بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 12, 2021
15 دقیقه زمان مطالعه

لیست بهترین رشته های کالج کانادا

بهنام فارسی
مهاجرت تحصیلی
آگوست 12, 2021
15 دقیقه زمان مطالعه

لیست بهترین رشته های کالج کانادا

یکی از بیشترین دلایلی که موجب مهاجرت افراد به کشور کانادا می‌شود، مهاجرت تحصیلی است. سطح بالای سیستم آموزشی کشور کانادا دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند. اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که در چه رشته‌هایی می‌توانید در کالج‌های کانادا ادامه تحصیل دهید؟ بسیاری از افراد که به این کشور مهاجرت می‌کنند بدون داشتن هیچ آگاهی و شناختی این اقدام را انجام می‌دهند. اگر قصد ادامه تحصیل دارید بهتر است با بهترین رشته های کالج کانادا بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

معرفی لیست رشته های کالج کانادا

در ادامه به تفکیک و معرفی رشته‌های کالج کانادا می‌پردازیم:

حسابداری

یکی از رشته‌های پرطرفدار در کشور کانادا، رشته حسابداری است. این رشته در سال 2019 توانست به عنوان یکی از 15 شغل برتر این کشور به شمار رود. افراد فارغ‌التحصیل در این رشته می‌توانند در بخش‌های مالی، حسابداری، حسابرسی و … فعالیت داشته باشند. میزان حقوق و درآمد دریافتی حسابداران به ازای هر ساعت کار حدود 30 دلار کاناداست. البته این میزان حقوق با توجه به محل کار و تخصص حسابدار افزایش پیدا خواهد کرد.

هنر

کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل در رشته هنر است. تنوع فرهنگی در این کشور بسیار بالاست و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد بسیاری به سمت دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور بروند. دوره‌های هنر در این کشور سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارد. پس از پایان دوره‌ها گواهینامه‌های معتبری به افراد داده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کنند.

علوم انسانی

یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل در کشور کانادا رشته علوم انسانی است. این رشته گرایش‌های مختلفی چون حقوق، حسابداری، فلسفه، مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی، مدیریت منابع انسانی و… دارد. این رشته با شناخت فردی و نحوه تعامل با افراد جامعه همراه است.

اقتصاد

افرادی که در این رشته مشغول به تحصیل می‌شوند، در کالج‌های کانادا می‌آموزند که چگونه می‌توان تجزیه مسائل مالی را انجام داد. مدرک افرادی که از کالج‌های معتبر کشور کانادا در این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند، با مدرک لیسانس دانشگاه‌ها برابر است. بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در بخش‌های تحلیلگر امنیت، مدیر بانک، واسطه رهن و… مشغول به کار شوند. میزان حقوق و دستمزد دریافتی این افراد در سال گذشته(2020) حدود 103 هزار دلار بود.

در این رشته منابع، انگیزه و ثروت را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. این رشته به دلیل حوزه‌های متفاوتی که دارد با دیگر رشته‌ها چون مدیریت کسب و کار، حقوق، روابط عمومی در ارتباط است. بیشترین مباحثی که در کالج‌های کشور کانادا برای دانشجویان رشته اقتصاد تدریس می‌شود مباحثی چون ریاضیات، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان است. یادگیری این دروس فرد را برای یادگیری مطالب بیشتر در دانشگاه‌های این کشور آماده می‌کند.رشته اقتصاد همه عوامل دخیل در تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می کند. اقتصاد عوامل اقتصادی در مقیاس کوچک (اقتصاد خرد) و جهانی (اقتصاد کلان) را تجزیه و تحلیل می کند. مدارک کارشناسی ارشد در اقتصاد ارائه شده توسط دانشگاه ها و کالج ها در سراسر جهان و کانادا به دانشجویان می آموزد که چگونه تمام اقدامات اقتصادی را به منظور بهبود رفاه و رفاه موجودات اقتصادی و مصرف کنندگان بهینه کنند.
این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار کشور کاناداست، بازار کار بسیار فعالی و خوبی دارد. در استان‌های بریتیش کلمبیا، کبک، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و انتاریو بازار کار رشته اقتصاد در مقایسه با سایر استان‌های کانادا نسبتا خوب است.

