بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 11, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

چطور دیپلم آنلاین کانادا بگیریم؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
اکتبر 11, 2021
6 دقیقه زمان مطالعه

چطور دیپلم آنلاین کانادا بگیریم؟

در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها که از لحاظ اقتصادی در شرایط مناسبی قرار دارند، خواهان آن هستند تا فرزندشان در مدارس معتبر کشورهای دیگر ازجمله کانادا تحصیل کنند. کشور کانادا از لحاظ سیستم آموزشی سطح بسیار بالایی دارد. از این رو بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که این کشور را برای ادامه تحصیل در هر مقطعی انتخاب کنند. بسیاری از دانش آموزان تمایل دارند که علاوه بر ادامه تحصیل در کشور خود، مدرک کشور کانادا را هم داشته باشند. به همین دلیل تحصیلات خود را به صورت آنلاین ادامه می‌دهند، تحصیلات آنلاین این امکان را به دانش آموز می‌دهد که هم در کشور خود تحصیل کند و هم مدرک تحصیلی کشور کانادا را داشته باشد. از این طریق می‎تواند به راحتی در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور ادامه تحصیل دهد.

اما شاید این سوال برایتان مطرح باشد که برای دیپلم آنلاین کانادا به چه شرایط و مدارکی نیاز دارید؟ آیا می‌توان به راحتی دیپلم آنلاین کانادا را دریافت کنید؟ آیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه مشکلی بوجود نمی‌آید؟ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط اخذ دیپلم آنلاین کانادا بیشتر آشنا شوید.  

بیشتر بخوانید:

شرایط ثبت نام انلاین مدارس کانادا چیست؟

تحصیل به صورت آنلاین در مدارس کشور کانادا از جانب سیستم آموزشی این کشور مورد تایید قرار گرفته است. کیفیت آموزش و سطح سیستم آموزشی در روش آنلاین هم همانند روش‌های حضوری بوده و سعی شده تا از کیفیت آن کاسته نشود. در ادامه با شرایط ثبت نام در این دوره بیشتر آشنا خواهید شد:

مدارک موردنیاز

برای تحصیل در مدارس آنلاین کشور کانادا هم همانند سایر مدارس این کشور باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا، ثبت نام در مدرسه و اخذ پذیرش را ارائه دهید. هرچه مدارک شما کامل‌تر و بی عیب و نقص‌تر باشد، پروسه ثبت نام آنلاین مدارس کانادا سریع‌تر انجام می‌شود.
دانش آموز برای ثبت نام در مدارس به مدارک شناسایی خود و مدارک شناسایی والدین نیاز دارد. علاوه بر این موضوع باید بتواند که هزینه تحصیل در کانادا برای یک سال خود را در زمان ثبت نام بپردازد.

مراحل اخذ پذیرش

برای اخذ پذیرش ابتدا باید مدرسه مورد نظر را انتخاب کنید. سپس با ارسال درخواست پذیرش باید منتظر پاسخ از جانب مدرسه بمانید. برای اینکه بتوانید نسبت به درخواست ویزای خود اقدام کنید لازم است، مدرسه مورد نظر درخواست پذیرش شما را قبول کرده باشد. سپس دانش آموز باید مدارک لازم را برای اخذ پذیرش ارائه دهد. ازجمله این مدارک عبارتنداز:

  • ترجمه ریزنمرات پایه قبلی
  • کپی و ترجمه شناسنامه به همراه پاسپورت
  • داشتن فرم قیم به همراه امضا
  • داشتن توصیه نامه از مدرسه قبلی
  • تکمیل فرم Application مدرسه مورد نظر

مراحل اخذ ویزا

برای اینکه دانش آموز بتواند در مدرسه مربوط ثبت نام کند باید ویزای کشور کانادا را داشته باشد. برای اخذ ویزا لازم است که درخواست پذیرش از یکی از مدارس کانادا مورد قبول واقع شود. سپس با همان نامه پذیرش می‌تواند نسبت به اخذ ویزا اقدام کند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا عبارتنداز:

  • داشتن پاسپورت
  • ترجمه رسمی کارنامه و مدارک شناسایی
  • اطلاعات شخصی والدین
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی(این مورد اجباری نیست)
  • ارائه نمرات و مدارک مربوط به سه سال تحصیلی گذشته

بهترین مدارس کانادا برای اخذ دیپلم آنلاین کدامند؟

کشور کانادا همانطور که دارای دانشگاه‌های معتبری در جهان است، مدارس بسیار معتبری هم دارد. به طوری که بسیاری از دانش‌آموزان در سراسر جهان ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین در این مدارس ادامه تحصیل دهند. در این مدارس در انتهای دوره به دانش آموز مدرک دیپلم می‌دهند. به این ترتیب دانش آموز با آن دیپلم می‌تواند در دانشگاه‌های معتبر کانادا ادامه تحصیل دهد. دیپلم آنلاین کانادا هم همانند دیپلم حضوری دارای ارزش و اعتبار است. اما از بهترین مدارس کانادا برای اخذ دیپلم آنلاین می‌توان به مدارس زیر اشاره کرد:

  • جیمز مدیسون
  • لورل اسپرینگز
  • آکادمی هالستروم
  • Northstar
  • دبیرستان اکسل
  • Trail Forest
  • Keystone
  • Compuhigh

مزایای اخذ دیپلم آنلاین کانادا چیست؟

اپلای کانادا و اخذ دیپلم آنلاین در مقایسه با تحصیلات حضوری در مدارس کانادا مزایای بسیاری به همراه دارد که در ادامه به این مزایا اشاره خواهیم کرد:

شهریه کمتر

 یکی از دغدغه‌های والدین، شهریه مدارس کشور کانادا است. با توجه به نرخ ارز در کشور ما، این میزان شهریه کمی بالاست. شهریه تحصیل در مدارس آنلاین در مقایسه با مدارس حضوری کمتر است و همین موضوع باعث شده تا افراد بسیاری از این روش استقبال کنند. البته میزان شهریه به نوع مدرسه هم بستگی دارد.

