بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
مارس 5, 2022
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
مارس 5, 2022
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی

کشور کانادا همواره در زمره کشورهایی قرار گرفته است که هر ساله دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در کانادا ، درخواست پذیرش خود را به دانشگاه‌های آن ارسال می‌کنند. در واقع رفاه اقتصادی، کیفیت سیستم آموزشی، دانشگاه‌های معتبر و… همه باعث شده‌اند که دانشگاه‌های این کشور انتخاب دانشجویان بین‌المللی باشد. در حال حاضر شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی در مقایسه با دیگر کشورها کمی مطلوب‌تر است. کشور ما (ایران) در سال‌های اخیر به عنوان یکی از 10 کشور برتر در زمینه تعداد استادی پریمیت‌های صادر شده، شناخته شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا ادامه تحصیل و شرایط تحصیل در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه‌های کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

شرایط تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کانادا

معمولا به افرادی که در حال تحصیل در رشته زبان انگلیسی هستند ELL  یا English-language learner گفته می‌شود. در واقع این اصطلاح را بیشتر برای افرادی استفاده می‌کنند که علاوه بر زبان مادری خود یا هر زبان دیگری در حال یادگیری زبان انگلیسی در دانشگاه هستند. این عبارت بیشتر در کشورهای آمریکا و کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌های کشور کانادا بیشتر در حوزه آموزش زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی است. ازجمله دوره‌های زبان انگلیسی در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوره عمومی زبان انگلیسی

این دوره سطح عمومی زبان انگلیسی شما را افزایش می‌دهد. بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از زبان انگلیسی برای کارهای روزمره خود استفاده می‌کنند.

دوره زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه یا کالج

این دوره آموزشی سعی می‌کند تا سطح زبان انگلیسی افرادی را که قصد دارند در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند را بالا ببرد. در واقع دانشجویان را برای ورود به دانشگاه و تحصیل در کالج‌های کانادا آماده می‌کنند. بیشتر دانشگاه‌های کشور کانادا با این موسسات در ارتباط هستند.

دوره آموزش فشرده زبان انگلیسی

 این دوره مختص افرادی است که نیاز به یادگیری سریع زبان انگلیسی دارند. در واقع برای رسیدن به اهداف خود به دنبال راهی کوتاه برای یادگیری این زبان هستند. دوره آموزشی IEP  به صورت کاملا فشرده زبان انگلیسی را به متقاضیان می‌آموزد.

دوره آمادگی آزمون کمبریج

 در این دوره به دانش‌آموزانی که در سطوح عمومی و تخصصی زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، مدرک معتبری ارائه می‎شود. معمولا دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از مدرک معتبری که در زمینه بزرگسالان، تافل و تسول به آن‌ها اعطا می‎شود به آموزش این زبان بپردازند. در واقع مدرک آموزشی این زبان در سطح بین‌المللی شناخته شده است و از اعتبار بالایی برخوردار می‎باشد.   

دوره زبان انگلیسی تجاری

 در این دوره افراد می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی، مفاهیم بازرگانی و تجاری را به صورت جهانی بیاموزند. معمولا دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های بازرگانی و اقتصاد را دارند در این دوره شرکت می‌کنند.
این دوره‌ها بسیار فشرده هستند و در هر زمانی که متقاضی بخواهد برگزار می‌‎شود. این دوره‌های در دانشگاه‌ها و موسسات خصوصی زبان برگزار می‌شود.

دوره آموزش زبان انگلیسی پزشکی

 این دوره‌ها مختص افرادی است که قصد دارند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های کشور کانادا ادامه تحصیل دهند.

اگر شما به دنبال ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی دانشگاه‌های کشور کانادا هستید، لازم است که به چند نکته توجه داشته باشید.

  • اگر به دنبال آن هستید تا در دوره‌های آموزشی 6 ماهه شرکت کنید، لازم نیست که برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. می‌توانید با ویزای توریستی هم راهی کشور کانادا شوید.
  • مدارک لازم برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی دانشگاه‌های کشور کانادا با دیگر رشته‌های این کشور مشابه است.
  • اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر این رشته را دارید، سعی کنید که یک سال قبل از اتمام مقطع تحصیلی خود برای ثبت نام در مقاطع بالاتر اقدام کنید.
  • تسلط به زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌های این کشور الزامی است.
  • به هیچ عنوان از داشتن یک رزومه کاری خوب، اثبات تمکن مالی و… غافل نشوید.
  • داشتن مقالات علمی، دستاوردهای مختلف، کتاب‌های نوشته شده و… می‌تواند به روی پذیرش تحصیلی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.