مدیریت

ادامه تحصیل در این رشته، بیشتر از اینکه با رشته تجارت سر و کار داشته باشد با ریاضیات روبه‌رو است. در این رشته‌ی تحصیلی با انواع مدل‌ها و نظریه‌های آماری آشنا می‌شوید. یادگیری آن به هوش و استعداد افراد هم بستگی دارد. افراد فارغ‌التحصیل از کالج‌ها می‌توانند در بخش‌ اداری، تحلیلگران بودجه و مدیریت، مدیران بازاریابی فعالیت داشته باشند. کمبود نیروی ماهر در این رشته باعث شده تا سقف حقوق دریافتی آن‌ها افزایش پیدا کند. میانگین درآمد افراد حدود 110تا115 هزار دلار کانادا است.

زیست شناسی

تحصیل در کالج‌های کانادا در رشته زیست‌شناسی، این امکان را به شما می‌دهد تا پیش زمینه بسیار عالی در رابطه با مباحث زیستی به دست آورید. بعد از اتمام تحصیلات خود در کالج می‌توانید در رشته‌های ژنتیک، اکولوژی، میکروبیولوژی و… در دانشگاه‌های معتبر این کشور ادامه تحصیل دهید. درآمد سالیانه این رشته به طور میانگین سالانه 60 هزار دلار کانادا است.

شیمی

این رشته یکی از بهترین رشته های کالج کانادا است، افرادی که وارد این رشته می‌شوند پس از اتمام تحصیلاتشان می‌توانند به استخدام دولت، موسسه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های انرژی کشور درآیند. در این رشته ابتدا واحدهای ریاضی و علوم را در کالج پاس می‌کنند. سپس با کسب تجربه در بخش‌های مختلفی چون مکانیک سیالات، انتقال گرما، جرم، مدل‌سازی فرآیند و… یک محصول مشخص از مواد‌اولیه می‌سازند. میانگین حقوق و دستمزد در این رشته سالانه 104 هزار دلار کانادا است.

فناوری اطلاعات

یکی از جذاب‌ترین و پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی در کالج‌های کانادا، فناوری اطلاعات یا همان IT است. تحصیل در این رشته بر پایه نظریه برنامه ریزی اطلاعات و سیستم‌های کامپیوتری استوار است. افراد فارغ‌التحصیل در این رشته می‌توانند در بخش‌های فناوری وب، برنامه نویسی، امنیت اطلاعات، شبکه‌های کامپیوتری، پایگاه ‌های اطلاعاتی و… مشغول به کار شوند. این رشته از لحاظ محتوا به مهندسی کامپیوتر بسیار نزدیک است از این رو هردوی آن‌ها جزو مشاغل پردرآمد محسوب می‌شوند.

کامپیوتر

یکی از رشته‌هایی است که افراد با کمک قوانین ریاضی به طراحی و ساخت نرم‌افزار و سخت‌افزارهای کامپیوتری مشغول می‌شوند. کشور کانادا زیرساخت‌هایی را برای رشته کامپیوتر مهیا کرده است، به طوری که تا سال 2025 می‌تواند بیش از 80 هزار فرصت شغلی برای فارغ‌التحصیلان این رشته به وجود آورد. رشته مهندسی کامپیوتر در کشور کانادا با رشد چشمگیری همراه بوده است. میزان حقوق و درآمد دریافتی افراد در رشته کامپیوتر به طور سالانه 112 هزار دلار است.

روزنامه نگاری

اگر به دنبال خلاقیت و هیجان هستید، بی شک ادامه تحصیل در رشته روزنامه نگاری می‌تواند بهترین انتخاب باشد. افرادی که از کالج‌های کشور کانادا در رشته روزنامه‌نگاری فارغ‌التحصیل شدند به سرعت جذب بازار کار می‌شوند. این افراد می‌توانند در رسانه‌های خبری و پایگاه‌های خبری مشغول به کار شوند.
مهارت‌هایی که در کالج‌های این کشور به دانشجویان این رشته آموزش داده می‌شود، می‌تواند موجب فرصت شغلی بهتر برای آن‌ها در بخش‌های مختلف پایگاه‌های خبری شود.

زمین شناسی

یکی دیگر از بهترین رشته های کالج کانادا، زمین شناسی است. با داشتن مدرک لیسانس در این رشته به راحتی می‌توانید در بخش‌های اکتشاف معدنی و نفتی، پروژه‌های شهری و… فعالیت داشته باشید. میزان حقوق و دستمزد این افراد در سال گذشته(2020) حدود 100 هزار دلار کانادا بود.

