بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 18, 2021
10 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه های گرافیک کانادا : معرفی و بررسی شرایط تحصیل

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
دسامبر 18, 2021
10 دقیقه زمان مطالعه

دانشگاه های گرافیک کانادا : معرفی و بررسی شرایط تحصیل

یکی از بزرگترین و وسیع‌ترین کشورهای جهان که هر سال مقصد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بوده، کشور کاناداست. این کشور با سیستم آموزشی با کیفیت و سطح بالای خود توانسته در رقابت با کشورهای پیشرفته‌ای چون انگلیس، آمریکا، استرالیا و.. قرار بگیرد. دانشگاه‌های معتبر این کشور تقریبا توانسته‌اند امکان تحصیل در رشته‌های مختلف را در اختیار دانشجویان قرار دهند. به هیچ عنوان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا محدودیت انتخاب رشته ندارید و به راحتی می‌توانید در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید.
در ادامه با ما همراه باشید تا با دانشگاه های گرافیک کانادا بیشتر آشنا شوید. 

بیشتر بخوانید:

بهترین دانشگاه های گرافیک کانادا

کشور کانادا به واسطه سیستم آموزشی بسیار خوب و با کیفیتی که دارد همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورهای مقصد برای دانشجویان بین‌المللی شناخته شده است. دانشگاه‌های معتبر کانادا از لحاظ رتبه علمی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. در این بخش قصد داریم تا بهترین دانشگاه های گرافیک کانادا را به شما آشنا کنیم. 

مک مستر

یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور کانادا که در سال 1887 در شهر همیلتون استان انتاریو تاسیس شد، دانشگاه مک مستر است. در حال حاضر این دانشگاه در رنکینگ کشور کانادا رتبه 6 و در رنکینگ جهانی رتبه 144 را به خود اختصاص داده است. یکی از بهترین دانشگاه های گرافیک کانادا دانشگاه مک مستر بوده که هر سال پذیرش بیش از 30 هزار دانشجو را انجام می‌دهد. این تعداد دانشجو از بیش از 120 کشور جهان پذیرش می‌شوند. اساتید در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، از این رو برای ورود به آن حتما باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید.
از دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به دانشکده‌های علوم، علوم اجتماعی، علوم بهداشت، مدرسه کسب و کار و دانشکده مهندسی اشاره کرد. برای ثبت نام در این دانشگاه می‌توانید ماه‌های ژانویه و می اقدام کنید. پردیس اصلی این دانشگاه در حال حاضر در مساحتی حدود 121 هکتار در کنار باغ سلطنتی باتونیکال و منطقه مسکونی وستدال واقع شده است. 

کویینز

یکی دیگر از دانشگاه‌های هنر که در آن پذیرش رشته گرافیک هم انجام می‌شود، دانشگاه کویینز است. این دانشگاه با نام‌های دیگری چون کوئین یا کویین هم شناخته شده است. دانشگاه کویینز توانسته در بین دانشگاه‌های کشور کانادا، رتبه نهم را به خود اختصاص دهد. همچنین در رتبه‌بندی جهانی رتبه 240 را از آن خود کرده است. این دانشگاه در سال 1841 در شهر کینگستون استان انتاریو تاسیس شد و اکنون با بیش از 170 سال قدمت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا شناخت می‌شود. ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف و در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه به صورت حضوری، آنلاین، پاره وقت و تمام وقت ارائه شده است. از دیگر ویژگی‌های این دانشگاه می‌توان به 6 کتابخانه بزرگ با بیش از 2.2 میلیون نسخه کتاب اشاره کرد. یکی از جذابیت‌های این دانشگاه برای دانشجویان همین کتابخانه‌های بزرگ با کتاب‌های نسخه چاپی و دیجیتال است.
این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی کشور کانادا هم شناخته شده و ازجمله تحقیقاتی که در این دانشگاه انجام شده می‌توان به محیط سالم و سیستم‌های انرژی پایدار، علوم کامپیوتر، سلامت بهداشت و روان، مهندسی، مطالعات جهانی و… اشاره کرد. این دانشگاه در حال حاضر دارای دانشکده‌ حقوق، مهندسی، مطالعات سیاسی، بازرگانی، علوم بهداشت و آموزش و… است. علاوه بر رشته‌های هنری و گرافیک که در این دانشگاه تدریس می‌شود، رشته پزشکی این دانشگاه هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دانشگاه کویینز هر ساله تعداد بسیاری از مقالات در رابطه با رشته‌های هنری، گرافیک و… را منتشر می‌کند.
این دانشگاه اکنون توانسته بیش از 400 رشته تحصیلی را در هشت دانشکده خود به دانشجویان ارائه کند. البته آموزش در این دانشگاه تنها محدود به مقطع کارشناسی نیست، برخی از این رشته‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی هم به دانشجویان ارائه می‌شود. البه برای ادامه تحصیل در دانشگاه کویینز باید به چند نکته توجه داشته باشید:

