بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
جولای 25, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

شانس اخذ ویزای کاندیشنال کانادا یا پذیرش مشروط چقدر است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
جولای 25, 2021
5 دقیقه زمان مطالعه

شانس اخذ ویزای کاندیشنال کانادا یا پذیرش مشروط چقدر است؟

هر ساله بسیاری از دانشجویان بین‌المللی موفق به اخذ پذیرش مشروط در کالج ها و دانشگاه های کانادا می‌شوند. اما پذیرش مشروط دقیقاً چیست؟ این نوع پذیرش چه مزایایی دارد؟ در این مقاله نحوه دریافت پذیرش مشروط برای دانشجویان بین المللی را توضیح می دهیم. همچنین تمام نکات مهم درباره شانس اخذ ویزای کاندیشنال و … را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

پذیرش مشروط یا
کاندیشنال یعنی چه؟

پذیرش مشروط (conditional acceptance/admission)  که به آن پذیرش موقت یا کاندیشنال نیز می‌گویند که متقاضی بر اساس شروط خاصی موفق به دریافت پذیرش می‌شود.

این نوع پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی زمانی اتفاق می‌افتد که دانشجو تمامی شرایط مالی و تحصیلی را داراست ولی نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی پایینی دارد. در این صورت دانشگاه شرایط متقاضی را بررسی می‌کند. اگر فرد رزومه تحصیلی خوبی داشته و فقط نمره آزمون زبان او در حد تعیین شده دانشگاه نباشد، پذیرش کاندیشنال خواهد بود. یعنی دانشجو مشروط به گذراندن دروه‌های زبان در کانادا موفق به دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا می‌شود.

البته نوع دیگری از پذیرش کاندیشنال نیز وجود دارد. برای مثال شما دانش آموز سال آخر دبیرستان هستید و شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه را دارید، در این صورت دانشگاه به شرط اخذ حداقل نمراتی پذیرش را به صورت مشروط به شما می‌دهد و با اخذ نمرات تعیین شده پس از پایان دبیرستان می‌توانید وارد دانشگاه شوید. همین شرایط برای مقاطع دانشگاهی نیز صادق است. برای مثال اخذ پذیرش کاندیشنال برای دوره کارشناسی ارشد وقتی در حال تحصیل در دوره کارشناسی هستید.

شانس اخذ پذیریش مشروط و ویزای کاندیشنال چقدر است؟

قطعا شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا با پذیرش مشروط کاهش می‌یابد. سفارت کانادا نسبت به پذیرش مشروط بسیار سخت‌گیر است زیرا ضعف در زبان یک امتیاز منفی برای متقاضی است. با این حال اگر فردی موفق به اخذ پذیرش موقت شود. بعد از گذارندن دوره و کسب نمره قابل قبول در دوره به راحتی می‌تواند ویزای تحصیلی کانادا را بگیرد.

معایب و مزایای اخذ ویزای تحصیلی کاندیشنال کانادا چیست؟

پذیرش کاندیشنال هم مزایایی دارد هم معایبی! از معایب پذیرش کاندیشنال، نشان دادن ضعف متقاضی در یک زمینه مثل زبان است. به علاوه اگر دانشجو نتواند شرط پذیرش را انجام دهد ویزای تحصیلی رد خواهد شد.

با این حال برای افرادی که به هر دلیلی دچار محدودیت هستند این نوع پذیرش بسیار کمک کننده است. برای مثال فردی ممکن است به زبان مسلط نباشد ولی با قرارگیری در محیط انگلیسی زبان همراه با گذراندن یک دوره زبان به خوبی آزمون‌های زبان را پشت سر بگذارد.

ویزای کاندیشنال برای چه افرادی مناسب است؟

تمام افرادی که به هر دلیلی شرایط کافی برای تحصیل در دانشگاه موردنظر را ندارند می‌توانند از این نوع پذیرش استفاده کنند.

  • افرادی که نمره زبان پایینی دارند.
  • افرادی که مدرک تحصیلی آنها هنوز آماده نشده است.
  • در صورتی که به هر دلیلی مدارک متقاضی ناقص است و نیاز به زمان برای کامل کردن آنها دارد.

برای اخذ ویزای کاندیشنال چه مدارکی لازم است؟

برای اخذ ویزای کاندیشنال باید مدارک زیر را فراهم کنید:

  • مدارک تحصیلی شامل معدل و ریزنمرات
  • کپی از صفحه اول پاسپورت
  • فرم تمکن مالی همراه با اسناد مرتبط با تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه اپلیکیشن فی

توجه داشته باشید مدارک مورد نیاز با توجه به هر دانشگاه متفاوت است پس باید به سایت دانشگاه مورد نظر رفته و لیست مدارک موردنیاز را مطالعه کنید.