مهندسی

رشته مهندسی تنوع بسیار بالایی دارد. ازجمله زیرشاخه‌های این رشته می‌توان به مهندسی عمران، مکانیک، معدن، مهندسی پزشکی، هوافضا، صنایع، کامپیوتر، برق و… اشاره کرد. هرکدام از این رشته‌ها دروس تخصصی و مهارت‌های لازم خود را دارند.
میزان حقوق دریافتی افراد در این رشته به نوع گرایش آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال میزان حقوق دریافتی مهندسی عمران در سال گذشته(2020)حدود 70 هزار دلار بود.

مهندسی نفت

رشته مهندسی نفت علاوه بر اینکه می‌تواند یکی از بهترین رشته‌ های کالج کانادا باشد،  به عنوان پردرآمدترین شغل این کشور هم معرفی شده است. در کالج‌های کانادا به دانشجویان این رشته مباحثی چون مطالعات اکتشافی، توسعه ذخایر نفت و گاز، برنامه ریزی، طراحی و… را می‌آموزند. بعد از فارغ‌التحصیل شدن از کالج، بهتر است برای ادامه تحصیل و بالا بردن جایگاه علمی و شغلی خود در دانشگاه ادامه تحصیل دهید. بهترین دانشگاه‌های کانادا در این رشته دانشگاه‌های رجینا، آلبرتا، کلگری هستند.
میزان درآمد این رشته پولساز را به طور متوسط  می‌توان 85 هزار دلار تا 125 هزار دلار عنوان کرد. یکی از انگیزه های دنبال کردن این مسیر شغلی دستمزد بالای مهندسان نفت است. میانگین درآمد 141,000 دلار کانادایی است که بالاترین سطح آن حدود 282,000 دلار است. در واقع، مهندسی نفت طبق نظر سایت mycanadianuniversity.com، پردرآمدترین شغل مهندسی در جهان محسوب می شود.

مهندسی شیمی

یکی دیگر از شاخه‌های علوم مهندسی، مهندسی شیمی است. این رشته ترکیبی از ریاضیات، علوم فیزیک و علوم زیستی است.در کالج‌های کشور کانادا این رشته را به همراه ریاضیات و اقتصاد تدریس می‌کنند. به این ترتیب دانشجویان این رشته تولید ماده، تبدیل و انتقال صحیح مواد شیمیایی و مواد انرژی زا را یاد می‌گیرند. منابع مهندسی شیمی مطالعات میان رشته ای هستند که نحوه پردازش فنی مواد و مواد شیمیایی را با استفاده از ریاضیات و علوم طبیعی آموزش می دهند. مهندسان شیمی فرآیندهای قابل اعتمادی را در تولید مواد غذایی، پزشکی و سایر زمینه های مهندسی ایجاد می کنند. دانشکده های مهندسی متخصصان را برای رسیدگی به مقرون به صرفه بودن، امنیت، پایداری و اثرات زیست محیطی آماده می کنند.
اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا داشته باشید می‌توانید در یکی از زیرشاخه‌های این رشته به تحصیلات خود ادامه دهید. بهترین دانشگاه‌هایی که می‌توانید بعد از فارغ‌التحصیلی از این رشته در آن‌ها ادامه تحصیل دهید می‌توان به دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، واترلو … اشاره کرد.

مهندسی نرم افزار

مهندسی کامپیوتر رشته‌ای است که حوزه مرتبط با کامپیوتر و علوم وابسته به آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. مهندسی نرم‌افزار هم یکی از زیرشاخه‌های این رشته است. این رشته یک رشته نرم‌افزار محور بوده و بر توسعه و نگهداری سیستم و اپلیکیشن تاکید می‌کند. مهندسی نرم‌افزار با وجود اینکه بخشی از رشته علوم کامپیوتر محسوب می‌شود اما تاکید آن بیشتر روی بخش نرم افزار است.
افرادی که در کالج در این رشته ادامه تحصیل می‌دهند با مباحث ابتدایی رشته علوم کامپیوتر آشنا خواهند شد. افراد فارغ‌التحصیل دانشگاه از این رشته در نهایت می‌توانند در سمت‌های تحلیلگر داده، برنامه‌نویس وطراح وبسایت مشغول به کار شوند.
دولت کانادا در حال حاضر افراد ماهر در بخش‌های فناوری اطلاعات، کامپیوتر، برنامه نویسی و توسعه وب را برای کار جذب می‌کند. اکنون 81 هزار متخصص در این حوزه مشغول به کار هستند.

