بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
ژانویه 3, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
ژانویه 3, 2022
6 دقیقه زمان مطالعه

درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

در اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا عوامل بسیار مهمی می‌توانند تاثیرگذار باشند. در ادامه این مطلب با این عوامل بیشتر آشنا خواهید شد. 

بیشتر بخوانید:

سابقه سفرهای خاجی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مورد توجه افسران اداره مهاجرت کانادا قرار دارد، سابقه سفرهای خارجی فرد است. در واقع افرادی که به کشورهای مختلف سفر کرده‌اند شانس قبولی بیشتری دارند. زمانی که فردی درخواست پذیرش خود را ارسال کرده باشد و در پاسپورت او سفر به یک کشور خارجی وجود نداشته باشد، این موضوع می‌تواند توجه افسران را به خود جلب کند. آن‌ها با خود اینگونه فکر می‌کنند که فردی که تا به حال به خارج از کشور سفر نکرده چطور می‌تواند بعد از اتمام دوره تحصیل خود به کشورش بازگردد. همین عامل می‌تواند باعث شود تا بسیاری از پرونده‌های پذیرش تحصیلی به این ترتیب رد شوند. 

شرایط سنی

درست است که در برخی از موسسات و آموزشگاه‌ها شرایط سنی خاصی در نظر گرفته نشده است اما، این فاکتور یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در قبولی ویزای تحصیلی متقاضیان است. بسیاری از افراد با وجود داشتن مدارک کامل و بی عیب و نقص تنها به دلیل نداشتن شرط سنی، نتوانسته‌اند پذیرش دانشگاه‌های این کشور را دریافت کنند. طبق آمار منتشر شده درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا برای افرادی که در بازه سنی 18 تا 24 سال قرار دارند بسیار بیشتر از دیگر افراد است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف کالج، دانشگاه و…. را دارند بهتر است در سنین 18 تا 24 سالگی اقدام کنند تا شانس قبولی ویزای تحصیلی آن‌ها بیشتر باشد. 

تمکن مالی

یکی از موارد مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور کانادا، داشتن تمکن مالی است. این مورد برای دولت کانادا از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع فرد باید از لحاظ مالی به دولت کانادا اثبات کند که توانایی پرداخت هزینه زندگی و هزینه‌های تحصیلی خود را دارد. در اینصورت متقاضی می‌تواند درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا را برای خود افزایش دهد. متقاضی برای اثبات تمکن مالی باید با داشتن یک نامه ترجمه شده که نشان دهنده یک حساب پشتوانه برای دانشجو است، این مورد را به دولت کانادا اثبات کند.
این موضوع تنها برای اخذ پذیرش کشور کانادا اهمیت ندارد، بلکه در پذیرش تحصیلی کشورهای دیگر هم حائز اهمیت است. 

سوابق کاری و سوابق تحصیلی

داشتن سوابق کاری و تحصیلی می‌تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد. سعی کنید در سوابق کاری خود تمام اطلاعات مربوط به شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری داشته‌اید و سوابق بیمه خود را بیان کنید. حتما در سابقه کار خود مهر و تاییدیه شرکت‌های لازم را داشته باشید. هرچه اطلاعاتی که عنوان می‌کنید کوتاه‌تر و کلی‌تر باشد می‌تواند شانس قبولی شما در دانشگاه‌های این کشور را بیشتر کند.
از طرفی داشتن سوابق تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر، مقالات، پژوهش‌ها و.. هم می‌تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهد. 

مدرک زبان با نمره بالا

در پذیرش برخی از دانشگاه‌های معتبر داشتن مدرک زبان با نمره بالا و تسلط کامل به دو زبان فرانسوی و انگلیسی می‌تواند شانس قبولی دانشجو را افزایش دهد. به طور کلی برای ورود به دانشگاه‌های کشور کانادا، نیاز به مدرک تحصیلی دارید، اما داشتن نمره بالا در مدارک تحصیلی می‌تواند در نوع پذیرش دانشجو تاثیرگذار باشد. 

پذیرش از دانشگاه های معتبر 

یکی دیگر از عوامل مهمی که می‌تواند درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا را افزایش دهد آن است که، متقاضی قصد ادامه تحصیل در کدام مقطع دانشگاه را دارد. اگر هدف شما و داشتن یک انگیزه نامه قوی، برای افسر اداره مهاجرت محرز شود در زمان اخذ ویزای تحصیلی با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهید شد.
افرادی که یکبار در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند و بار دیگر می‌خواهند در مقطع کارشناسی رشته‌ دیگری ادامه تحصیل دهند، ممکن است با شرایط سخت‌تری مواجه شوند. معمولا دولت کانادا به افرادی که برای بار اول در مقطع مورد نظر مشغول به تحصیل می‌شوند بسیار راحت‌تر ویزا تحصیلی خواهند داد.  