عدم نیاز به پرداخت هزینه های زندگی به دلار

علاوه بر هزینه تحصیل خانواده باید هزینه‌های خورد و خوراک، خوابگاه، اجاره خانه، هزینه رفت و آمد، پول تو جیبی و… دانش آموز را بپردازد. با ثبت نام آنلاین در مدارس کانادا دیگری نیازی به پرداخت هزینه زندگی نیست. همین موضوع می‌تواند هزینه تحصیل دانش آموز را به شدت کاهش دهد.

آسودگی خاطر والدین

 کانادا علاوه بر اینکه سیستم آموزشی بسیار خوبی دارد، به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است. در این کشور به قدری میزان جرم و جنایت پایین است که به راحتی می‌توانید در هر ساعتی به تنهایی در خیابان‌های شهر رفت و آمد کنید. با این حال بسیاری از والدین به دلیل وجود مسافت زیاد و دور بودن استرس و نگرانی بسیاری در رابطه با فرزندان خود دارند. تحصیل به صورت آنلاین باعث شده تا والدین آسودگی خاطر بیشتری داشته باشند.

عدم شوک فرهنگی به دانش آموزان

 دانش آموز تا به این سن با فرهنگ کشور خود بزرگ شده و اکنون می‌خواهد به تنهایی وارد یک کشور دیگر با فرهنگی متفاوت شود. این موضوع شاید در ماه‌های ابتدایی یک شوک بسیار بزرگی به دانش آموز وارد کند.

امکان اخذ دیپلم ایران و کانادا به طور همزمان

 در کلاس‌های آنلاین زمان برگزاری کلاس‌ها به عهده دانش آموز است. به همین دلیل دانش آموز می‌تواند هم دیپلم ایران و هم دیپلم کشور کانادا را کسب کند. تنها کافیست یک برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشد.

اخذ دیپلم کانادا بدون مدرک زبان

معمولا دانش آموزان مقطع دبستان و دبیرستان نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. این موضوع به این معنی است که ارائه مدرک زبان برای دانش آموزان اجباری نیست. در برخی دانشگاه‌های کانادا نیز امکان مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد.

آیا امکان تحصیل در دانشگاه‌های کانادا با دیپلم آنلاین کانادا وجود دارد؟

تحصیل در مدارس آنلاین کشور کانادا نمی‌تواند مانعی برای ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور و اخذ فاند تحصیلی کانادا باشد. افرادی که به صورت آنلاین به ادامه تحصیل می‌پردازند هم، همانند دیگر افراد از تمامی امکانات مربوط به ورود به دانشگاه در کشور کانادا بهره‌مند خواهند شد. هیچ فرقی بین آن‌ها وجود ندارد، دانش آموزان می‌توانند پس از پایان دوره تحصیلی و کسب مدرک دیپلم با توجه به نمراتی که کسب کرده‌اند یکی از دانشگاه‌های کشور کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
علاوه بر این موضوع می‌توانند در کنار تحصیل در دانشگاه مشغول به کارهای پاره وقت و تمام وقت شوند و از این رو یک منبع درآمد مشخص را برای خود داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا علاوه براینکه شما را با تحصیلات آنلاین در مدارس کشور کانادا آشنا کنیم توضیحاتی درباره نحوه اخذ دیپلم آنلاین کانادا هم ارائه دهیم. کشور کانادا به دلیل سیستم آموزشی که دارد هر ساله تعداد بسیار زیادی دانش آموز و دانشجو را در مدارس و دانشگاه‌های خود پذیرش می‌کند. اگر به دنبال ادامه تحصیل در مدارس کانادا هستید و شرایط ثبت نام حضوری را ندارید، می‌توانید از تحصیلات آنلاین و دیپلم آنلاین کانادا استفاده کنید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

ساعت کلاسی در مدارس حضوری کانادا با مدارس آنلاین یکی است؟
یکی از مزایا مدارس آنلاین، نداشتن محدودیت در زمان برگزاری کلاس‌ها است. دانش آموز خود می‌تواند روز و زمان برگزاری کلاس را انتخاب کند. کلاس‌های حضوری این مدارس معمولا از ساعت 8 صبح تا 3 عصر است.
شروع سال تحصیلی در کانادا از چه زمانی است و یک سال تحصیلی چقدر زمان می‌برد؟
معمولا هر سال تحصیلی در کشور کانادا حدود 190 روز است، البته در استان کبک که کمی متفاوت از سایر استان‌های کانادا است هر سال تحصیلی حدود 180 روز خواهد بود. سال تحصیلی مدارس کشور کانادا از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.
آیا می‌توان در دو مدرسه همزمان تحصیل کرد؟
بله، اگر به صورت آنلاین در مدارس کشور کانادا ثبت نام کنید، هیچ مانعی برای ادامه تحصیل در کشور خود نخواهید داشت.
آیا تفاوتی در ورود به دانشگاه بین فارغ‌التحصیلان آنلاین و حضوری است؟
خیر، در زمان ورود به دانشگاه و انتخاب رشته مورد نظر هیچ تفاوتی بین افرادی که به صورت آنلاین تحصیل کرده‌اند و افرادی که به صورت حضوری در مدارس کانادا درس خوانده‌اند وجود ندارد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.