مهندسی عمران

یکی از بهترین رشته‌ های کالج کانادا، رشته مهندسی عمران بوده که به عنوان یکی از برجسته‌ترین رشته‌های مهندسی در این کشور شناخته شده است. این رشته به طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت‌ها می‌پردازد. سازه‌هایی چون جاده‌ها، پل‌ها، سیستم آب و انرژی، شبکه‌های زباله و… ازجمله سازه‌هایی هستند که مهندسی عمران زیرساخت و طراحی آن‌ها را به عهده دارد. اگر قصد دارید در یکی از زیرشاخه‌های این رشته(مهندسی محیط زیست، مهندسی حمل و نقل، مهندسی زئوتکنیک) ادامه تحصیل دهید، نباید تنها به تحصیلات کالج خود اکتفا کنید. این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار در کالج است.

زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی بوده، بیشتر افراد در سراسر جهان از آن به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی در کالج و دانشگاه‌های این کشور، به دو بخش ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تقسیم شده است.
افراد فارغ‌التحصیل در این رشته معمولا در بخش‌های روزنامه‌نگاری، چاپ و نشر، سیستم آموزشی، موزه‌ها، بخش سرمایه‌گذاری و فروش و… مشغول به کار هستند.

مد و طراحی لباس

یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کشور کاناداست. این رشته در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور به سه گرایش بافت پارچه، طراحی لباس و طراحی و چاپ پارچه تقسیم می‌شود. کالج هامبر، کالج فانشاو و کالج جورج براون ازجمله کالج‌های معروف و معتبر در این رشته تحصیلی هستند.

جغرافیا

یکی از بهترین رشته های کالج کانادا رشته جغرافیا است. این رشته علاوه بر کشور کانادا در بسیاری از کشورهای جهان جزو مهم‌ترین و کاربردی‌ترین رشته‌های تحصیلی به شمار می‌رود. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند پس از اتمام تحصیلات خود به عنوان پژوهشگر میدانی، متخصص مدیریت منابع طبیعی، مشاور محیط زیست و… فعالیت کنند.

تاریخ

یکی دیگر از رشته‌هایی که دانشجویان در آن می‌آموزند تا متون تاریخی را چگونه بخوانند و تفسیر کنند، رشته تاریخ است. این رشته در بیشتر کالج‌های کشور کانادا یک دوره دو ساله دارد. دانشجویان در دوره‌های کالج و دانشگاه یاد می‌گیرند که چگونه شواهد و مدارک به جا مانده را رمزگشایی کنند.

طراحی داخلی

افرادی که در این رشته فعالیت می‌کنند می‌آموزند که چگونه محیط یک خانه را بهینه سازی کنند. درواقع این افراد از جای جای فضای خانه بهترین استفاده را می‌کنند. درواقع این رشته را می‌توان تلفیقی از هنر با علم چیدمان و طراحی دانست. فردی که طراحی داخلی را انجام می‌دهد به راحتی می‌تواند طراحی فضای خانه را برنامه‌ریزی و مدیریت کند.

ریاضیات

اگر علاقه به محاسبات دارید بهتر است به سمت رشته ریاضیات و تحصیل در کالج های کانادا بروید. با تحصیل در این رشته می‌توانید به حل مسائل در موقعیت‌های پیچیده، پیدا کردن منطق در این موقعیت‌ها تسلط پیدا کنید. افرادی که از این رشته فارغ‌التحصیل می‌شوند می‌توانند در بخش‌های کارشناسی آمار و ارقام، حسابداری، مالی و مدرس ریاضی مشغول به کار شوند.

ورزش

یکی از رشته‌های لازم و ضروری در هر کشوری، تربیت بدنی بوده، که با سلامت افراد جامعه به طور مستقیم در ارتباط است. اگر قصد دارید که از کشور کانادا اقامت دائم خود را بگیرید، تحصیل در این رشته می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. این رشته گرایش‌های مختلفی دارد و با فارغ‌التحصیل شدن از کالج و دانشگاه به راحتی می‌توانید در موسسات، مدارس، دانشگاه‌ها و… مشغول به کار شوید.

موسیقی

یکی از پرطرفدارترین و پرمتقاضی‌ترین رشته‌ها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان، رشته موسیقی است. علاوه بر کالج، می‌توانید برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته موسیقی به دانشگاه بروید.

پرستاری

این رشته یکی بهترین رشته های کالج کانادا است. برای اینکه بتوانید به راحتی با مدرک پرستاری خود مشغول به کار شوید، لازم است مدرک کارشناسی پرستاری داشته باشید. البته در کنار آن باید دوره‌های عملی را با موفقیت پشت‌سر بگذارید. میزان حقوق و دستمزد هر پرستار در سال گذشته(2020)حدود 80 هزار دلار کانادا بود.

