019 رتبه سوم را در جهان از نظر تعداد پذیرش مهاجرین، به خود اختصاص دهد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین رشته های تحصیلی در کانادا را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم قصد مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

مهندسی

کشور کانادا توانسته در شهرهایی چون انتاریو و کبک بهترین شرایط کاری را برای مهندسین ایجاد کند. به طوری که بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی از این رشته ترجیح می‌دهند در کانادا بمانند و مشغول به کار شوند. حداکثر حقوق و درآمد افراد در این حوزه حدود 100 هزار دلار در سال خواهد بود که البته این میزان حقوق با توجه به شرایط می‌تواند کمی تغییر کند. رشته مهندسی هم شامل گرایش‌های مختلفی است که در ادامه به چند مورد مهم و پرطرفدار آن اشاره خواهیم کرد:

مهندسی برق

یکی از شاخه‌های نوین و چدید در رشته مهندسی است که تاریخچه پیدایش این رشته به اواخر قرن 19 میلادی بازمی‌گردد. مهندسین برق می‌توانند به روی بخش‌های مختلفی چون نیروگاه‌های تولید انرژی، ژنراتورها، سیستم‌های تولید انرژی، سیستم‌های برقی و… کار کنند.

مهندسی عمران

یکی از زیرشاخه‌های کاملا حرفه‌ای رشته مهندسی، مهندسی عمران است. مهندس عمران با کمک دانش و علم خود به طراحی جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌ها و… کمک بسیاری می‌کند. یکی از پرمتقاضی‌ترین گرایشات رشته مهندسی است که مهندسی منایع آب و مهندسی محیط زیست را هم شامل می‌شود.

علوم کامپیوتر

علوم کامپیوتر یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا که بعد از فارغ‌التحصیلی، به دلیل نیازی که دولت کانادا به این رشته دارد به راحتی می‌توانید مشغول به کار شوید. در حال حاضر مدیریت پروژه IT و مهندسی نرم افزار در لیست بهترین رشته‌های تحصیلی و مشاغل کشور کانادا قرار دارند. دانشجویان می‌توانند در گرایش‌های کارشناسی علوم کامپیوتری، کارشناسی علوم داده‌ها، کارشناسی علوم آمار و… در این کشور مشغول به کار شوند. بعد از فراغ‌التحصیلی از این رشته می‌توانند در بخش‌های مدیر پروژه، توسعه دهنده وب، مهندسی نرم افزار، تحلیلگر برنامه، توسعه دهنده جاوا و…. مشغول به کار شوند.
میانگین حقوق افراد شاغل در این حوزه حدود 60 تا 130 هزار دلار در ماه متغیر است. این میزان درآمد در هر شهری با توجه به دانشگاه و شهر محل سکونت می‌تواند متفاوت باشد.

سلامت و بهداشت

یکی از بهترین رشته‌ها برای دانشجویان بین‌المللی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند، رشته سلامت و حوزه پزشکی است. در واقع دانشجویان فارغ‌التحصیل در این رشته می‌توانند آینده شغلی درخشانی داشته باشند. حوزه پزشکی قابلیت رشد بسیار بالایی در این کشور دارد، از این رو دانشجویان برای ورود به رشته‌های پزشکی باید در یک رقابت بزرگ شرکت کنند. اما از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در حوزه پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرستاری

این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته‌های حوزه پزشکی معرفی شده است. شاخه پرستاری بعد از فارغ‌التحصیلی به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. کمک پرستار رسمی، پرستار رسمی، کمک پرستار بهداشت و روان، کمک پرستار مجاز، پزشک پرستار و پرستار بهداشت و روان از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در پرستاری هستند. پرستاران برای ادامه تحصیل در این رشته باید دروسی چون تئوری پرستاری، آناتومی انسان، روانشناسی و… را با موفقیت پشت سر بگذارند. هزینه ادامه تحصیل در این رشته با توجه به نوع دانشگاه و با توجه به شهر مورد نظر می‌تواند متغیر باشد.  

دندانپزشکی

یکی دیگر از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا در حوزه پزشکی، دندانپزشکی نام دارد. این کشور می‌تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم کند. از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا در این رشته مشغول به کار شوند. ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های کشور کانادا حدود 6 سال خواهد بود، در طول دوره دانشجو می‌تواند با دریافت مجوزهای لازمه، به عنوان دندان‌پزشک شناخته شود. دانشجویان در این رشته چهار سال دروس تئوری و دو سال دروس عملی را می‌آموزند. برای ورود به این رشته هم دانشجویان باید همانند رشته پزشکی دو آزمون ورودی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

داروسازی

در رشته داروسازی دانشجویان با توجه به علم و دانشی که در دانشگاه می‌آموزند، داروهای درمانی مختلفی را تولید می‌کنند. رشته داروسازی در کانادا یکی از گران‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های کاناداست. درآمد بالا، اعتبار مدرک دانشگاهی، مناسب بودن نرخ شهریه، اهمیت به دانشجویان و… همه از عواملی هستند که دانشجویان را ترغیب به ادامه تحصیل در این رشته کرده است. برای ادامه تحصیل در این رشته باید همانند دیگر رشته‌های تحصیلی از شرایط و مزایای خاصی برخوردار باشید. یکی از شرایط مهم ادامه تحصیل در رشته داروسازی آن است که دانشجو باید حداقل دو سال در رشته پیش‌نیاز داروسازی ادامه تحصیل دهد.  در حال حاضر هم دانشگاه‌هایی چون تورنتو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، لاوال، مانیتوبا و… این رشته را به دانشجویان ارائه کرده‌اند.

