بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 30, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت کدام است؟

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 30, 2021
7 دقیقه زمان مطالعه

بهترین شهر کانادا برای زندگی و مهاجرت کدام است؟

بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان، دانشگاه‌های کشور کانادا را به دلیل داشتن سیستم آموزشی با کیفیت و سطح بالا برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. در حال حاضر 6 شهر این کشور مهاجرپذیر، در بین 100 شهر برتر جهان قرار دارد. شاید از خودتان بپرسید کدام شهر کانادا برای زندگی بهتر است؟ 6 شهر برتر این کشور کدامند؟ برای پاسخ به سوالات در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین شهر کانادا برای زندگی آشنا شوید.  

بیشتر بخوانید:

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی کدامند؟

برای اینکه بهترین شهرهای کشور کانادا را بشناسید، لازم است که جوانب مختلفی چون فرصت‌های شغلی، هزینه زندگی، آب و هوا، تفریحات و سرگرمی‌ها و…. آن شهر را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه شهرهایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توان آن را به عنوان زیباترین شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی معرفی کرد.

ونکوور

یکی از بهترین و زیباترین شهرهای کانادا، ونکوور است. ونکوور بزرگترین شهر استان بریتیش کلمبیا بوده و به عنوان سومین شهر بزرگ کانادا شناخته می‌شود. مساحت این شهر حدود 115 کیلومتر مربع بوده و جمعیت آن بیش از 2.5 میلیون نفر است، 44 درصد این جمعیت مهاجران کشورهای آسیای شرقی هستند. این شهر ازجمله شهرهای چند ملیتی کانادا به شمار می‌رود، به همین دلیل بیشتر مردم به زبانی غیر از زبان انگلیسی تسلط دارند.

فرصت های شغلی

شهر ونکوور یکی از بهترین شهرهای، استان بریتیش کلمبیا بوده و از سطح اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. در این شهر فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای بومیان و مهاجران وجود دارد. مردم ونکوور می‌توانند در بخش‌های صید ماهی، گردشگری، مالی، سینما و فیلم، فناوری، ارتباطات، ساخت و ساز ساختمان، جنگلداری و معدن مشغول به کار شوند.

هزینه زندگی

برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این شهر باید ماهانه 2.080 دلار کانادا پرداخت کنید. با وجود این اجاره خانه، قیمت خرید خانه در این شهر بسیار بالاست. برای خرید یک خانه خوب هم حداقل باید 1.029.000 دلار کانادا بپردازید، البته این مبلغ با توجه به منطقه و نوع خانه افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر هزینه‌های زندگی در این شهر می‌توان به خرید موادغذایی برای خانه(ماهانه 315 دلار)، هزینه حمل و نقل عمومی در سطح شهر با اتوبوس(ماهانه 75 تا 95 دلار) و هزینه حمل و نقل با تاکسی(ماهانه 75 دلار) اشاره کرد.
به طور میانگین هزینه‌ی زندگی در شهر ونکوور سالانه حدود 40.680 هزار دلار کانادا است.

آب و هوای ونکوور

این شهر به دلیل اینکه در مجاورت دریا قرار گرفته، دارای آب و هوای مرطوبی است. مجاورت با دریا باعث شده تا در طول فصل زمستان، از هوای سردتری برخوردار باشد. 

تورنتو

شهر تورنتو از لحاظ ملیتی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کانادا است، به طوری که بیش از نیمی از ساکنان این شهر از بومیان کانادا نیستند. تورنتو با مساحتی بالغ بر 63 کیلومتر مربع و با جمعیت 2.93 میلیون نفر، به عنوان بزرگترین شهر کانادا شناخته شده است.

فرصت های شغلی

فرصت‌های شغلی بسیاری برای افراد در زمینه‌ی مالی، فیلم و سینما، رسانه، کسب و کار، مهندسی، بیوتکنولوژی و آی تی در شهر تورنتو وجود دارد.

هزینه زندگی

شهر تورنتو گران‌ترین شهر کانادا است، هزینه زندگی در آن در مقایسه با سایر شهرهای دیگر بسیار بالاست. هزینه حمل و نقل عمومی ماهانه(146 دلار)، هزینه مدرسه برای دانش‌آموزان بین‌المللی ماهانه(1.977 دلار)، هزینه اجاره یک خانه یک خوابه ماهانه حدود (2.270 دلار) است. 
به طور متوسط هزینه زندگی در این شهر گران‌قیمت، سالانه 45.380 دلار است.

آب و هوای تورنتو

شهر تورنتو در کشور کانادا معمولا دارای دو فصل تابستان و زمستان است. در فصل گرما فستیوال‌ها و جشنواره‌های بسیاری در برگزار می‌شود.

کلگری

شهر کلگری یکی از بهترین شهر کانادا برای زندگی است، این شهر در استان آلبرتا قرار دارد و با جمعیت 1.3 میلیون نفری خود به عنوان بزرگترین شهر آلبرتا معرفی شده است. مساحت شهر کلگری 825 کیلومتر مربع بوده و به عنوان چهارمین شهر بزرگ کانادا شناخته می‌شود. مهاجران بسیاری این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. تنها دلیل آن را هم می‌توان مالیات کم، نرخ جرم بسیار پایین و… عنوان کرد.

فرصت های شغلی

افراد ساکن این شهر می‌توانند در بخش‌های آی تی، معماری، گردشگری، زمین‌شناسی، کارهای تولیدی، ساخت و ساز، رسانه، هنرهای عالی، برنامه‌ریزی شهری، مراقبت‌های بهداشتی، نفت و گاز، مالی، کشاورزی مشغول به کار شوند.

