بهنام فارسی
آزمایشی
مارس 5, 2022
9 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت کدامند؟

بهنام فارسی
آزمایشی
مارس 5, 2022
9 دقیقه زمان مطالعه

بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت کدامند؟

همواره یکی از پولسازترین و بهترین رشته‌های تحصیلی در بهترین دانشگاه‌های کشور کانادا، رشته مدیریت است. درآمد افراد شاغل در این حوزه در کشورهای پیشرفته در مقایسه با دیگر کشورها کمی بالاتر است. دانشگاه‌های کشور کانادا توانسته‌اند خود را به بالاترین نقطه در موفقیت و آموزش عالی رشته‌های مدیریتی برسانند.
در ادامه این مطلب قصد داریم، شما را با رشته مدیریت و شرایط تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های کشور کانادا بیشتر آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

شرایط تحصیل در دانشگاه های مدیریت کانادا

اکنون کشور کانادا توانسته با ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان ادامه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته مدیریت فراهم کند. برای ادامه تحصیل در هر مقطعی به شرایط و مدارک متفاوتی نیاز دارید که در ادامه بیشتر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مقطع کارشناسی

طول دوره این مقطع حدود 2 تا 4 سال است و دانشجویان برای ادامه تحصیل به مدارک زیر نیاز خواهند داشت:

مقطع کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه‌های کشور کانادا حدود 1.5 تا 2 سال طول می‌کشد. از دیگر مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی نامه قابل قبول از اساتید
  • داشتن رزومه قوی
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • داشتن مدرک لیسانس معتبر

مقطع دکتری

ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته مدیریت حدود سه تا پنج سال طول می‌کشد. ادامه تحصیل در این مقطع در مقایسه با مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کمی سخت‌تر خواهد بود. ازجمله مدارک لازم برای ادامه تحصیل در این رشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه معرفی نامه از اساتید معتبر
  • نمره آیلتس معتبر و تسلط کافی به زبان انگلیسی
  • داشتن معدل بالا در مدرک کارشناسی ارشد
  • داشتن سه تا پنج سال سابقه کاری

بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت

دانشگاه‌های کشور کانادا با توجه به سیستم آموزشی که دارد توانسته‌اند در میان دانشگاه‌های سراسر جهان حرفی برای گفتن داشته باشند. اساتید مجرب، سیستم آموزشی مناسب، استفاده از جدیدترین متدهای آموزشی و… همه باعث شده‌اند تا دانشگاه‌های این کشور در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار بگیرند. علاوه بر این موضوع دولت کانادا توانسته زیرساخت‌های اصولی و مناسبی را برای برخی از رشته‌ها ایجاد کند. این زیرساخت‌های اصولی در رشته‌هایی چون مدیریت باعث شده تا بسیاری از افراد دانشگاه‌های این کشور را به عنوان بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت بشناسند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین دانشگاه های کانادا در رشته مدیریت آشنا شوید.

دانشگاه کلگری

این دانشگاه در سال 1966 در شهر کلگری استان آلبرتا فعالیت خود را آغاز کرد. دانشجویان بسیاری هر ساله از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در این دانشگاه درخواست پذیرش خود را ارسال می‌کنند. تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شوند. اکنون دانشگاه کلگری توانسته رتبه هشتم در کشور کانادا به خود اختصاص دهد.

دانشگاه کویینز

یکی از دانشگاه‌های جامع و تحقیقاتی کشور کانادا که توانسته در بخش مدیریت و بازرگانی هم به خوبی عمل کند، دانشگاه کویینز است. رشته‌های مختلفی در این دانشگاه تدریس می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به هنر و علم، زیست شناسی، نجوم، بیوشیمی، کسب و کار، محاسبات پزشکی، مهندسی، شیمی و… اشاره کرد.

دانشگاه رایرسون

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت دانشگاه رایرسون است که در شهر تورنتو استان انتاریو قرار گرفته است. این دانشگاه توانسته رتبه 25 کشور کانادا و رتبه 900 جهانی را به خود اختصاص دهد. در این دانشگاه که از سال 1948 فعالیت خود را آغاز کرده است تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. یکی از معروف‌ترین دانشکده‌های این دانشگاه، دانشکده مدیریت آن است. علاوه بر دانشکده مدیریت دانشکده‌های بسیاری چون هنر، مهندسی، معماری، علوم پایه و.. تدریس می‌شوند.