طول دوره این رشته در کالج‌های کشور کانادا حدود دو تا سه سال است. در طول این سال‌ها دانشجویان کالج دستورات تئوری و بالینی در بخش پزشکی و جراحی را می‌آموزند. بعد از آن به راحتی می‌توانند با همین مدرک وارد بازار کار شوند. اما اگر به فکر پیشرفت در کار و بالا بردن جایگاه شغلی خود هستید، باید تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهید. در اینصورت علاوه بر اینکه میزان درآمد فرد افزایش پیدا می‌کند در محیط شغلی جایگاه بالاتری را به دست می‌آورد.  
معمولا دوره‌های دو ساله در کالج‌های این کشور تحت عنوان LPN شناخته می‌شوند. افراد فارغ‌التحصیل از این رشته در بخش پرستاران و تحت پوششRN  به فعالیت خود ادامه خواهند داد. میزان درآمد افراد مشغول به کار با توجه به شهر مورد نظر متفاوت است. اما می‌توان گفت به طور میانگین هر پرستار ساعتی 25 تا 40 دلار حقوق دریافت می‌کند.

فیزیک

فیزیک همواره در تلاش است تا قوانینی را که در طبیعت وجود دارد، در زندگی انسان‌ها مورد استفاده قرار دهد. این رشته به دانشجویان می‌آموزد که در حین روبه‌رو شدن با مشکلات به دنبال یک راه حل منطقی باشند.

جامعه شناسی

در این رشته می‌توانید با علم و دانشی که کسب می‌کنید، به بررسی الگوهای موجود در جامعه، تحلیل نیروهای اجتماعی پیچیده و شناخت جوامع مختلف بپردازید.

یکی از بهترین رشته ‌های کالج کانادا، رشته داروسازی است. این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار و پرمتقاضی در سراسر جهان ازجمله کشورهای پیشرفته‌ای چون کانادا است. سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در این رشته وارد کالج‌های کانادا می‌شوند. افراد فارغ‌التحصیل از کالج‌ها برای اینکه بتوانند بهتر در بازار کار فعالیت داشته باشند و جایگاه شغلی مناسبی به دست آورند، لازم است که برای ادامه تحصیلات خود یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا را انتخاب کنند. اگر بعد از فارغ‌التحصیلی از این رشته در کشور کانادا مشغول به کار شوید، آینده شغلی بسیار خوبی در انتظارتان است. میزان درآمد هر فرد در رشته داروسازی سالانه 193 هزار دلار است. این میزان حقوق دریافتی در مقایسه با رشته‌های معمار و پرستاری بسیار بالاست.  

جنگلداری و کشاورزی

یکی از بهترین رشته ‌های کالج کانادا، رشته جنگلداری و کشاورزی است. فارغ‌التحصیلان این رشته از کالج‌های کانادا می‌توانند در حوزه‌های زراعت، مشاور کشاورزی، جنگلداری، مشاور جنگلداری و علوم کشاورزی مشغول به کار شوند.

بهترین کالج های کانادا برای تحصیل کدامند؟ 

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شناخت کالج های برتر در کانادا برای انتخاب کالج مناسب ضروری است. کالج های کانادا دوره های دیپلم، دوره های دیپلم pg و برنامه های گواهی فارغ التحصیلی را ارائه می دهند. مدت زمان برنامه بر اساس دوره و کالجی که از بین بهترین کالج های کانادا انتخاب می کنید بین 1 تا 2 سال متغیر است. ما 10 کالج برتر در کانادا را برای دانشجویان بین المللی بر اساس چندین فاکتور انتخاب کرده کرده ایم.

کالج‌های سنتنیال، سنکا، جرج براون، هامبر، موهاک، جورجین، نیاگارا، ترباس و لسل از بهترین کالج‌های کانادا برای ادامه تحصیل هستند. به طور کلی کالج‌ها در مقایسه با دانشگاه‌ها شهریه بسیار کمتری دارند، همین موضوع باعث شده تا بیشتر افراد برای ادامه تحصیل کالج‌های این کشور را انتخاب کنند.  همچنین کسب تجربه کارآموزی در دوره های کالج، از دیگر دلایل محبوبیت کالج ها می باشد. شما می‌توانید برای آگاهی از کالج‌هایی که شهریه کمتری دارند مقاله ارزانترین کالج‌های کانادا را بخوانید.