    • مدرک زبان انگلیسی آیلتس بالای 6.5 و مدرک تافل با نمره بالا 88
    • ارائه ریزنمرات درسی با معدل حداقل بالای 16 
    • مدرک تحصیلی دوره‌های گذشته 

رایرسون

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های گرافیک کانادا که با نام دانشگاه تحقیقاتی هم شناخته شده است، دانشگاه رایرسون نام دارد. این دانشگاه دولتی در سال 1948 تاسیس شده و تا به امروز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا معرفی شده است. پردیس این دانشگاه در یکی از شلوغ‌ترین مناطق تورنتو و در نزدیکی یانگ دوناس قرار گرفته است. برای پذیرش در این دانشگاه در رشته‌های مختلف از جمله گرافیک علاوه بر مدارک اولیه چون انگیزه نامه، توصیه نامه، تمکن مالی، شرط سنی و… به مدارک دیگری چون مدرک زبان معتبر با نمره تافل 100 و نمره آیلتس 7.5، ریزنمرات تحصیلی و… نیاز دارید. 

دانشگاه رایرسون حدود 7 دانشکده دارد و سالانه بیش از 47 هزار دانشجو در آن به ادامه تحصیل می‌پردازند. دانشکده مدیریت تد راجرز، دانشکده مهندسی، دانشکده اجتماعات و طراحی، دانشکده خدمات اجتماعی، دانشکده علوم، دانشکده آموزش و دانشکده هنر از دانشکده‌های رایرسون هستند. برای اطلاع از شرایط ثبت نام و زمان مشخص برای ثبت نام می‌توانید به وب‌سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.
هزینه تحصیل در رشته‌ گرافیک دانشگاه رایرسون حدود 29 هزار دلار است، البته این میزان هزینه سالانه با توجه به هزینه‌های آموزش و قوانین دانشگاه تغییر خواهد کرد. 

فریزر ولی

یکی دیگر از دانشگاه‌های دولتی که در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته، دانشگاه فریزر ولی است. این دانشگاه که با نام UFV هم شناخته می‌شود، در سال 1947 تاسیس شده و اکنون به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های گرافیک کانادا شناخته می‌شود. پردیس اصلی این دانشگاه در ابوتسفورد واقع شده و هر ساله بیش از 15 هزار دانشجو را پذیرش می‌کند. اکنون بیش از 100 برنامه آموزشی در دانشکده‌های علوم بهداشت، مطالعات کاربردی، دانشکده علوم و کالج هنر این دانشگاه تدریس می‌شود. دانشگاه فیزر ولی در رنکینگ جهانی رتبه 5199 و در کشور کانادا رتبه 47 را دارد. ادامه تحصیل در این دانشگاه تنها محدود به مقطع کارشناسی نیست، شما می‌توانید در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی هم در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید. البته قبل از هرگونه اقدامی بهتر است به سایت دانشگاه مراجعه کنید و با توجه به رشته‌های ارائه شده توسط این دانشگاه پذیرش خود را ارسال کنید. 