مراحل اخذ تحصیلی کاندیشنال در کانادا چگونه است؟

مراحل اخذ پذیرش کاندیشنال دقیقا مانند پروسه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی است. البته دانشجو باید به یک سری نکات توجه کند که در ادامه توضیح می‌دهیم.

انتخاب دانشگاه

تمامی موسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌های کانادا پذیرش کاندیشنال را ارائه نمی‌کنند. پس متقاضی باید در مراحل انتخاب دانشگاه به این موضوع دقت کند و فقط دانشگاه‌هایی با ویژگی پذیرش مشروط را انتخاب کند.

ارسال درخواست به دانشگاه

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، متقاضی باید درخواست کاندیشنال خود را ارسال کند که شامل ارسال مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا به صورت کامل برای دانشگاه و پرداخت مبلغ اپلیکیشن فی است.

سپس دانشگاه مدارک و رزومه دانشجو را بررسی کرده و در صورت تایید نامه پذیرش مشروط برای متقاضی ارسال می‌شود.

اخذ ویزای تحصیلی

سپس متقاضی باید انگیزه نامه یا استادی پرمیت را با توجه به اصول نوشتن انگیزه نامه آماده کرده و با نامه پذیرش و تمامی مدارک لازم جهت بررسی به سفارت کانادا ارسال کند. افسر سفارت پس از بررسی همه مدارک در صورتی که با پذیرش تحصیلی دانشجو موافقت کند؛ نامه استادی پرمیت را که گواهی تحصیل در کانادا است برای دانشجو ارسال خواهد کرد.

گذراندن دوره های فشرده مشروط

پس از اخذ پذیرش دانشجو باید در دروه‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی موسسه مورد نظر شرکت کند. در این دوره دانشجو باید سعی کند نمره زبان قابل قبول را دریافت کند تا موفق به اخذ ویزا شود. در غیر اینصورت بدون هیچ شرطی ویزای تحصیلی متقاضی رد می‌شود.

تبدیل پذیرش کاندیشنال به پذیرش قطعی

پس از پایان دوره و کسب نمره قبولی ویزای تحصیلی متقاضی به دانشگاه ارسال می‌شود. پس از بررسی سایر شرایط مثل تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا و … پذیرش کاندیشنال به پذیرش قطعی تبدیل شده و دانشجو می‌تواند در کلاس‌های دانشگاه حاظر شود.

قانون جدید اخذ ویزای تحصیلی کانادا با پذیرش مشروط

در سال 2016 اداره مهاجرت کانادا روند اخذ ویزای دانشجویان مشروط را تغییر داد. بر اساس این قانون افسر اداره مهاجرت باید ویزا را به اندازه دوره مشروط صادر کند. بعد از اتمام دوره مشروط و موفقیت دانشجو در آن ویزای تحصیلی کانادا صادر می‌شود.

طول دوره پذیرش کاندیشنال چقدر است؟

همه چیز بستگی به موسسه یا دانشگاه انتخابی شما دارد. ممکن است طول دوره کاندیشنال از 3 ماه تا 2 سال متغییر باشد.

کلام آخر

پذیرش کاندیشنال یک فرصت عالی برای کسانی است که قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان دارند زیرا مدارک زبانشان کامل نیست. این نوع پذیرش مشروط به گذراندن دوره‌های خاص یا کامل کردن مدارک است. اگر متقاضی بعد از مدتی مدارک را کامل نکند یا نتواند دوره‌ها را بگذراند، ویزای تحصیلی رد خواهد شد.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

دروه‌های پذیرش کاندیشنال چقدر زمان می‌برد؟
بستگی به نوع دوره بین 3 ماه تا 2 سال ممکن است این دوره‌ها طول بکشد.
برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کانادا اخذ پذیرش کاندیشنال ممکن است؟
بسیاری از دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیرش کاندیشنال ندارند. برای دوره کارشناسی ارشد تز محور و دکتری مدرک زبان الزامی است پس امکان اخذ ویزای کاندیشنال در این دوره بسیار کم است.
آیا با پذیرش کاندیشنال می‌توان ویزای تحصیلی کانادا گرفت؟
بله پس از پایان دوره‌های مشروط می‌توان ویزای تحصیلی کانادا را گرفت و این نوع پذیرش هیچ خللی در اخذ ویزای تحصیلی ایجاد نمی‌کند.
بهترین زمان برای درخواست پذیرش کاندیشنال چه زمانی است؟
بررسی و تایید درخواست پذیرش توسط دانشگاه‌ها بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد. پس بهتر است 6 ماه قبل از ترم مورد نظر درخواست خود را به دانشگاه ارسال کنید.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه آیت محبوبی:

چطور باید پذیرش کاندیشنال کانادا را بگیرم؟

دیدگاه سحر برومند:

برای دوره کارشناسی ارشد هم میشه پذیرش کاندیشنال از دانشگاه های کانادا گرفت؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.