دانشگاه یورک

این دانشگاه با عنوان سومین دانشگاه بزرگ کشور کانادا شناخته شده است. این دانشگاه در تورنتو قرار دارد و توانسته رتبه 148 در جهان را به خود اختصاص دهد. برای ورود به این دانشگاه نیاز به نمره آیلتس 7 و نمره آیلتس 100 دارید.

دانشگاه آلبرتا
این دانشگاه خصوصی که از سال 1916 فعالیت خود را از شهر ادمونتون آغاز کرده است، توانسته در میان بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت رتبه 6 را در کشور کانادا به خود اختصاص دهد. تمامی دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و با پیشرفتی که داشته‌اند، توانسته‌اند از دپارتمان‌های تحقیقاتی و آموزشی بسیاری برخوردار شود. این دانشگاه تمام مقاطع آموزشی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دانشکده مدیریت و بازرگانی سوبی

این دانشکده در سال 1934 در شهر هلیفکس کانادا فعالیت خود را آغاز کرد. بیشتر اساتید این دانشکده را به عنوان قدیمی‌ترین و اولین دانشکده رشته مدیریت می‌شناسند. این دانشکده دولتی توانسته در میان دانشکده‌های کشور کانادا رتبه 10 را به خود اختصاص دهد. تا به امروز بیش از 52 درصد دانشجویان این دانشکده از کشورها و ملیت‌های مختلف بوده‌اند. در این دانشکده رشته‌های مختلفی تدریس می‌شود که از بهترین رشته‌ها می‌توان به ارشد اقتصاد کاربردی، لیسانس تجارت، ارشد نوآوری و کارآفرینی، دکترای مدیریت، ارشد مدیریت اجرایی، ارشد مدیریت مالی، آموزش مدیریت کدآپ و…. اشاره کرد.

دانشکده اچ ای سی مونترال

این دانشکده به عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه مونترال شناخته می‎شود اما در حال حاضر به صورت یک واحد مجزا در حال فعالیت است. دانشکده اچ ای سی مونترال از سال 1970 فعالیت خود را آغاز کرده است، تا به امروز توانسته در دوره‌های مدیریت و بازرگانی، در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا فعال باشد. از این رو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت شناخته شده است.
در این دانشگاه دولتی اکنون به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‎شود، حدود 64 درصد دانشجویان این دانشکده را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. دانشکده اچ ای سی مونترال که به عنوان بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت شناخته شده است اکنون رتبه 7 را در میان دانشکده‌های کانادا به خود اختصاص داده است.

دانشکده مدیریت جان مولسون

این دانشگاه همواره به دلیل سطح علمی بالا و استفاده از بهترین روش‌های تدریس در دانشگاه، به عنوان بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت شناخته شده است. در حال حاضر این دانشکده در میان 10 دانشگاه برتر رشته مدیریت کشور کانادا قرار گرفته است. این دانشکده دولتی هم از سال 1974 فعالیت خود را در شهر مونترال کشور کانادا آغاز کرده است. در این دانشکده دروس را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و در این میان حدود 49 درصد دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. این دانشکده توانسته رتبه 111 تا 120 را در رنکینگ جهانی از آن خود کند.
اکنون در این دانشگاه رشته‌های بازاریابی، مدیریت، تجارت و.. تدریس می‌شوند.

دانشکده مدیریت و بازرگانی سعودر Sauder

این دانشکده دولتی در شهر ونکوور قرار دارد، در این دانشکده حدود 46 درصد دانشجویان از ملیت‌های مختلف هستند. این دانشکده که در پردیس پوینت گری دانشگاه بریتیش کلمبیا قرار دارد. از بهترین رشته‌های این دانشکده می‌توان به کارآفرینی و نوآوری، مدیریت بازرگانی، منابع انسانی، قانون و تجارت و… اشاره کرد. این دانشکده توانسته رتبه هفتم را در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا و رتبه 110 را در رنکینگ دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص دهد.