عدم نقص در مدارک

هرگونه کم و کاستی در مدارک می‌تواند پروسه اخذ ویزای تحصیلی فرد و درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا را طولانی‌تر کند. مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا عبارتنداز:

  • پاسپورت و مدارک شناسایی به همراه چند قطعه عکس 
  • ریز نمرات تحصیلی 
  • آخرین مدرک تحصیلی  
  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره قابل قبول
  • انگیزه نامه قوی 
  • اثبات تمکن مالی 
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر 
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی 

بهتر است تمام مدارک خود را به همراه ترجمه، آماده شده و بدون عیب و نقص همراه خود داشته باشید. در غیراینصورت این موضوع می‌تواند به یک عامل مهم در عدم پذیرش ویزای تحصیلی شما تبدیل شود. 

نوشتن استادی پلن خوب

استادی پلن یک برنامه تحصیلی برای افرادی است که قصد ورود به مقطع تحصیلی خاصی دارند. در استادی پلن باید بتوانید هدف و انگیزه خود را به صورت کاملا واضح بیان کنید. در استادی پلن باید برنامه‌های مورد نظر خود را که در آینده قصد انجام آن‌ها را دارید به وضوح و آشکار بیان کنید. هرچه این موضوع برای افسر اداره مهاجرت واضح‌تر باشد، درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا هم افزایش پیدا خواهد کرد.
نوشتن استادی پلن کار دشواری است، در نوشتن آن باید به نکات مهم چون موارد زیر توجه ویژه داشته باشید:

  • سعی کنید یک استادی پلن جذاب و به دور از مطالب غیرواقعی بنویسید. 
  • از فردی که مهارت نوشتاری خوبی در متن فارسی و انگلیسی دارد کمک بگیرید. 
  • به طور خیلی مختصر و کوتاه درباره رویاهای خود در کشور کانادا صحبت کنید. 
  • اندازه استاندارد استادی پلن شما نباید بیش از دو صفحه باشد. 

داشتن توصیه نامه

توصیه نامه تحصیلی که در اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا بسیار موثر است، توصیه نامه با نام ریکامندیشن لتر هم شناخته می‌شود. این توصیه نامه می‌تواند توانایی‌ها و مهارت شخص را ثابت کند. اگر شما هم از آن دسته دانشجویانی هستید که به دنبال جایگاه علمی و آکادمیک می‌باشید، قطعا داشتن یک توصیه نامه پرمحتوا و خوب می‌تواند تاثیر بسیاری روی نحوه پذیرش شما داشته باشد. زمانی که شما توصیه نامه خود را به همراه مدارک ارسال می‌کنید، دولت کانادا تمام موارد آن را مورد بررسی قرار می‌دهد تا صحت و سقم آن کاملا مشخص شود. بهتر است در زمان تهیه توصیه نامه تمام دقت و مهارت خود را به کار بگیرید، هرگونه اشتباه می‌تواند موجب ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما شود.  

بهتر است پذیرش مشروط نگیرید

پذیرش مشروط با عنوان پذیرش موقت هم شناخته می‌شود، در این نوع پذیرش فرد به دلیل شرایط خاص خود مجبور است که پذیرش مشروط دانشگاه‌ را اخذ کند. معمولا دانشگاه‌های کشور کانادا این نوع پذیرش را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار داده‌اند که تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی ندارند. این دانشجویان باید در مدت زمان تعیین شده بتوانند تسلط لازم و کافی را به زبان انگلیسی پیدا کنند. 

کلام آخر

با توجه به شرایط موجود بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت دارند. افراد با توجه به راه‌های ممکن و قانونی از طریق مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری و… اقدام به اخذ ویزای کشورهای مختلف را می‌کنند. یکی از بهترین راه‌های مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا است. کشور کانادا همواره از لحاظ سطح علمی دانشگاه‌هایش در رتبه بالایی در جهان قرار گرفته است. قطعا ادامه تحصیل در کانادا می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی فرد چقدر است؟
معمولا این مدت زمان با توجه به نوع ویزا، دانشگاه مورد نظر، محل سکونت و.. متفاوت خواهد بود.
برای تمکن مالی باید گردش مالی چند ماه اخیر را ارسال کنیم؟
معمولا گردش مالی سه تا چهار ماه اخیر را برای اخذ ویزا در نظر می‌‌گیرند.
میزان ریجکت شدن درخواست پذیرش در مقطع دکتری چقدر است؟
میزان ریجکتی در این مقطع حدود 5 درصد است.
کمترین نمره آیلتس برای قبولی در دانشگاه‌ها چند است؟
کمترین نمره تحصیلی مدرک آیلتس برای دانشجویان حدود 6 است.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.