کوانتلن

این دانشگاه دولتی در شهر سوری استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. سال تاسیس این دانشگاه که به عنوان یکی از دانشگاه های گرافیک کانادا شناخته شده به سال 1981 بازمی‌گردد. این دانشگاه پلی تکنیک در سطح استان بریتیش کلمبیا دارای پردیس‌های مختلفی است. بخش اعظم فعالیت این دانشگاه به روی مقطع کارشناسی رشته‌های مختلف است. این دانشگاه در رشته گرافیک سالانه بیش از 20 هزار دانشجو را پذیرش می‌کند و هزینه تحصیل در آن تقریبا مشابه دیگر دانشگاه‌های رشته گرافیک در کشور کاناداست.
با وجود اینکه یک دانشگاه دولتی است اما برای دانشجویان بین‌المللی ادامه تحصیل در آن با پرداخت شهریه و هزینه‌های بسیاری همراه است.  این دانشگاه تنها برای افرادی که اقامت دائم کشور کانادا را دارند یا مقیم آنجا هستند رایگان خواهد بود. 

شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی در رشته گرافیک چیست؟

اخذ ویزای تحصیلی شاید در رشته‌های مختلف با توجه به نوع رشته و دانشگاه کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال برای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد رشته‌های هنری، علاوه بر مصاحبه باید نمونه‌ کارهای خود را هم ارائه دهید. البته زمانی که برای اخذ پذیرش این رشته در کشور کانادا اقدام می‌کنید باید احتمال رد شدن ویزا را داشته باشید.
اما برای اخذ ویزای تحصیلی رشته گرافیک در کانادا و ورود به دانشگاه های گرافیک کانادا باید چه مدارکی داشته باشید؟ 

  • انتخاب دانشگاه مورد نظر برای ادامه تحصیل در رشته گرافیک 
  • ارسال پذیرش به دانشگاه مورد نظر و دریافت پاسخ مثبت 
  • ارسال ریز نمرات دبیرستان 
  • ارسال مدارک شخصی که نشان دهنده هویت فرد است(گذرنامه، شناسنامه و..)
  • به همراه داشتن پنج قطعه عکس 
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی 
  • در صورت چاپ مقالات، ارائه لیست و فایل مقالات چاپ شده 
  • ارائه سه توصیه‌نامه تحصیلی 
  • داشتن یک انگیزه‌نامه بسیاری قوی 
  • ارسال رزومه کاری 
  • داشتن تمکن مالی 
  • ارسال تصاویر آخرین مدارک تحصیلی خود 

البته در زمان دریافت ویزای تحصیلی از دانشگاه‌های کشور کانادا همواره باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • سعی کنید ویزای دانشجویی بگیرید که بتوانید تا پایان زمان تحصیلات خود بدون دغدغه در کشور کانادا باشید. 
  • داشتن تمکن مالی برای ادامه تحصیل در این رشته بسیار مهم است، پس در اثبات آن کوتاهی نکنید. 
  • حتما در زمان انتخاب دانشگاه و ثبت نام در آن از آزمون ورودی آن مطمئن شوید، بسیاری از دانشگاه‌ها دارای آزمون ورودی هستند تا بتوانند سطح معلومات و مهارت دانشجویان را بسنجند. 
  • در حین انتخاب دانشگاه به زبان مورد تدریس در دانشگاه و مدارک زبان خود توجه داشته باشید، برخی از دانشگاه‌های کشور کانادا به دو زبان(انگلیسی و فرانسوی) و برخی از آن‌ها تنها به یک زبان آموزش می‌دهند. 

امکان اخذ بورسیه تحصیلی در رشته گرافیک وجود دارد؟

همانطور که می‌دانید بورسیه‌ تحصیلی کانادا به افراد مستعد و پرتلاش تعلق می‌گیرد. بورسیه‌های تحصیلی مختلفی درحال حاضر ارائه شده‌اند، برخی از آن‌ها بخشی از هزینه تحصیل را پرداخت می‌کنند و در واقع کمک کننده دانشجویان هستند. اما برخی دیگر از این بورسیه‌ها تمام هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان را پرداخت می‌کنند. این نوع بورسیه بیشتر به دانشجویان نخبه و مستعد تعلق می‌گیرد.
شرایط اخذ بورسیه در مقاطع تحصیلی مختلف رشته گرافیک بسیار متفاوت است. دانشجویانی که قصد اخذ بورسیه برای مقطع کارشناسی رشته گرافیک را دارند باید علاوه بر داشتن ریز نمرات خوب، معدل بالایی هم داشته باشند. معمولا اخذ بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار سخت است، در این مقطع میزان درخواست بورسیه و میزان پذیرش دانشجویان بیش از مقاطع تحصیلی دیگر است. 