به طور کلی مراحل پذیرش دانشجویان در رشته زبان انگلیسی دانشگاه‌های کشور کانادا عبارتنداز:

  1. تحقیق در رابطه با دانشگاه مورد نظر و انتخاب آن
  2. انتخاب مقطع تحصیلی و تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آن مقطع
  3. آپلود کردن مدارک مورد نیاز در وب‌سایت دانشگاه مربوطه
  4. واریز هزینه‌ها به منظور بررسی مدارک متقاضی
  5. انتظار برای پاسخ از جانب دانشگاه و تایید مدارک

اقدام به اخذ ویزای تحصیلی در صورت مثبت بودن پاسخ

بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی

همانطور که می‌دانید هر ساله کشور کانادا به عنوان یکی از مقاصد مهم دانشجویان بین‌المللی انتخاب می‌شود. تنها دلیل آن هم می‌تواند سیستم آموزشی با کیفیت و دانشگاه‌های معتبر آن باشد. در رشته زبان انگلیسی هم مانند دیگر رشته‌ها دانشگاه‌های معتبر بسیاری وجود دارد. در ادامه این مطلب ما قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی آشنا کنیم.

دانشگاه مک گیل

 این دانشگاه در بزرگترین شهر استان کبک، شهر مونترال قرار گرفته است. کیفیت آموزشی و سیستم آموزشی این دانشگاه به قدری بالا است که این دانشگاه توانسته در رشته زبان انگلیسی در میان 20 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. این دانشگاه در این چند سال اخیر توانسته به عنوان یکی از پرمتقاضی‌ترین و بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا شناخته شود. از این رو در پذیرش دانشجویان بسیاری سخت‌گیرانه عمل می‌کند.

دانشگاه تورنتو

 این دانشگاه در مرکز استان انتاریو واقع شده است، در این دانشگاه دانشجویان می‌توانند در بخش‌های آموزش زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی بپردازند. این دانشگاه توانسته در بین دانشگاه‌های کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی شناخته شود. این موضوع تنها محدود به کشور کانادا نیست و در بین دانشگاه‌های جهان هم از رتبه بالایی برخوردار است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

 این دانشگاه یکی از دانشگاه‌هایی است که توانسته در کشور کانادا یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه‌های تحصیلی در رشته زبان انگلیسی را ارائه دهد. یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های تحصیلی در این دانشگاه برای افرادی مناسب است که به تدریس زبان انگلیسی علاقه دارند. از دیگر برنامه‌های پرمتقاضی این دانشگاه می‌توان به نقد و تحلیل آثار ادبی اشاره کرد.

دانشگاه آلبرتا

 این دانشگاه توانسته با به دلیل ساختاری که در رشته زبان انگلیسی دارد، دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب کند. در این دانشگاه اکنون امکان تحصیل در رشته زبان انگلیسی با پایان نامه و بدون پایان نامه میسر است. این دانشگاه هم مانند دیگر دانشگاه‌های کشور کانادا توانسته به دلیل داشتن سیستم آموزشی معتبر، توجه بسیاری از دانشجویان بسیاری را به خود جلب کند.  

دانشگاه کویینز

 این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی در رشته زبان انگلیسی برخوردار است. از این رو فارغ‌التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. در این دانشگاه هرساله کنفرانس‌ها و همایش‌های بسیاری در حوزه زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

دانشگاه ویندزور

 یکی از دانشگاه‌های دولتی استان انتاریو که در شهر ویندزور قرار گرفته است، دانشگاه ویندزور است. این دانشگاه در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا توانسته رتبه 28 را به خود اختصاص دهد، از طرفی شهرت بسیاری در زمینه تحصیل در رشته زبان انگلیسی پیدا کرده است. برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در این دانشگاه باید به طبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید.

دانشگاه سنت توماس

 یکی از دانشگاه‌های استان نیوبرانزویک که در آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شود. این دانشگاه دولتی در شهر فردریکتون قرار دارد، بیش از 99 درصد اساتیدی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند دارای مدرک دکتری می‌باشند. از این رو این دانشگاه از سطح علمی بسیاری بالایی برخوردار است. در کنار رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه، رشته زبان انگلیسی همواره به عنوان یکی از بهترین رشته‌های دانشگاهی شناخته شده است.

کلام آخر

اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا رشته زبان انگلیسی را دارید بهتر است، با آگاهی کامل نسبت به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان اقدام کنید. در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر آشنایی بیشتر شما با شرایط ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه‌های کشور کانادا، شما را با دانشگاه‌های این کشور بیشتر آشنا کنیم.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

بهترین زمان برای اخذ ویزای تحصیلی چه زمانی است؟
در واقع پس از دریافت پاسخ مثبت از دانشگاه مورد نظرتان می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.
آیا افرادی که سن آن‌ها قانونی نشده است هم نیاز به استادی پریمیت دارند؟
بله، در واقع تمام افراد برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها، کالج و مدارس کشور کانادا نیاز به استادی پریمیت دارند.
مقدار پولی که باید در حساب بانکی فرد برای اثبات تمکن مالی باشد چقدر است؟
میزان حساب بانکی باید به گونه‌ای باشد که به دولت کانادا ثابت شود که فرد متقاضی توان پرداخت هزینه زندگی در کشور کانادا را دارد.
آیا دانشجویان از بیمه درمانی برخوردار هستند؟
بله، تمام دانشجویان بین‌المللی باید برای ادامه تحصیل در کشور کانادا و اخذ ویزا تحت پوشش بیمه درمانی باشند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.