هزینه زندگی

هزینه زندگی در شهر کلگری همانند شهرهای تورنتو، ونکوور کمی بالاست. برای اجاره یک خانه باید ماهانه 750 تا 1000 دلار بپردازید، هزینه حمل و نقل با وسایل عمومی ماهانه (106 دلار)، هزینه یک ساعت تاکسی(29 دلار)، هزینه اینترنت ماهانه(50 تا 70 دلار) است. به طور میانگین هزینه زندگی در این شهر سالانه 33.855 دلار است.

آب و هوای کلگری

یکی از بهترین و خوش‌ آب و هواترین شهرهای کشور کانادا که چهار فصل بوده، شهر کلگری است. آب و هوای این شهر خشک و خنک است، مانند سایر شهرهای چهارفصل زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد.

مونترال

یکی از زیباترین شهرهای کانادا که مردم در آن به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند، مونترال است. شهر مونترال که به پایتخت فرهنگی کشور کانادا معروف است با مساحت 431 کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر 1.7 میلیون نفر را درون خود جای داده است.
این شهر علاوه بر اینکه به عنوان دومین شهر پرجمعیت کانادا شناخته شده، پرجمعیت‌ترین شهر استان کبک است.

فرصت های شغلی

از فرصت‌های شغلی موجود در شهر مونترال می‌توان به بخش‌های فناوری، تجارت، مالی، داروسازی، مد و فشن، گردشگری، غذا و.. اشاره کرد.

هزینه زندگی

مونترال از نظر هزینه اجاره خانه و خرید خانه در مقایسه با شهرهای تورنتو و ونکوور کمی ارزان‌تر است. برای اجاره خانه در این شهر باید ماهانه 1200 دلار برای یک آپارتمان تک‌خوابه و 2000هزار دلار برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بپردازید.

آب و هوای مونترال

شهر مونترال دارای آب و هوای بسیار خاصی است. تابستان دلنشین و زمستان پر از ورزش های زمستانی از ویژگی های شهر مونترال هست.

اتاوا

بهترین شهر کانادا برای زندگی و پایتخت این کشور، شهر اتاوا است. این شهر در نزدیکی شهر مونترال قرار گرفته است و مردم آن قادرند به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت کنند. در نظرسنجی که از مردم گرفته شده، شهر اتاوا همواره به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا معرفی شده است. بسیاری از مردم، این شهر را به عنوان یکی از شهرهای لوکس و گران کانادا می‌شناسند. درآمد بالای افراد، سطح بالای شاخص سلامت، دسترسی آسان به تمامی امکانات و خدمات و… باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا معرفی شود.
این شهر به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت کشور کانادا شناخته شده است. در مساحتی بالغ بر 2.790 کیلومتر مربع جمعیتی بالغ بر 934 هزار نفر دارد.

فرصت های شغلی

شهر اتاوا در واقع یکی از اصلی‌ترین مراکزی است که با مرکز فناوری در آمریکای شمالی در ارتباط است. متوسط میزان حقوق و دستمزد در این کشور سالانه 60 تا 70 هزار دلار کانادا است. ازجمله مشاغل موجود در شهر اتاوا می‌توان به بخش‌های تجارت، مالی، بیمه، مشاور املاک، فناوری، سلامتی اشاره کرد.

هزینه زندگی

همانطور که گفتیم این شهر به عنوان سومین شهر گران و لوکس کانادا شناخته شده است. اجاره خانه در این شهر گران ماهانه 2000 هزار دلار کانادا است. با توجه به این میزان اجاره می‌توان گفت قیمت خرید خانه در شهر اتاوا کانادا که بهترین شهر کانادا برای زندگی است، 3 تا 5 هزار دلار به ازای هر متر مربع است.
از دیگر هزینه‌های زندگی در این شهر می‌توان به هزینه حمل و نقل عمومی(ماهانه117 دلار)، هزینه خرید ماشین(23 هزار دلار) اشاره کرد.

آب و هوای اتاوا

اتاوا آب و هوای بسیار دلنشینی دارد. آب و هوای این شهر قاره‌ای و مرطوب بوده، تابستان‌های بسیار گرم و مرطوب و زمستان‌های بسیار سردی دارد.

کلام آخر

کشور کانادا یکی از کشورهایی است که آمار مهاجرت آن، همیشه بالاترین سرانه مهاجرت را نشان می‌دهد. اکنون با شناخت شهرهای پرطرفدار کشور کانادا می‌توانید یکی از آن‌ها را به عنوان، بهترین شهر کانادا برای زندگی انتخاب کنید. اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید حتما تمام جوانب آن را اعم از (فرصت‌های شغلی، هزینه زندگی، شرایط آب و هوایی و…) را مد نظر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله ارزانترین شهرهای کانادا را نیز بخوانید.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

بهترین شهر کانادا برای کار کدام است؟
شهرهایی چون کیچینر، کلونا، گولف و… بهترین شهرهای کشور کانادا برای کار در کنار هزینه‌های پایین زندگی هستند.
کدام شهر گران‌ترین شهر کانادا برای زندگی است؟
شهر ونکوور و تورنتو یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا هستند.
خوش آب و هواترین استان کانادا، کدام استان است؟
استان بریتیش کلمبیا یکی از خوش آب و هواترین استان‌های این کشور است.
کدام شهرها، جزو شهرهای ارزان کانادا هستند؟
کیچر، لندن، شربروک، مونکتون و.. ازجمله شهرهای ارزان این کشور هستند.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.