اما اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد بسیار راحت‌تر از مقطع کارشناسی می‌باشد. داشتن سابقه تحصیلی خوب و درخشان، داشتن ریزنمرات خوب، معدل بالا در مقاطع گذشته، نوع دانشگاهی که در مقاطع گذشته در آن تحصیل کرده‌اید، مهارت و علم دانشجو در رشته گرافیک و… از دیگر شرایط اصلی اخذ بورسیه تحصیلی رشته گرافیک در کشور کاناداست. البته علاوه بر این شرایط، بسیاری از دانشگاه‌های معتبر برای ارزیابی دانشجویان از آن‌ها چند نمونه کار می‌خواهند تا آن‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. در این میان داشتن مدرک زبان معتبر، نمرات بالا مدرک آیلتس و تافل شرط پذیرش بورسیه تحصیلی را افزایش می‌دهد. 

آینده شغلی رشته گرافیک چطور است؟

در حال حاضر رشته گرافیک در کشور کانادا به یکی از پرطرفدارترین و پرتقاضاترین رشته‌های تحصیلی کانادا شناخته شده است. میزان تقاضای کار در این رشته رشد چشمگیری داشته، به طوری که دولت کانادا پیش‌بینی کرده که این رشته تا سال 2028 یکی از بهترین و پرتقاضاترین مشاغل در کشور کانادا خواهد شد. اکنون دولت کانادا با ایجاد زیرساخت‌های لازم توانسته حدود 21400 جایگاه شغلی را برای افراد جویای کار در این رشته ایجاد کند، در حال حاضر هم حدود 21200 نفر مشغول به کار هستند. 

افراد فارغ‌التحصیل از این رشته می‌توانند در بخش‌های مختلفی چون طراح انیمیشن، طراح تبلیغات، کاریکاتوریست، گرافیست و تصویرگر، طراح گرافیک چند رسانه‌ای، طراح و تصویرگر حوزه پزشکی، ساخت فیلم انیمیشن مشغول به کار شوند. بازار کار این رشته تحصیلی در استان‌های نیوفاندلند، یوکان، نوا اسکوشیا و لابرادور به هیچ عنوان خوب نیست. در مقابل در استان‌های انتاریو، آلبرتا، کبک، ساسکاچوان، نیوبرانزویک بازار کار این رشته در شرایط معقو‌ل‌تری قرار دارد.

میزان درآمد ساعتی در این رشته حداقل 16 دلار کانادا بوده و حداکثر درآمد آن در استان‌های مختلف حدود 41 دلار در ساعت است. 

کلام آخر

رشته گرافیک یکی از پرمتقاضی‌ترین و بهترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل در کشور کانادا است. این رشته هر سال دانشجویان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله سعی کردیم تا علاوه بر آشنایی بیشتر با بازار کار این رشته در کشور کانادا، بهترین دانشگاه های گرافیک کانادا را هم به شما معرفی کنیم. 

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته معماری از سایت کن اپلای را بخوانید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

گران ترین استان‌های کانادا برای زندگی و ادامه تحصیل کدام استان‌ها هستند؟
در حال حاضر استان بریتیش کلمبیا و استان انتاریو به عنوان گران‌ترین استان‌های کشور کانادا شناخته شده‌اند.
آیا در کالج هامبر هم رشته گرافیک تدریس می‌شود؟
این کالج علاوه بر رشته‌های موسیقی، تبلیغات، حسابداری، بازاریابی و… رشته گرافیک را هم تدریس می‌کند.
رشته گرافیک چه نوع گرایش‌هایی دارد؟
طراح گرافیک هویت بصری، طراحی گرافیک بازاریابی و تبلیغات، طراحی گرافیک رابط کاربری، طراح گرافیک نشریه، گرافیست بصری، طراح گرافیک بسته‌بندی، طراحی گرافیک حرکت، طراحی گرافیک محیطی، هنر و تصویرگری برای طراحی گرافیک، طراحی تبلیغات، طراحی شرکت و گرافیست لوگو.
بهترین کالج‌های کشور کانادا برای ادامه تحصیل کدامند؟
کالج سنتینیال، کالج جورج براون، کالج سنکا، کالج همیلتون و.. از بهترین کالج‌های کشور کانادا برای ادامه تحصیل هستند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.