مقالات بیشتر برای مطالعه:

امور مالی

این رشته به عنوان یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا معرفی شده است، این رشته پایه و بنیان اقتصاد در کشور کاناداست. دانشجویان با کسب مدرک دانشگاهی در این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی که مربوط به رشته اقتصاد در کشور است مشغول به کار شوند. دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در بخش‌های بانکداری، حسابداری، امور بیمه، مدیریت سرمایه، مدیریت دارایی و تجارت مشغول به کار شوند.
در حال حاضر ادامه تحصیل در رشته‌های معتبر امور مالی به شرح زیر خواهد بود:  

  • کارشناسی ارشد حسابداری: این رشته به صورت یک دوره یک ساله به دانشجویان دانشگاه یورک ارائه شده است. شهریه تحصیل در این دانشگاه برای یک سال 35 هزار دلار خواهد بود.
  • کارشناسی ارشد مدیریت ریسک مالی: طول دوره این رشته یک سال است و در دانشگاه تورنتو به دانشجویان ارائه شده است. شهریه تحصیل در این یکسال حدود 62 هزار دلار می‌باشد.
  • دوره MBA: این رشته به صورت تمام وقت در دانشگاه آلبرتا کانادا ارائه شده است. طول دوره این رشته حدود دو سال خواهد بود.
  • رشته مالی COM: این رشته به صورت یک دوره چهار ساله در دانشگاه کارلتون به دانشجویان ارائه شده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه 31 هزار دلار کاناداست.
  • رشته B.A: این رشته تنها در دانشگاه ترنت ارائه شده و دانشجویان می‌توانند با شهریه 21 هزار دلار به ازای هر سال در این رشته تحصیل کنند.

حقوق

رشته حقوق در کانادا آینده بسیار روشنی دارد. شما می‌توانید با داشتن مدرک وکالت و با کسب موفقیت در آزمون وکالت به منبع درآمد بالا و موقعیت شغلی مناسبی دست پیدا کنید. رشته حقوق تنها محدود به دفاع در دادگاه نخواهد بود و دانشجو می‌تواند در بخش‌های مختلفی چون حقوق کیفری، حقوق قضایی و…. مشغول به کار شود.

روانشناسی

یک روانشناس بعد از فارغ‌التحصیلی ابتدا به عنوان یک استاد یا محقق در دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی مشغول به کار خواهد شد. بعد از آن و طی کردن دوره لازم می‌تواند در بخش‌های مختلف بیمارستان، کلینیک‌های درمانی، روانشناسی و…. مشغول به کار شود. دانشجویان رشته روانشناسی باید برای ادامه تحصیل در این رشته دروسی چون روانشناسی اخلاق، روانشناسی استرس، رفتار سازمانی، روان سنجی و… را با موفقیت پشت سر بگذارند.

زمین شناسی

یکی دیگر از رشته‌های مناسب برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا، رشته زمین شناسی است. دانشجویان فارغ‌التحصیل از این رشته می‌توانند با داشتن مدرک معتبر زمین شناسی در بخش‌های مختلفی چون مشاوره پروژه‌های شهری، معدن، استخراج نفت و… مشغول به کار شوند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با بهترین رشته های تحصیلی در کانادا به شما معرفی کنیم. این رشته‌ها در عین حال که می‌توانند یکی از بهترین رشته های تحصیلی در کانادا باشند می‌توانند به عنوان پرتقاضاترین رشته‌ها هم معرفی شوند.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده دروس روانشناسی کدام دانشگاه‌ها هستند؟
دانشگاه مک گیل، دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه واترلو و… بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده دروس روانشناسی هستند.
هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کشور کانادا چقدر است؟
هزینه تحصیل دانشجویان رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی حدود 90 تا 200 دلار است.
پولسازترین رشته‌ها در دانشگاه‌های کانادا، کدام رشته‌ها هستند؟
رشته‌های مهندسی نرم افزار، زمین شناسی، امور مالی، داروسازی، مهندسی عمران، پرستاری و… از پولسازترین رشته‌های دانشگاهی در این کشور هستند.
آیا دانشگاه یورک، رشته‌های پزشکی را ارائه می‌کند؟
در حال حاضر این دانشگاه رشته‌هایی چون موسیقی، سینما، فیزیک، فلسفه، حسابداری، حقوق، مهندسی صنایع، مدیریت و… را ارائه می‌کند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.