دانشکده تجارت Schulich

یکی دیگر از دانشکده‌های معروف در حوزه کسب و کار و بازرگانی، دانشکده شولیچ است. این دانشکده فعالیت خود را از سال 1974 آغاز کرده و تا به امروز توانسته جایگاه خود را در بین 10 دانشکده برتر قرار دهد. در این دانشکده دولتی دروس به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تدریس می‌شوند.

دانشکده مدیریت و بازرگانی اسمیت

این دانشکده یکی دیگر از دانشکده‌های معتبر کشورکاناداست که از اعتبار بالایی هم برخوردار است. این دانشکده که در استان انتاریو واقع شده است توانسته رتبه چهارم در کانادا و رتبه 78 در جهان را به خود اختصاص دهد. حدود 40 درصد دانشجویان این دانشکده را دانشجویان بین‌المللی که از ملیت‌های مختلف هستند تشکیل داده‌اند.

دانشکده تجارت آیوی Ivey

یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های مدیریت کانادا که فعالیت خود را از سال 1950 در شهر لندن کشور کانادا آغاز کرد، دانشکده تجارت آیوی است. این دانشکده با عنوان دانشکده کسب و کار وسترن فعالیت خود را آغاز نمود سپس به دلیل تحقیقات بسیارگسترده‌ای که در بخش تجارت و بازرگانی انجام داد، به عنوان یک مرکز پیشرو در این بخش شناخته شد. در حال حاضر این دانشکده با توجه به سطح علمی که دارد، رتبه سوم در کانادا و رتبه هفتم در جهان را به خود اختصاص داده است. بیش از 40 درصد دانشجویان این دانشکده را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند.

مدرسه کسب‌ و کار دسائتلز Desautels

یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین مدارس کسب و کار در حوزه تجارت و بازرگانی، مدرسه کسب‌ و کار دسائتلز است. این مدرسه فعالیت خود را از سال 1906 با عنوان دانشکده مدیریت دانشگاه مک گیل آغاز کرد. اکنون با این سطح دانش و اساتید مجربی که دارد به عنوان سومین دانشکده برتر در حوزه کسب و کار آمریکای شمالی شناخته می‌شود. این مدرسه که در شهر مونترال استان کبک قرار گرفته است دارای رتبه دوم در کانادا و رتبه هفتم در جهان است. حدود 80 دصد دانشجویان این مدرسه را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌‌اند.

دانشکده مدیریت روتمن

این دانشکده توانسته در میان بهترین دانشگاه های کانادا رشته مدیریت عنوان بهترین دانشگاه مدیریت را به خود اختصاص دهد. این دانشکده از سال 1950 فعالیت خود را از شهر تورنتو آغاز کرده است و اکنون رتبه یکم در کانادا و رتبه 54 در جهان را از آن خود کرده است. ددلاین پذیرش در رشته مدیریت در این دانشکده ماه اکتبر است و تمام دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

از بهترین رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توان به کارشناسی ارشد امور مالی، مدیریت بازرگانی، MBA و… اشاره کرد.

کلام آخر

تحصیل در رشته مدیریت، در دانشگاه‌های کشور کانادا شاید سختی‌های بسیاری داشته باشد. اما در آینده می‌تواند فرصت شغلی خوبی را ایجاد کند. اگر شما هم جزو دانشجویانی هستید که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارید، قطعا مهاجرت تحصیلی به کانادا میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.  

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

شرایط کار دانشجویی در رشته مدیریت در کشور کانادا چگونه است؟
دانشجویان مقطع کارشناسی در این رشته می‌توانند 10 تا 15 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می‌توانند 20 ساعت در هفته مشغول به کار دانشجویی شوند.
آیا برای ادامه تحصیل در این رشته به مدرک زبان نیاز دارید؟
بله، برای ادامه تحصیل در این رشته به مدرک زبان با نمره قابل قبول نیاز است.
برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت حداقل نمره GMAT باید چقدر باشد؟
این نمره باید بالای 580 باشد.
بهترین دانشگاه کانادا در رشته مدیریت در رتبه‌بندی کیواس کدام دانشگاه است؟
دانشگاه تورنتو

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.