کالج سنتیال
کالج لسل
کالج ترباس
کالج نیاگارا
کالج موهام
کالج کونستوگا
کالج هامبر
کالج لمبتون
کالج داگلاس
کالج جورج براون
کالج هنرهای کاربردی و فناوری سنکا
کالج جورجین
کالج Fanshawe
کالج دورهام

معرفی واحدهای درسی کالج های کانادا

در کنار نام رشته‌ها علائم مختلفی را می‌بینید. این علائم عبارتنداز:

AA و AS

افرادی که به دنبال مدرک دوساله هستند، در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند. با این مدرک می‌توان به یک کالج دیگر رفت یا مستقیم وارد دانشگاه شد.

SC و CA

افرادی که می‌خواهند در یک بازه زمانی کوتاه مدت یک مدرک تخصصی بگیرند، در این رشته‌ها تحصیلات خود را ادامه می‌دهند. طول دوره این رشته‌ها 8 تا 12 ترم است.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله شروع ترم تحصیلی در کانادا از سایت کن اپلای را نیز مطالعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا رشته‌های موجود در کالج‌های کانادا را به شما معرفی کنیم. با شناخت این رشته‌ها، برای انتخاب رشته در کالج‌های این کشور با مشکلی مواجه نخواهید شد.

بهنام فارسی

بهنام فارسی

بهنام، موسس و مدیرعامل کن‌اپلای و فارغ التحصیل ارشد از دانشگاه کنکوردیا کانادا، باور دارد که با افزایش تعداد افراد متقاضی به مهاجرت تحصیلی، افراد و مسئولین حوزه‌های مرتبط باید دست به دست هم بدهند، تا این فرایند را برای دانشجویان اینترنشنال، آسان‌تر و ارزان‌تر شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد تحصیل در خارج از کشور

آیا برای ادامه تحصیل در کالج به مدرک زبان نیاز دارید؟
بله برای ادامه تحصیل در این مقطع هم به مدرک زبان انگلیسی نیاز است.
آیا تقاضا برای رشته علوم انسانی در کشور کانادا بالاست؟
بله، با توجه به گرایش‌های مختلفی که دارد تقاضا برای آن بالاست.
بازار کار کدام رشته انسانی در کانادا بیشتر است؟
رشته علوم انسانی شامل بهترین رشته‌های تحصیلی بوده و تقریبا تمام گرایش‌های آن پرطرفدار است.
تحصیل در کالج‌های این کشور روی ورود به دانشگاه تاثیری دارد؟
بله، با تحصیل در کالج‌های این کشور به راحتی وارد دانشگاه‌های آن خواهید شد.

دیدگاه‌های شما

شما میتوانید دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید و یا به منظور پاسخگویی به سوالات خود اقدام به رزرو وقت مشاوره کنید.

دیدگاه ali badiee:

با سلام چطور رشته های کالج در کانادا رو بررسی و بهترین رشته رو انتخاب کنیم برای آینده شغلی بهتر؟

دیدگاه سیروس بهمنی:

برای پذیرش رشته های کالج در کانادا بهتره چه مدرک زبانی داشته باشیم؟

دیدگاه آیدا جلالی:

خیلی ممنون از شما برای معرفی بهترین رشته های کالج کانادا

دیدگاه لی لی:

سلام
شرایط ورود به کالج در کانادا به چه صورته؟

ازما بپرسید!

شما میتوانید دیدگاه و سوالات خود را در قسمت زیر برای ما ارسال کنید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما هستیم.

آدرس ایمیل شما مننتشر نمی شود.

همین حالا وقت مشاوره رایگان خود را رزرو کنید

همین حالا شروع کن!

شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید تا مشاوران ما شرایط شما را بررسی و بهترین مسیر پیشرفت تحصیلی را به شما ارائه دهند.

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

مشاوران مجرب و حرفه‌ای

با رزرو وقت مشاوره رایگان فرآیند پذیرش تحصیلی خود را همین حالا شروع کن.

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

بررسی و ارزیابی مدارک تحصیلی شما

مشاوران حرفه‌ای ما در تلاش هستند تا به آنچه‌ که لایق آن هستید برسید.

CanApply Newsletter Icon

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه "کن‌اپلای" علاوه بر دریافت اخرین اخبار مربوط به مهاجرت به کشورکانادا، از 50 دلار تخفیف ویژه کاربران نیز بهره‌مند شوید
کلیه حقوق این سرویس محفوظ و متعلق به شرکت کن‌اپلای می‌ باشد.